Pitkässä parisuhteessa olevat: Ettekö koskaan kaipaa sitä...
...kipinää, joka sai teidät aikoinaan riisumaan toisenne sillä sekunnilla, kun ovi takananne sulkeutui? Käymään toistenne kimppuun jo hississä? Antautumaan intohimolle siinnä eteisen lattialla postien päällä?
Kommentit (51)
Nykyään on ihanan tuttua ja turvallista, jolloin uskaltaa rikkoa rajoja ja kokeilla uutta. On luottamusta ja hellyyttä ja kyllä, sitä intohimoakin :) Alun epävarmuutta en kaipaa.
t. 36v, 20v yhdessä
Tämä on järkiliitto, siksi tämä kestää. Perustana on ihan jotain muuta kuin pikapano Hesarin päällä.
Mutta mä en myöskään koskaan voisi elää intohimottomassa liitossa. Eri ihmisille on eri asiat tärkeitä.
Ap:lle vastaukseksi, että meillä on tuollaista edelleen :)
Vieläkin kun ajattelen miestäni ja touhujamme kunnon rakastelun jälkeen, niin vatsanpohjassa nippasee:)
Nykyään lämmittely voi kestää pidempään ja kiihkoa olla harvemmin, mutta kun vauhtiin pääsee, niin sitä kiihkoa on. Ei se kipinä ole mihinkään kadonnut. Seksi on edelleen ajoittain mieletöntä ja joskus etenee hirveällä kiihkollakin, joskus rauhallisemmin.
Se mikä nykyään on muuttunut alkuaikoihin nähden on se että nyt osaa odottaa vaikka kuinka haluttaisi. Seksille on aikansa, eikä sitä voi harrastaa ihan koska vain. Toinen on että arkirumban keskellä ja iän lisääntyessä kerrat on harventuneet, mutta kyllä se seksi sentään vielä viikottaista on.
Tämä on järkiliitto, siksi tämä kestää. Perustana on ihan jotain muuta kuin pikapano Hesarin päällä.
Mutta mä en myöskään koskaan voisi elää intohimottomassa liitossa. Eri ihmisille on eri asiat tärkeitä. Ap:lle vastaukseksi, että meillä on tuollaista edelleen :)
Pikapano eteisessä ei onneksi ole ainoa tapa osoittaa välittämistään. Seksiin ei tarvita avuksi postimiestä :-)
Mutta mä en myöskään koskaan voisi elää intohimottomassa liitossa. Eri ihmisille on eri asiat tärkeitä. Ap:lle vastaukseksi, että meillä on tuollaista edelleen :)
Pikapano eteisessä ei onneksi ole ainoa tapa osoittaa välittämistään. Seksiin ei tarvita avuksi postimiestä :-)
Jätän kaltaisesi tyypit ennustuksineen täysin omaan arvoonsa.
Jos miehesi sairastuu, jätät hänet samantien, koska liitosta katoaa intohimo. Minusta hyvä ihmissuhde perustuu ihan muulle enkä voi kuvitella tilannetta, että jättäisin puolisoni vaikka siksi, että hänellä on syöpä tai hän on ollut vakavassa kolarissa. Eri asioille eri asiat ovat tärkeitä, sinulle tärkeää on vain intohimo.
nopea kiihottuminen on entisellään, niiden toteuttamismuodot vain ovat muuttuneet vuosien (ja kangistumisen) myötä. :)
Elämä ei onneksi ole yhtä kaavamaista kuin elokuva, eli että intohimo on yhtä kuin nuoret vastarakastuneet panemassa postin päällä.
Jos miehesi sairastuu, jätät hänet samantien, koska liitosta katoaa intohimo. Minusta hyvä ihmissuhde perustuu ihan muulle enkä voi kuvitella tilannetta, että jättäisin puolisoni vaikka siksi, että hänellä on syöpä tai hän on ollut vakavassa kolarissa. Eri asioille eri asiat ovat tärkeitä, sinulle tärkeää on vain intohimo.
mutta miehet yleensä jättävät puolisonsa jos tälle tulee vakavia ongelmia. Miehet eivät ole niin tunteellisia.
mutta miehet yleensä jättävät puolisonsa jos tälle tulee vakavia ongelmia. Miehet eivät ole niin tunteellisia.
ehkä hän ei ole yleinen mies?
Olisi niin ihanaa tuntea perhosia vatsassa, kun on miehen kanssa. Mutta ei... Kun parisuhdetta ei hoideta, kyllä arkinen perhe-elämä ja 3 lasta pitävät siitä huolen.
Ja sanottakoon nyt vielä se, että kyllä meilläkin (vielä) seksi on kuumaa silloin, kun siihen ryhdytään. Aina ei edelleenkään päästä makuuhuoneeseen saakka ;)
Mutta tuon kiihkon eteen täytyy tehdä oikeasti töitä. Vastata toisen pyyntöön silloinkin, kun itseä väsyttäisi tai ei vain huvittaisi. Sitten, kun hommaan alkaa niin se sujuu kyllä entiseen tapaan. Jopa paremminkin, koska henkinen side ovat niin paljon voimakkaampi kuin tuolloin parikymppisenä.
Mutta kaipaan kyllä todella paljon suhteemme alkuhuumaa, sitä kun pöksyt kastui jo pelkästä ajatuksesta, että kohta näen mieheni. Ja sitä, kun yöllä nukahti tyydytettynä miehen kainaloon. Sitä, että heräsi muutaman tunnin päästä käsien kosketteluun ja tunsi perhosten heräävän vatsanpohjassaan. Sitä, että aamun sarastaessa unenpöpperössä nousi tuon jumalaisen olennon päälle vielä kerran kokemaan sen himon...
Ei se enää tuollaista ole, ei. Vaikka kuinka yrittäisi. Täytyiskö ruveta lukemaan Harlekiineja ;)?
ap
Ensinnäkin, on äärimmäisen asiatonta saarnata tuntemattomalle, että "sinä tulet sitten tekemään näin ja näin". En kaipaa mestarointia ihmiseltä, joka noin ilmiselvästi yrittää väkisin nostaa itsensä muiden yläpuolelle. Minulle ei ole tärkeää VAIN intohimo, mutta voin kyllä sanoa ääneen, että se on tärkeää. En yksinkertaisesti koskaan päätyisi yhteen sellaisen ihmisen kanssa, johon en tunne syvää vetoa, niin henkistä kuin fyysistäkin. Tuskin olen yksin mielipiteineni. Kuitenkin, suhteen tässä vaiheessa, kun rakastuminen on muuttunut rakastamiseksi, ja olemme sitoutuneet toisiimme sataprosenttisesti, muilla asioilla on isompi painoarvo. Kuvailemassasi tilanteessa (toki toivon, ettei sellaiseen päädytä koskaan) nimenomaan ne rakkaus ja sitoutuminen astuvat kuvaan entistä voimakkaammin, ja intohimo jää toisarvoiseksi.
Surettaa, että tuhlasin tämän rautalangan tyyppiin, joka kohteli minua noin epämiellyttävästi.
lmeidän iitto perustuu niin muille asioille. Sensijaan tuo toimii vielä 25 vuoden jälkeenkin rakastajan kanssa:D Tasan ei käy....
Kaipaan kyllä sitä kovaa intohimoa, mutta en sitä epävarmuutta suhteesta, josta räjähtelevä intohimo johtui. Nyt on seesteistä eikä alitajuisesti tarvitse korjata "virheitään" panemalla kuin kani. Voi rauhassa odottaa, kiihoittaa ja kiusata toista.
...kipinää, joka sai teidät aikoinaan riisumaan toisenne sillä sekunnilla, kun ovi takananne sulkeutui? Käymään toistenne kimppuun jo hississä? Antautumaan intohimolle siinnä eteisen lattialla postien päällä?
Meillä on hieno seksielämä.
Löytyy se kipinä edelleen. Käytännön toteutukselle tietty asettaa rajoituksia se, että lapset asuvat samassa pienessä kerrostaloasunnossa. Ja toki arki vie muutenkin voimia, mutta hetkittäin on kyllä ihan samanlaista intohimoa kuin alussa.
oltu yhdessä 14v ja juurikin eilen oli tuollainen tilanne. :) Kun työaikojen takia ollaan oltu muutama päivä ilman. :) Lapsiakin on useampi.
Ensinnäkin, on äärimmäisen asiatonta saarnata tuntemattomalle, että "sinä tulet sitten tekemään näin ja näin". En kaipaa mestarointia ihmiseltä, joka noin ilmiselvästi yrittää väkisin nostaa itsensä muiden yläpuolelle. Minulle ei ole tärkeää VAIN intohimo, mutta voin kyllä sanoa ääneen, että se on tärkeää. En yksinkertaisesti koskaan päätyisi yhteen sellaisen ihmisen kanssa, johon en tunne syvää vetoa, niin henkistä kuin fyysistäkin. Tuskin olen yksin mielipiteineni. Kuitenkin, suhteen tässä vaiheessa, kun rakastuminen on muuttunut rakastamiseksi, ja olemme sitoutuneet toisiimme sataprosenttisesti, muilla asioilla on isompi painoarvo. Kuvailemassasi tilanteessa (toki toivon, ettei sellaiseen päädytä koskaan) nimenomaan ne rakkaus ja sitoutuminen astuvat kuvaan entistä voimakkaammin, ja intohimo jää toisarvoiseksi. Surettaa, että tuhlasin tämän rautalangan tyyppiin, joka kohteli minua noin epämiellyttävästi.
niinhän sinä itse kirjoitit aivan kuin muistuttaen, että jos ei nai eteisessä sähkölaskun päällä niin liitto on jotenkin epäkelpo.
Päätä jo, että onko tuo "ei koskaan" sellainen termi, jota käytetään lyömäaseena muille vai selkeää todellisuutta, jolloin todella jätä miehesi sinä jetkenä, kun tämä sairastuu vakavasti.