Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Martina sanoo että äitiys on "stressitöntä, antoisaa, ihan hermolepoa" JUST.

Vierailija
04.05.2011 |

Varmaan onkin, jos hoidattaa mukulaa muilla noin paljon.

Mitenköhän jos Martina olisi ollut lapsensa kanssa 24/7 niinkuin äidit yleensä. Mahtaisi olla eri ääni kellossa..?

Joo, olen mamma vailla kunnollista tukiverkkoa ja koen äitiyden usein todellakin ihan joksikin muuksi kuin stressittömäksi hermolevoksi. Antoisaa kyllä, mutta...

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja elamani on helvettia. kiukkua , huutoa, oksennusta, vaippoja, sotkua, uhmaa, tavaroiden heittelya. Hermolepoako...

Vierailija
42/46 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos väitetään että äidin pitäisi olla lapsen kanssa 24/7. Milloin on isän vuoro? Tiedän ettei tämä ole ketjun pointti, mutta kerrankos sitä aiheesta sivutaan....

Niin ja kyllä minulle ainakin on väliä onko lapseni isänsä vai jonkun muun hoitajan kanssa silloin kun en itse ole kotona. Jos on isänsä kanssa, pystyn rentoutumaan hyvin. Jos taas jonkun muun kanssa, mietin lastani paljon enemmän.

Ei tietenkään kaikilla ole näin, mutta kuten teidän muidenkin, myös minun vastakseni peilaavat omaa elämääni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

stressitöntä jne. mutta nyt kun lapsia on useampi, ei se vauva-aika olekaan enää stressitöntä tai antoisaa ja hermolevostakin se on kaukana. Eli kyllä tulee todellisuus Martinallekin vastaan, jos saa lisää lapsia - isompi lapsi vaatii oman osansa ja useammassa lapsessa on myös enemmän työtä.

Minusta kukaan ei voi väittää, että Martinan elämä pyörisi nimenomaan lapsen ympärillä tai ehdoilla vaan kyllä hänen elämänsä on niin paljon muutakin. Sen kaiken "muun" vastapainona lapsi varmasti on hermolepoa mutta kyseessä ei ole tyypillinen yksivuotiaan lapsen äiti ja varmasti käyttää paljon hoitoapuja moneen muuhun verrattuna. Ja kun on vielä eronnutkin, niin lapsi on välillä kokonaan isänsä hoivissa ja silloinkin on äiti "vapaalla".

Vierailija
44/46 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

stressitöntä jne. mutta nyt kun lapsia on useampi, ei se vauva-aika olekaan enää stressitöntä tai antoisaa ja hermolevostakin se on kaukana. Eli kyllä tulee todellisuus Martinallekin vastaan, jos saa lisää lapsia - isompi lapsi vaatii oman osansa ja useammassa lapsessa on myös enemmän työtä.

Minusta kukaan ei voi väittää, että Martinan elämä pyörisi nimenomaan lapsen ympärillä tai ehdoilla vaan kyllä hänen elämänsä on niin paljon muutakin. Sen kaiken "muun" vastapainona lapsi varmasti on hermolepoa mutta kyseessä ei ole tyypillinen yksivuotiaan lapsen äiti ja varmasti käyttää paljon hoitoapuja moneen muuhun verrattuna. Ja kun on vielä eronnutkin, niin lapsi on välillä kokonaan isänsä hoivissa ja silloinkin on äiti "vapaalla".

Millainen on tyypillinen yksivuotiaan äiti?

Vierailija
45/46 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se edes ole lapsensa kanssa. Vähän eri asia jos on kotiäitinä, eikä ole tukiverkostoja...

Naurattaa oikeasti noin naiivit kommentit.

Vierailija
46/46 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

te, joilla on helppoja vauvoja, voi ymmärtää mitä se todellisuus on kun on vauva joka ei syö, ei nuku, ei viihdy muualla kuin sylissä ja silloin pitää sylin liikkua. Aina.

Te ette vaan ymmärrä, joten älkää edes yrittäkö vaan olkaa iloisia siitä, että teillä on paremmat fiilikset ja muistot vauva-ajasta. Mä ymmärrän ap:ta oikein hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä