30h/vkotyöaika ja bruttoliksa 1430e...suostuisitko?
Ja mikähän mun vero% olisi tuolla liksalla, nykyisin kun bruttoliksani 2000e/kk niin vero% on mulla 15,5..
Kommentit (35)
töitä ollenkaan. Mutta en vaihtaisi kyllä nyk. työtäni siihen, koska parempi palkka nyt ja työ lähellä myös. Vuosi sitten kun olin työtön olisin mielelläni ottanut vastaan tuon työn. Ainahan voi sitten hakea muita töitä siinä samalla.
Jos suhteutan oman palkkani (ilman lisiä) 30 tunnin viikkotyöaikaan saan tulokseksi 1824 euroa/kk. Olen työn raskauden vuoksi vakavasti harkinnut jättäytymistä 30 viikkotunnille.
Tiedän, että kaupan alalla työskennellän suhteessa työmäärään ja vastuuseen liian pienellä palkalla, mutta hyvin sillä silti perheen elättää.
Ero siis ap:n palkkaan on noin 400 euroa/kk (brutto). Mutta ilmeisesti ap ei kuitenkaan työssään joutuisi kantamaan samaa vastuuta henkilöstöstä ja tuloksesta kuin minä.
Ei kaikki oikeassa elämässä tienaa tuhansia euroja kuussa! Jos minulla ei olisi nykyistä työpaikkaa, varmasti ottaisin vastaan tämänkin työn. Jos olisi kovin paljon lunkimpaa, kuin oma nykyinen hommani, voisin harkita jopa vaihtoa.
Onko sulla sen ikäisiä lapsia (1-3v tai 1-2 lk), että voisit saada osittaisen hoitovapaan korvauksen Kelalta?
Eihän se 70 e/kk (miinus verot) paljoa ole, mutta tyhjää parempi.
Mutta sitäpä ei saakaan, jos osa-aikaisuuden syy on muu kuin nimenomaisesti se lasten hoito ja muistaakseni pitää olla ollut saman työnantajan palveluksessa vuoden verran ennen osa-aikaisuuden alkamista...
Onko sulla sen ikäisiä lapsia (1-3v tai 1-2 lk), että voisit saada osittaisen hoitovapaan korvauksen Kelalta? Eihän se 70 e/kk (miinus verot) paljoa ole, mutta tyhjää parempi.
taitaa olla 90e/kk nykyään.
Itse jättäisin AP:n kuvaileman työn väliin ihan sen vuoksi, että omalla toiminimelläni n. 10 tuntia viikossa töitä tehden saan enemmän palkkaa. Eli työttömäksi en jäisi. Jos olisin ihan oikeasti työtön, ottaisin työn tietysti vastaan.
lueppa uudestaan mun tekstin. T. 16
Onko sulla sen ikäisiä lapsia (1-3v tai 1-2 lk), että voisit saada osittaisen hoitovapaan korvauksen Kelalta? Eihän se 70 e/kk (miinus verot) paljoa ole, mutta tyhjää parempi.
taitaa olla 90e/kk nykyään.
6 kk pitää olla saman työnantajan palveluksessa. http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/150802084946MH?OpenDocument
Jos on tarkoitus tehdä työtä pidempään, niin kysyisin työnantajalta, että olisiko mahdollista kirjata osa-aikaisuuden syyksi lapsenhoito, niin sitten 6 kk:n jälkeen voisi ko. rahan saada.
Olisinko siis oikeutettu saamaan kys tukea vaikka kyseesä työ jossa työaika olisi tuo 30h/vko eikä edes mahdollisuutta maksimiin eli 38h/vkossa?!
Kuopus aloittaa 2-luokan syksyllä..
ap
Onko sulla sen ikäisiä lapsia (1-3v tai 1-2 lk), että voisit saada osittaisen hoitovapaan korvauksen Kelalta?
Eihän se 70 e/kk (miinus verot) paljoa ole, mutta tyhjää parempi.
kyllä bruoton pitäisi olla 3000 hujakoilla.
tekevät niin laiskuuttaan ja lusmuilevat mieluummin.
terv. 17
Miten yleistän??
veroprsentti 8,5%. Nautin, kun jää aikaa lapelle ja harrastukille. Osa- aikaisuus on oma toiveeni. Mieheni tienaa sitten onneksi 9000€/KK. Muuten tuskin osa- aikailisin.
Osittaisella hoitovapaalla olen, ja täytyy sanoa että arvostan tuota yhtä ylimääräistä vapaapäivää per viikko paljon enemmän kuin sitä yhden päivän palkkaa. Mulla on veroprossa 13%
Mutta tuo palkka taitaisi olla juurikin sellainen, että työttömänä saisin rahaa saman verran.
tienaan keskim. 1800 €/kk/brutto. Ihan ok näin. Vähempi ei meille riittäisi, koska mieheni tienaa n. 2300 €/kk/brutto.
niin huono palkka, eihän tuolla elätetä perhettä!
Itse samalla palkalla samaa aikaa, plus lisät mitä tulee vaihtelevasti.
Tosi hyvin pärjätään. Tykkään ihan älyttömästi, on aikaa lapsille ja kodille.
Saas nähä, kuinka sitä osaa koskaan kokopäiväistä tehdäkään.. =D
"bonuksena" se, että teen iltavuoroa, eli 3 iltaa viikossa niin ei mene tarhamaksujakaan.
veroprosentti mulla 8.