voiko ruoka.aineallergia oireilla "pahalla,oksettavalla ololla"??
taas meni yö valvoessa 5vuotiaan kanssa.
3.kerta,jonka yhdistän edellisen päivän/illan syömisiin; ensimmäisellä kerralla suklaapiirakkaa,yöllä oksensi.
2.kerta;munkkia,yöllä paha olo,varustauduttiin oksentamaan..
3.kerta;munkkia,paha olo,varustauduttiin oksentamaan..
siis--voiko liittyä jotenkin noihin raaka-aineisiin,vai pelkästään,että vain syönyt liikaa herkkua?
mitä mieltä?
Kommentit (15)
kun joka kerta liittyy makeansyöntiin...
Maitoahan noissa kaikissa on, seuraa sitä.
kun joka kerta liittyy makeansyöntiin...
Maitoahan noissa kaikissa on, seuraa sitä.
eli maitoa ei saa missään muodossa.
muuten on nyt etsinnässä aineet,jotka saavat pepun punoittamaan jatkuvasti auki.
ap
Munkkien," kaupan", öljy saattaa olla todella vanhaa jota kuumennetaan ja jäähdytetän, viikko kaupalla. Illalla ei pitäs tarjota hedelmiä, eikä mitää kovin rasvapitoista ruokaa.
ennen nukkumaanmenoa??? Kannattaisko muuttaa iltapalaa? vaikka jugurttia, ruisleipä juusto kurkku.
Ei mitään suklaapiirakoita ja munkkeja.
Ja juu allergiat ja muut yliherkkyydet voivat oireilla myös huonolla ololla. vilja-allergia, keliakia , laktoosiintoleranssi ja maitoallergia..ovatmm.niitä jotka oireilevat myösnoin. jasuklaapiirakoissa ja munkeissa löytyy niin maitoa kuin vehnää.
meni nukkumaan 21.30.
munkit ja kaikki tehty itse,tuoreista aineista.
lähinnä ajattelin tuota jauhoa.? joskus jos lapsi saa vaaleata leipää enemmälti,on aivan ummella. en yleensä anna paljon sitä.tyrkytän ruista:)
ap
entäs munkit teetkö itse vai ostatko kaupasta.teetköveteensoijjaan vaimihin.. mitä rasvaa käytät: Oletko vaarmistunut ettei moisssä herkuissa varmasti ole piilomaitoja, sitä on meinaan joka paikassa.
entäs munkit teetkö itse vai ostatko kaupasta.teetköveteensoijjaan vaimihin.. mitä rasvaa käytät: Oletko vaarmistunut ettei moisssä herkuissa varmasti ole piilomaitoja, sitä on meinaan joka paikassa.
ihan itse teen,ja maitoa ei saa ikinä murentakaan.
luin,että "piilomatoja" :D
soijasta olen huomannut,että tulee pilkkuja suun ympäristöön,sitäkään en kotona anna.
tarhan eväät sitten onkin jo eri juttu,siellä ei saa maitoa,muita saa. tuore tomaatti on toinen,jonka olen yhdistänyt aukovan alapään auki,sitä ei myöskään saa,mutta eipä sitä noissa leivonnaisissa ollutkaan.
tänään on tarhassa välipalalla pulla,ja hieman hirvittää---toivottavasti saa vain yhden,ja mahd.pienen....
ap
eivät saa antaa mitään maitoa sillon. Ei edes sitäpientä. Saavattehdä satsin maidottomia pullia allergialapsille pakkaseen. Maitoallergia,kun saattaa olla oikeesti toooodella vakava juttu, samoin kuin muutkin allergiat ( omalla muksulla epipen)
Pystykö laittaansen päivän ateriat kaikkine osa-alueineen ( tuoteseloste :P) niin katellaan mikä voisi olla syypää. meillämm.sinappi on pannassa ( sitäkin kaikkialla) se mm.aiheuttaa noita vatsanväänteitä jahuonoa oloa.
muuta kuin että kalasoppa.
aamu,ja välipaloista ei mitään tietoa.
mutta kyllä siellä maidotonta on,siitä on toimitettu lääkärintodistus.
aikoinaan testattu verikokein maito,muna ja viljat,kaikki negatiivisia,mutta suolisto-oireinen maitoallergia todettiin jättämällä maito pois.jäi taakse vatsakivut ja ummetus.jotka olivat kamalia,päivystykseen jouduttiin joskus aukomaan tyttöparka...ei saatu tavaraa ulos kotikonstein.aika rajua..
palaa illalla asiaan,jos jotain kommentteja olisi tullut lisää.
ap
Meinaan olen törmännyt niin usein tilanteeseen "kyllä tämä käy sehä on hylaa" Ja sit on kutsuttu "mediheliä" paikalle.
Valitettavsti monet aivan liian monet kuvittelee, että maitoallergia on sama kuin laktoosiintoleranssi tai että keliakia on sama kuin vilja-allergia.
Mä olen jopa törmännyt lääkäriin ja sairaanhoitajaan joille tämä ei ollut selvää...
epäilisin kananmunaa.
Meidän allergialääkärin mukaan alle 50 % pikkulasten allergioista näkyy testeissä. Ja kananmuna taitaa olla maidon jälkeen yleisin.
Oireet on lapsikohtaisia, ei ruoka-ainekohtaisia. Soija voi tehdä vatsaoireita toiselle ja iho-oireita toiselle.
olen keski-ikäinen nainen ja mulla on maitoallergia ja ärtynyt suoli siihen vielä päälle.
Varsinkin silloin kun on kova ripuli, on myös huono olo ja tekisi mieli oksentaa kun nesteitä tulee suuhun.
jos saa hitusenkin kananmunaa. Eli minäkin epäilen kananmunaa.
jos saa hitusenkin kananmunaa. Eli minäkin epäilen kananmunaa.
ja ärtynyt suoli laulaa joskus aika pahasti:(
esim. nyt aamulla söin 2 munkkia,niin vatsa oli kuin tulessa heti aamupäivästä.
täytyypä kokeilla tuota munaa tarjoilla vaikka keitettynä lapselle,ja katsoa,mikä on reaktio. tosin,teen sen viikonloppua vasten vasta.
ap