Mikä on sinun kipurajasi seuraavien lastenvaatteiden (100-150cm) hinnoissa?
t- paita
farkut
välikausitakki
lenkkarit
kerrothan myös perheenne nettotulot/kk ja lapsimäärän
Kommentit (49)
t-paita 35 € (pitkähihaisista enemmän)
farkut 70 € (viimeksi ostettu 40-50 €)
välikausitakki 100 € (esim. Po.P maksaa lähes satasen)
lenkkarit 80 € (esim. Primigi ja Geox, joissa kunnon lesti, noin 70 €)
t- paita = 20€
farkut = 40€
välikausitakki = 30€
lenkkarit = 25€
t- paita: 20 e
farkut: 30 e
välikausitakki: 60 e
lenkkarit: 25 e
Nettotulot n. 4800e/kk, 2 lasta
t-paita 20 euroa
farkut 30 euroa
välikausitakki 70 euroa
lenkkarit 70 euroa
Meillä aika pienet tulot ja kaksi lasta. Ulkovaatteisiin panostetaan, etenkin kenkien on oltava hyvät. Sen sijaan en jostain farkuista halua maksaa paljon, lapsella (alle kouluikäisellä) ei ole väliä minkä merkkiset ne on.
kustannan vain toisen lapsista vaatteet, 17-vuotias saa niin paljon rahaa muualta että ostaa kaikki vaatteensa itse.
t-paita 5e
farkut 15e
välikausitakki 60e
lenkkarit 30e
Hurjia summia maksatte vaatteista, ei sinä mitään, oma asianne. Melkoisiin menoihin saa näemmä varautua. Vauva nyt 3kk ja uutena olen ostanut vain yhdet sukkahousut, suurin osa ostettu käytettyinä pikkurahalla ja kaikkein suurin osa saatu kierrätettyinä ilmaiseksi. Tuntuu, että vauvalle tulee kierrätysvaatetta ovista ja ikkunoista, hyvä niin.
t- paita 20 euroa
farkut 40 euroa
välikausitakki 40 euroa
lenkkarit 50 euroa
Nettotulot 2800 tukineen, yh, kolme lasta
Tosin ostan paljon vaatteita halvemmalla mutta olen nuokin maksanut.
t-paita 25 €
farkut 35 €
välikausitakki 65 €
lenkkarit 50 €
Nettotulot keskimäärin 4500 €/kk
2 lasta
valmis maksamaan:
T-paita 10€
Farkut 30€
Vk-takki 100€
Lenkkarit 100€
Nettotulot meillä yleensä noin 5000-7000€ (yrittäjä)
ja lapsia neljä
Hurjia summia maksatte vaatteista, ei sinä mitään, oma asianne. Melkoisiin menoihin saa näemmä varautua. Vauva nyt 3kk ja uutena olen ostanut vain yhdet sukkahousut, suurin osa ostettu käytettyinä pikkurahalla ja kaikkein suurin osa saatu kierrätettyinä ilmaiseksi. Tuntuu, että vauvalle tulee kierrätysvaatetta ovista ja ikkunoista, hyvä niin.
Mutta nyt kyseltiin 100-150 -senttisten hinnoista. Vauvanvaatteet onkin ihan eri juttu. Koululaisen välikausitakilta odotetaan ihan muuta kuin vauvanvaatteilta.
t- paita 3€
farkut 5€
välikausitakki 15€
lenkkarit 0€ (en osta käytettynä kenkiä)kerrothan myös perheenne nettotulot/kk ja lapsimäärän
Uutena sitten taas noin suunnilleen:
t-paita 20€
farkut en ole koskaan vielä ostanut uusia farkkuja joten en osaa yhtään sanoa millaisissa hinnoissa eka-tuokaluokkalaisten housut pyörii, mutta ehkä 40€ alkaa olla kipurajalla.
välikausitakki 50€
lenkkarit 40€ (jos puhutaan normi kesälenkkareista)
Nettotulot 6500€ ja lapsia 6
että aikamoisia summia, me saadaan kans, onneks, paljon käytettyina, en ole juurikaan tarvinnut ostaa, paitsi ulkovaatteita, esim haalari 30-40 egee, lenkkarit 15-25 egee. Kaksi lasta, minä ostan lähinnä lasten vaatteet, netto tulost mulla kk noin 1850, mies yksityisyrittäjä.
t-paita 35 €
farkut 50 €
välikausitakki 85 €
lenkkarit 65 €
Nämä on siis sellaisia summia että olen maksanut.
Ostan kuitenkin paljon vaatteita myös käytettynä, alesta ja ihan Henkka-Maukasta.
Välikausitakista ja lenkkareista tuo on enemmän sellainen tavallinen summa, niihin panostan. Farkuista ja T-paidasta sellainen että jos jotain superihanaa tulee vastaan niin ehkä kenties :)
t- paita - 13 e
farkut - 30 e
välikausitakki - 40 e
lenkkarit - 30 e
ja mieluummin edullisemmin toki, mutta jos lapsi jotain oikein kovasti haluaa, niin about noihin hintoihin just taivun.
Lapsia siis 3 ja nettotulot (sis lapsilisät) on tällä hetkellä 2700 e.
t-paita 10e (hienosteluun tmv 15e,mutta käyttöpaidasta tuon 10e)
farkut 30e
välikausitakki 90e
lenkkarit 30e,gorelenkkarit 90e
Lapsia 2,nettotulot 2500e.
Ostan kyllä käytettynäkin jonkinverran,mutta kengät ja ulkovaatteet uutena ja t-paidatkin useimmiten. Farkkuja olen ostanut paljon käytettynäkin.
t- paita farkut välikausitakki lenkkarit kerrothan myös perheenne nettotulot/kk ja lapsimäärän
Ulkonäkö ratkaisee enemmänkin. Ehkä maksimi hintoja noin
t-paita 20-30€
Farkut 30-40€
Välikausitakki 100-150€.
Lenkkarit Kengissä ratkaisee ominaisuudet, ei hinta.
Nettotulot 200€/kk. Yksi lapsi.
t- paita farkut välikausitakki lenkkarit kerrothan myös perheenne nettotulot/kk ja lapsimäärän
Ulkonäkö ratkaisee enemmänkin. Ehkä maksimi hintoja noin t-paita 20-30€ Farkut 30-40€ Välikausitakki 100-150€. Lenkkarit Kengissä ratkaisee ominaisuudet, ei hinta. Nettotulot 200€/kk. Yksi lapsi.
Nettotulot siis 2000€/kk.
t-paita 10e (hienosteluun tmv 15e,mutta käyttöpaidasta tuon 10e) farkut 30e välikausitakki 90e lenkkarit 30e,gorelenkkarit 90e Lapsia 2,nettotulot 2500e. Ostan kyllä käytettynäkin jonkinverran,mutta kengät ja ulkovaatteet uutena ja t-paidatkin useimmiten. Farkkuja olen ostanut paljon käytettynäkin.
Eihän tuossa muutenkaan eritelty että vedenpitävä takki vai tavallinen ym.
Suhteessa hirveän paljon jotkut on valmiita laittamaan esim. t-paitaa tai farkkuihin, mutta lenkkareihin ei juurikaan sitten panosteta.
nettotulomme ovat noin 2700 €, 2 aik. ja 2 lasta
Nyt vaateostoksetkin täytyy tehdä pienemmällä budjetilla joten tämän htekinen kipuraja vaatteille on:
T-paita 10€
Farkut 20€
Välikausitakki 50€.
Lenkkarit 30€
t-paita 20e
farkut 30e
välikausitakki 50e
lenkkarit 30e
nettotulomme 5300 € ja 2 lasta