Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä ketään muuta joka on mielummin syömättä kokonaan jos ei ole mieleistä ruokaa tarjolla? - 2 päivää syömättä

Vierailija
12.03.2024 |

Kaapissa olisi tavallaan syötävää. Löytyy päärynän puolikkaita, kaalia, perunaa, porkkanaa, juustoa, tomaattia ja mitähän muuta. Pakkasessa tortillalettuja, sipulirenkaita ja ranskalaisia. 

Ei vain kuitenkaan tee noista mitään mieli. Suklaatakin on mutta ei vain maistu.

Tiedän myöskin, että jos syön jotain niin ruokahalu vain kasvaa ja harmittaa kun sitä ei ole. Helpompaa olla nälässä joitakin päiviä kun syödä jotain mikä ei riitä ja josta ei varsinaisesti nauti. 

Onko kenellekään muulla tällaista? 

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoakseni ei ole monellakaan, kun ne muut ovat kasvaneet aikuisiksi.

Vierailija
2/25 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI. 

Mut tosiaan ihmisen kroppa toimii niin. Ihminen tottuu myös olemaan ilman ruokaa ja se pystyy olemaan sitä kauan ennenkuin alkaa oikeasti vaikuttaa. Tää tulee ihan luolaihmisilt lähtien, ihmiset ei oo koskaa syöny niin paljo ku mitä ihmiset nykyään syö. 

Itehä mä syön hyvin, mut kuha sanoin :D

Oon mä siis paastonnu ihan itsekurin löytämisen takia muutaman kerran, viikonkin putkeen. Henkisistä syistä. Mutta ei se kivaa kyllä ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/25 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, silloin juon olutta.

Vierailija
4/25 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, monesti on noin. Mieluummin paastoan kuin syön mautonta ja halpaa paskaa. Tai syön mieluummin vaikka karkkia kuin pahaa ruokaa (suklaalevy nytkin kourassa). En ole lihava.

Vierailija
5/25 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autistisilla ja ARFID:sta kärsivillä ainakin on osalla helpompi olla syömättä mitään, kuin koettaa syödä väkisin sellaista mikä ei vain mene alas. Tosin ainakin itselläni muutaman päivän jälkeen sitä yrittää kyllä kovasti niellä vaikka nenästä kiinni pitäen jotain, kunhan ei ole mitään mille on allerginen tai mikä muuten tekee sairaaksi.

Vierailija
6/25 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi siis olla, että tässä stressikin liittyy asiaan. Koska jos syön, niin se on pois joltain muulta päivältä. Jos syön, nälkä saattaa kasvaa. 

Stressaan ja alitajuisesti ehkä säästän tulevaa varten ja yritän helpottaa oloani jollain tapaa. Ruokahalu vain katoaa ja koen kestäväni nälän paremmin kuin että söisin. -ap

Vierailija
7/25 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autistisilla ja ARFID:sta kärsivillä ainakin on osalla helpompi olla syömättä mitään, kuin koettaa syödä väkisin sellaista mikä ei vain mene alas. Tosin ainakin itselläni muutaman päivän jälkeen sitä yrittää kyllä kovasti niellä vaikka nenästä kiinni pitäen jotain, kunhan ei ole mitään mille on allerginen tai mikä muuten tekee sairaaksi.

Olen epäillyt itselläni jo pidempään autismia ja ADHD:ta t. Se suklaata mussuttava

Vierailija
8/25 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oleellisempaa kuin ruuan mieleisyys on sen laatu.En pidä esim kaalista, mutta jos tarjolla on kaalia ja se on tuoretta niin sitten syön sitä  

Mutta mielummin paastoan kuin syön huonolaatuista ruokaa tai esim pikaruokaa.

Ihminen on sitä mitä hän syö. 

Vierailija
9/25 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi vain makkaraa ja possua tarjolla niin mieluiten paastoasin. Pari päivää paastolla puhdistaa mukavasti muutenkin.

Vierailija
10/25 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että olet kokenut ruokahaluttomuutta. Se voi olla hyvin yleistä erilaisissa tilanteissa. Monilla ihmisillä on samanlaisia kokemuksia, joten et ole yksin. Voit kokeilla kevyitä vaihtoehtoja tai odottaa, kunnes ruokahalusi palaa luonnollisesti. Jos tilanne jatkuu pidempään tai aiheuttaa huolta, kannattaa hakea ammattilaisten apua.

Vierailija
11/25 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että olet kokenut ruokahaluttomuutta. Se voi olla hyvin yleistä erilaisissa tilanteissa. Monilla ihmisillä on samanlaisia kokemuksia, joten et ole yksin. Voit kokeilla kevyitä vaihtoehtoja tai odottaa, kunnes ruokahalusi palaa luonnollisesti. Jos tilanne jatkuu pidempään tai aiheuttaa huolta, kannattaa hakea ammattilaisten apua.

Lääkärit on kusipäitä. Ei sinne kannata hakeutua kuin äärimmäisessä hädässä. 

Vierailija
12/25 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo nyt ihan normaalilta kuulosta..

Vierailija
13/25 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oleellisempaa kuin ruuan mieleisyys on sen laatu.En pidä esim kaalista, mutta jos tarjolla on kaalia ja se on tuoretta niin sitten syön sitä  

Mutta mielummin paastoan kuin syön huonolaatuista ruokaa tai esim pikaruokaa.

Ihminen on sitä mitä hän syö. 

Jaajaa. Mieluummin kyllä söisin nyt esimerkiksi pizzaa tai hampurilaisen. Toisaalta niidenkin ajattelu nyt kuvottaa. Niin kuvottaa myös kaikki muukin ruoka koska se liittyy rahaan ja raha stressiin. 

Näin kun kirjoitan niin kuulostaapa luonnottomalta. Ihmiset ovat syöneet kautta aikojen ilman rahaa kun sitä ei oltu vielä keksitykkään ja jaksoivat metsästää. 

Minä en jaksa metsästää tai huvita syödä. 

Voiko minulla olla joku vakavakin sairaus? -ap

Vierailija
14/25 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollakin vanhuksella on noin. Ensim jätetään lääkkeet, sitten ruoka ja lopuksi nesteytys. Ja elämä on siinä. 

Vierailija
15/25 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, monesti on noin. Mieluummin paastoan kuin syön mautonta ja halpaa paskaa. Tai syön mieluummin vaikka karkkia kuin pahaa ruokaa (suklaalevy nytkin kourassa). En ole lihava.

Ja varmaan sinulla riittää energiaa ja voimia, kuin pienessä kylässä? Touhuta ja elää hyvää elämää. 

Vierailija
16/25 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä jää syöminen aina kun surullinen tai paha olla

Vierailija
17/25 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olen keittiöalan ammattilainen teen tuota aika-ajoin. Kun ei pysty niin ei pysty!

Vierailija
18/25 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollakin vanhuksella on noin. Ensim jätetään lääkkeet, sitten ruoka ja lopuksi nesteytys. Ja elämä on siinä. 

Apua. Ensin jätin alkon, sitten jätin lääkkeet. Sitten on ollut valtavaa palelua, mielialanvaihtelua, pahoinvointia yms. sittemmin ravinto on koko ajan jäänyt vähemmälle.

Tämä kaikki täysin spontaania käytöstä. En vain ole halunnut. Lääkkeen lopetusoireita noi on mutta olen huomannut, että ruokahalu on ollut silloin tällöin kadoksissa jo pidemmän aikaa. 

Kaikenlaista ollut. Tiedä jos tässä sitten joidenkin kuukausien päästä kuukahtaa. -ap

Vierailija
19/25 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin nuoreksi aikuiseksi asti tuommoinen. Olin mieluummin syömättä kuin söin jotain mitä ei tehnyt mieli. En ymmärtänyt mitä nautintoa ihmiset sai ruuasta. Oli  todella hoikka. Sittemmin ruoka on alkanut maustumaan liiankin kanssa.

Vierailija
20/25 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on paskakin jo hinnoiteltu, on kallista ja halpaa. En ole koskaan vielä syönyt enkä aiokaan. Mikä juntti lienetkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi