Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tänään sen sitten tein! Kävelin päin hyökkäysvaunuja

Vierailija
05.05.2011 |

Minua ottaa päähän äidit, jotka valtaavat kadun, kävelevät kahdet tai kolmet vaunut rinnakkain eivätkä väistä vaan olettavat, että muut menevät sivuun.

Tänäänpän en väistänyt vaan kävelin päin vaunuja. Minulla on aivan yhtä suuri oikeus kävellä kadulla kuin näillä rinnakkain lapsiaan ulkoilutavilla eli jos tulee jalkakäytävän kävelysuunnaasa vasenta laitaa muita vastaan niin saa hyväksyä sen, että joku tulee päin.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se seinän takaa loikkiva mummeli todella näki meidät koska lähti liikenteeseen takaani.

Vierailija
22/50 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei sattunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuiko? Väistikö mamma? Mitä sanoi?

Vierailija
24/50 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kaupoissa, esim sovituskopin käytävillä yms. Parkkeeraavat lapsen niin, ettei siitä mitenkään pääse ohi. Kerran sanoin, koska en päässyt pois sovituskopista, ja nainen tuhahti vihaiesna "voisit sä nyt hetken oottaa". Mä olin odottanut jo puoli minuuttia, ennenkuin sanoin. Naisella oli karsea määrä vaatteita sovitettvana, osa oli kärryjen päälläkin.

Vierailija
25/50 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin koitan toimia minäkin, kävelen vaan tien oikeaa reunaa, väistäköön tai ei. Ovat kyllä väistäneet, osa ei kyllä ilman kiroilua, heille näytän lapsekkaalla päällä kieltä, yleensä vain naureskelen.

Vierailija
26/50 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kaupoissa, esim sovituskopin käytävillä yms. Parkkeeraavat lapsen niin, ettei siitä mitenkään pääse ohi. Kerran sanoin, koska en päässyt pois sovituskopista, ja nainen tuhahti vihaiesna "voisit sä nyt hetken oottaa". Mä olin odottanut jo puoli minuuttia, ennenkuin sanoin. Naisella oli karsea määrä vaatteita sovitettvana, osa oli kärryjen päälläkin.

tavallaan ymmärrän tavallaan en. Kyllä mä myönnän, että noi vierekkäin vaunuilevat on rasittavia. Mutta mihin sitä vauvaihminen mahtuu niiden vaunujen kanssa esim sovittaessa vaatteita? Mulla kyllä aina vaunut tukkii sen sovituskäytävän, jos ei satu olemaan vaunulliselle omaa sovituskoppia. En mä sille mitään maha, jos kaupoissa ie ole vavaystävällisiä sovitustiloja ja kai äitienkin on päästävä sovittamaan...????

Vierailija
27/50 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole mitään sääntöä siitä kumpaa puolta pitää kulkea. Joten siellä minusta olisi kohteliasta että se väistää jonka on helpompi väistää.

Vierailija
28/50 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten vois odottaa, että pääsee käytävän päässä olevaan koppiin, silloin ei estä muita. Vinkkinä:-). Mä en kyllä viittis jättää vauvaa valvomatta kopin ulkopuolelle...

Vierailija
29/50 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi meidän mamma kerholaiset katsovat taakse ja eteen tasaisin välajoin ettei olla kenenkään tiellä. meidän uusin tulokas ei sit koskaan ymmärrä parkkeerata rattaitaan niin ettei olisi edessä, ostoskärryjen kanssa se tekee ihan saman virheen joka kerta.. eikä sille mene viesti perille ystäviltä tai vierailta, että olet tiellä!!

Vierailija
30/50 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pätee mielestäni myös jalankulussa. Mun mielestä se on selkeintä, ja sen mukaan myös väistän/en väistä.

ei ole mitään sääntöä siitä kumpaa puolta pitää kulkea. Joten siellä minusta olisi kohteliasta että se väistää jonka on helpompi väistää.

Vierailija
31/50 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
32/50 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä huolimatta vois ajatella, että toinen puoli noin puolestavälistä tietä olisi vastaantulevien käytössä?

Vierailija
33/50 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jos tulee jalkakäytävän kävelysuunnaasa vasenta laitaa muita vastaan niin saa hyväksyä sen, että joku tulee päin.

Joo reunassa pitää kävellä mutta siitä ei ole mitään varsinaista lakia kummassa reunassa!

Vierailija
34/50 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka pysähtyvät liukuportaiden tai liukuluiskan jälkeen siten että siitä ei pääse ostoskärryn kanssa ohi ja se kärryhän tarraa kiinni siihen luiskaan joten se törmää satavarmasti näihin mammoihin ja heidän vaunuihinsa. ja syynä pysähtymiseen on yleisimmin se että korjataan Nicopetterin asustetta tai nähdään joku tuttu. Kerran törmäsin kärryllä rattaisiin vaikka huusin jo kaukaa että pois tieltä.

Vierailija
35/50 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä huolimatta vois ajatella, että toinen puoli noin puolestavälistä tietä olisi vastaantulevien käytössä?

No ehdottomasti juuri näin! Mutta jos toinen kävelee vasenta reunaa ja ap sattuu ajattelemaan että hän saa kävellä vastaan samaa reunaa, siis hänelle oikeaa reunaa, niin silloin jomman kumman on väistettävä.

Vierailija
36/50 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavallaan ymmärrän tavallaan en. Kyllä mä myönnän, että noi vierekkäin vaunuilevat on rasittavia. Mutta mihin sitä vauvaihminen mahtuu niiden vaunujen kanssa esim sovittaessa vaatteita? Mulla kyllä aina vaunut tukkii sen sovituskäytävän, jos ei satu olemaan vaunulliselle omaa sovituskoppia. En mä sille mitään maha, jos kaupoissa ie ole vavaystävällisiä sovitustiloja ja kai äitienkin on päästävä sovittamaan...????

Mitäpäs jos kokeilisit jättää sen vauvan vaikka isän/mummon/kaverin kanssa kotiin siksi aikaa kun käyt niillä vaateostoksilla!!!!???? (en yleensä käytä noin huuto- ja kysymysmerkkejä, tuo on oikesti todella raivostuttava tapa kirjoittaa jotain)

Tai vaikka otat sen miehen/kaverin/mummun mukaan että he voivat katsoa sitä hellantelttua sillä aikaa kun käyt sovittamassa.

Kyllä, kyllä, on oikeus ottaa vauva mukaan jne. mutta taas voisi ajatella sitä että kun tosiaan ne sovituskopit eivät ole tarkoitettu koko perheelle vaan yhdelle ihmiselle. Kaikkea ei tarvitse ja kannata tehdä hankalaksi itselleen ja muille.

Ja nuo rinnakkain kulkevat rattaat/vaunut, voi jestas.

Itselläni on kaveri joka ei väistä mihinkään suuntaan ikinä. Sanoi joskus että ei hän ala väistelemään ketään koska hänellä on VAUVA, häntä pitää väistää.

Arvata voi, en hirveästi liiku hänen kanssaan.

Vierailija
37/50 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etä olet lapsellinen. Ja vielä kehtaat ylpeillä sillä. Onnitteluni.

Vierailija
38/50 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olet lapsellinen. Ja vielä kehtaat ylpeillä sillä. Onnitteluni.

Vierailija
39/50 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minua ärsyttää suunnattomasti, kun kävelen koiran ja vaunujen kanssa aina ojan puolta, etteivät ihmiset tajua väistää. Koira kävelee siis piennarta pitkin, ettei vain yllä haistelemaan kenenkään housunlahjetta :)

Sitten tulee täti pilttien kanssa tai ilman ja kävelee sitä himputin samaa reunaa, vaikka näkisi minut kilometrin päästä... Onpa mukava alkaa punomaan talutusremmiä toisinpäin, jotta saan taas koiran pois vastaantulijan puolelta. Näin käy monta kertaa lenkin aikana ja aina ne ovat naisia, joiden takia joudun väistämään...

Pitäisköhän kerran jyrätä yksi...? Ja nyt, jos joku alkaa vänkyttämään koirankakoista; käytän koiran aina p*skalla ennen tien päälle lähtöä :)

Vierailija
40/50 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sitten on myös näitä, joilla ei edes ole muksuja kaupassa vaan parkkeeraavat itsensä kärryjen kanssa juorurinkiin keskellä käytävää. törmää ensi kerralla heitä päin ja sano multa terkkuja :)