Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tänään sen sitten tein! Kävelin päin hyökkäysvaunuja

Vierailija
05.05.2011 |

Minua ottaa päähän äidit, jotka valtaavat kadun, kävelevät kahdet tai kolmet vaunut rinnakkain eivätkä väistä vaan olettavat, että muut menevät sivuun.

Tänäänpän en väistänyt vaan kävelin päin vaunuja. Minulla on aivan yhtä suuri oikeus kävellä kadulla kuin näillä rinnakkain lapsiaan ulkoilutavilla eli jos tulee jalkakäytävän kävelysuunnaasa vasenta laitaa muita vastaan niin saa hyväksyä sen, että joku tulee päin.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minua ärsyttää suunnattomasti, kun kävelen koiran ja vaunujen kanssa aina ojan puolta, etteivät ihmiset tajua väistää. Koira kävelee siis piennarta pitkin, ettei vain yllä haistelemaan kenenkään housunlahjetta :) Sitten tulee täti pilttien kanssa tai ilman ja kävelee sitä himputin samaa reunaa, vaikka näkisi minut kilometrin päästä... Onpa mukava alkaa punomaan talutusremmiä toisinpäin, jotta saan taas koiran pois vastaantulijan puolelta. Näin käy monta kertaa lenkin aikana ja aina ne ovat naisia, joiden takia joudun väistämään... Pitäisköhän kerran jyrätä yksi...? Ja nyt, jos joku alkaa vänkyttämään koirankakoista; käytän koiran aina p*skalla ennen tien päälle lähtöä :)

Jos jollakulla on koiria ja lapsia, ja on saanut laumansa sen verran kuriin että ei valtaa koko kävelytietä, niin vastaantulijoiden olisi ihan kohteliasta väistää vaikka heillä haluttaisikin tulla vastaan juuri sitä samaa puolta. Muistakaa, että tämä äiti on ryhmittynyt reunaan juuri siksi, että muutkin ihmiset tielle mahtuisivat. Ei siksi, että vastaantulijalla harmittaisi hänen kannaltaan väärän puolen valinta.

Vierailija
42/50 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin vaunut parkkiin väljemmille vesille ja otin vauvan vaunujen kantokopassa mukaan sovituskoppiin. Näin aion tehdä tämän uuden tulokkaankin kanssa.

Tai sitten vois odottaa, että pääsee käytävän päässä olevaan koppiin, silloin ei estä muita. Vinkkinä:-). Mä en kyllä viittis jättää vauvaa valvomatta kopin ulkopuolelle...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan jalankulkijoita ei velvoiteta käyttämään oikeaa puolta kadulla. Se on suositeltavaa, mutta jalankulkijoille ei ole mitään sellaisia sääntöjä kuin esim pyöräilijöille.

Itse kuljen vaunujen kanssa mieluiten tiestä kauinta reunaa, oli se sitten oikean tai vasemman puoleinen laita. Minulle tekee pahaa pakokaasun lemut ja katupöly. Mieluiten kuljen kauempana liikenteestä. Minä kyllä väistän vastaantulijoita, mutta väistä sinne laidemmaksi. Että jos jalankulkija omaa tyhmyyttään tulee siellä oikeanpuoleisessa laidassa minua ja vaunujani päin, niin siitä vain :-D En kiroa, enkä valita. Nauraa voin ja opastaa silmälääkäriin.

Oikeanpuolinen liikenne pätee mielestäni myös jalankulussa. Mun mielestä se on selkeintä, ja sen mukaan myös väistän/en väistä.

ei ole mitään sääntöä siitä kumpaa puolta pitää kulkea. Joten siellä minusta olisi kohteliasta että se väistää jonka on helpompi väistää.

Vierailija
44/50 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka aggressiivisesti minuun on suhtauduttu lastenvaunujen kanssa liikkuessani. Minua on lyöty useita kertoja (aina tekijä keski-ikän ylittänyt mies!!) Eli täysillä päin olkapäähän/käsivarteen niin että koko käsivartta jomottaa. Yhden kerran joku pappa päätti tehdä saman vaunuille, jossa vauva nukkui ja vaunut melkein kaatuivat. Järkytyksestäni selvittyäni kaarsin ympäri ja otin papan kiinni raivoissani ja haukuin idiootin pystyyn. Otin myös valokuvan tekijästä ja uhkasin poliisilla lapsen pahoinpitelystä. Luikki aika äkkiä pakoon. Harmittaa etten tehnyt ilmoitusta, mutta toivottavasti äijä otti edes opikseen kun näytti pelästyvän avointa vastahyökkäystä.

Ettekö te vaunujen rysäyttelijät tajua, että siellä on pieni ihminen sisällä??? :( Vauvan ei tarvitse kovin isoa kolausta saada kun seuraukset voivat olla vakavat! Juuri yksi vauva kuoli, kun vaunut kippasivat ympäri. Toinen vammautui ravistelun uhrina. Te olette yhtä sairaita pahoinpitelijöitä, jos tahallanne jyräätte vaunuja kumoon. Hullut!

Vierailija
45/50 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin vetäny vielä sen kersan vaunuista hankeen! Vauvan vikahan se on, kun on semmoset vanhemmat valinnu. Toivottavasti sait murjottua vaunuja oikein kunnolla.

Vierailija
46/50 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten vois odottaa, että pääsee käytävän päässä olevaan koppiin, silloin ei estä muita. Vinkkinä:-). Mä en kyllä viittis jättää vauvaa valvomatta kopin ulkopuolelle...

no en mä kyllä rupee odotteleen sen takia jos mulla sattuu olemaan tuleva veronmaksaja vaunuissa. Kyllä ihmsiten pitäs vähän ymmärtää lapsiperheitäkin! Vauvan kanssa muutenkin joutuu tekee kaikki kiirellä ni sitten pitäs vielä odotella niitä sovituskoppeja pitkään.

Vierailija
47/50 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan toisenlaisia kokemuksia. Oli mulla lapsi nukkumassa tai sitten ihan istumassa niin joko minä väistän tai toiset väistää mutta aina kyllä koitan väistää muita enkä olla toisten tiellä ja jos jossain kaupassa tai kirppiksellä olen tiellä niin pyydän anteeksi ja siirrän vaunuja sivumpaan. Koskaan ei kenenkään kuuluisi kävellä vaunuja päin koska lapseen voi sattua pahasti se kannattaa muistaa aina. Minulla on kanssa ihania kokemuksia muista jalankulkioista he suhtautuvat minuun ja lapseeni aivan ihanasti ja juttelevat lapselleni aina.

Vierailija
48/50 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin tuollaiset äitilössit jotka vievät koko tien leveyden eivätkä väistä.

Itsekin kävelisin päin jos ei ala latua löytymään.

Noudatan yleensä periaatteita,

että koiralliset kulkevat kauimpana ajotiestä ja saavat kulkea siellä ihan rauhassa (ehkä pienin koira väistää).

Muut kulkevat missä haluavat, mutta väistävät oikealle.

Hyvin on toiminut noin.

Vierailija
49/50 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no en mä kyllä rupee odotteleen sen takia jos mulla sattuu olemaan tuleva veronmaksaja vaunuissa. Kyllä ihmsiten pitäs vähän ymmärtää lapsiperheitäkin! Vauvan kanssa muutenkin joutuu tekee kaikki kiirellä ni sitten pitäs vielä odotella niitä sovituskoppeja pitkään.

Siis vaunut ovat aina etuajo-oikeutettuja joka paikassa???

Ja saavat tukkia kaikki paikat???

Vierailija
50/50 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vaunuilla saa tukkia toisten tien vaikka 10 minuutiksi, jos siltä tuntuu. Kyllä mullakin on lapsia ja olen heidän kanssaan vaunuilla liikkunut.Mutta siten, etten että siitä ei ole estettä tai haittaa kanssaihmisille. Mulla oli tosin mies, joka hoiti vauvaa iltaisin, jos piti mennä shoppailemaan. Mä ulkoilin vauvan kanssa, en maleksinut kaupoissa:-9