Välilevyn pullistuma
Paraneeko itsestään tai pitääkö varata aika "niksauttajalle", en haluaisi tulla niksautetuksi.
Kommentit (14)
Mitä vittua oikein selität? Ei välilevyn pullistumia todellakaan "niksautella"
Fysioterapeutti on parempi. Paranee kyllä ilmankin mutta vie pidemmän aikaa, riippuu tietenkin pullistuman koosta. Minä olin kookkaan pullistuman takia pari kuukautta saikulla, lopullinen paraneminen vei puoli vuotta
Vierailija kirjoitti:
Lääkärillä lienet jo käynyt?
Niksauttajalla jos tarkoitat kiropraktikkoa, osteopaattia tms, ole tarkkana kenelle menet.
Kuten joka alalla, heissäkin löytyy taitavia ja kokeneita ammattilaisia sekä tekijöitä jotka pahimmassa tapauksessa vammauttavat.
Kyllä joo, kiropraktikkoa tarkoitan, tai sitten osteopaattia. Lääkärille en ole vielä varannut aikaa, koska se aiheutui tänään kun pesin lattiaa ja menin liian alas kyykkyyn.
Vierailija kirjoitti:
Mitä vittua oikein selität? Ei välilevyn pullistumia todellakaan "niksautella"
Kiitos voimasanasta, ei vittua ei niksauteta mutta pullistumaa kylläkin.
Tai voihan se olla myös noidan-nuoli. Ap
Miten se räjähtänyt välilevy ehjäksi muuttuisi jollain kiropraktikon manipulaatiolla?
Kun nyt nauroin, sattui se selkään, kertokaa nyt mikä siellä on. Ap
Kai sä tiedät mitä tehdä jos selkäkipuisena ykskaks tuleekin ulosteet tai virtsat alle?
mistä tiedät että on pullistuma jos et ole kuvissa käynyt? ei sitä muuten tiedä.
Mulla ainakin välilevyn pullistuma oireili jalassa, painoi siis iskiashermoa ja ensin kipu oli reidessä sitten jossain vaiheessa en päässyt enää sillä jalalla varpailleni. Tutkimus ja hoito viivästyi sen verran, että siinä vaiheessa, kun olin menossa leikkaukseen (n 10 kk oireiden alkamisesta), se olikin jo kuivanut, eikä ollut mitään leikattavaa. Jotain oireita oli vielä senkin jälkeen.
Jos sattuu selässä, voi olla ihan jotain muuta. Noidannuoli, lihasjumi, si-nivelen ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Fysioterapeutti on parempi. Paranee kyllä ilmankin mutta vie pidemmän aikaa, riippuu tietenkin pullistuman koosta. Minä olin kookkaan pullistuman takia pari kuukautta saikulla, lopullinen paraneminen vei puoli vuotta
Olen just kanssa samassa tilanteessa. Pari kk on mennyt ja säryt ovat pois mutta vähän hontelo olo on edelleen varsinkin vasemmassa koivessani. Leikkaus ei tulisi kysymykseenkään ja onneksi minulla on erittäin hyvä ortopeedi joka osaa hommansa. Fysioterapeutilla käyn vielä muutaman kerran.
Miten ihmeessä saatte sairaslomaa välilevyn pullistumaa? Kun lepohan pahentaa tilannetta ja liikkua pitäisi kivusta huolimatta. Itse en saanut sairaslomaa, jotain kipulääkkeitä kylläkin. Lopullinen parantuminen vei puolisen vuotta. Kävin vesijuoksemassa 5 x vko, se auttoi selvästi.
Pullistumista saa tosiaan vaihtelevasti sairaslomaa. Minulla on ollut pullistuma 4 kertaa, ja ensimmäisellä kerralla kivut toisessa jalassa ja selässä olivat niin kovat, että pariin viikkoon en juuri pystynyt liikkumaan kuin sauvoilla kotona muutaman askeleen kerrallaan. Yli kuukauteen en pystynyt ajamaan autoa, koska toinen jalka ei toiminut niin, että polkimia olisi voinut käyttää. En olisi mitenkään päässyt työpaikalle saati pystynyt liikkumaan siellä.
Kaikilla oireet eivät ole näin rajuja, ja minullakin on myöhemmin liikuntakyky palannut nopeammin. Mutta nämäkin olivat vielä ns. normaaleja oireita, jotka paranivat itsellään, toki kipulääkkeitä määrättiin koko liuta.
Lääkärillä lienet jo käynyt?
Niksauttajalla jos tarkoitat kiropraktikkoa, osteopaattia tms, ole tarkkana kenelle menet.
Kuten joka alalla, heissäkin löytyy taitavia ja kokeneita ammattilaisia sekä tekijöitä jotka pahimmassa tapauksessa vammauttavat.