Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei jösses yhtä kaveria.. mitä tämä on, jotain huomiohakuisuutta vai?

Vierailija
03.05.2011 |

Eräs kaverini on neljän lapsen kotiäiti ja ilmeisen puhki lapsiinsa. Elämänsä ja kaikki asiansa pyörivät vaan lasten ympärillä ja hän hermoilee ihan mitättömistä asioista heidän kanssaan.

Tänään mulla soi puhelin ja tämä kaveri soitti. Parkui ihan täyttä kurkkua puhelimessa ja kun sain hänet rauhoiteltua, hän niiskutti kuinka on huolissaan pienemmän lapsensa allergioista, tuloksissa oli taas ollut jotain huonompaa ja ruokavaliota täytyy kiristää.

Hän puhui ja minä rauhoittelin. Ja taas vuodatti ja minä rauhoittelin. Vartin puhumisen jälkeen loppupuhelusta hän oli jo melko rauhallinen, ei enää itkenyt ja selvästi rauhallisemman kuuloisena sanoi että "no joo, eiköhän tämä tästä" ja sitten lopetimme puhelun positiivisissa fiiliksissä.

Ja tiedättekö mitä, puhelun lopettamisesta meni alle 10 sekuntia, kun mulla kylässä olleen ystäväni puhelin soi, tämä mun kanssa puhunut kaveri soitti ystävälleni! (hän on myös tämän kaverini kaveri) ja parkui ihan yhtä hysteerisenä alkupuhelun, kuulin vieressä kuinka tämä niiskutti ja itki vuolaasti ihan samalla lailla kun mullekin, ja sitten ystäväni vuorostaan rauhoitteli tätä kaveria että sai edes hänen sanoistaan selvää. Ja samat jutut kertoi ja parkui ja taas loppuakohden rauhoittui ja sanoi taas että "eiköhän tämä tästä".

Mä pyörittelin silmiäni vieressä ja niin pyöritteli tämä ystävänikin, puhelimessa puhuessaan. Kyllähän hänkin oli kuullut vierestä sen kaverin mulle soittaman äskeisen puhelun...

Musta aika käsittämätöntä.. Ymmärtäisin moisen purkauksen, mutta että rauhoittuu ja sitten lietsoo itsensä samaan epätoivoon alle 10 sekunnissa ja on jo soittamassa seuraavalle kaverille samasta aiheesta. Onko ihan normaalia...?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverinne taisi kaivata huomiota ystäviltään, taitaa olla vähän yksin siellä lapsiperhemaailmassa.

Vierailija
2/4 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aika uskomattomalta. :D Siis muuten olisi tosi ikävä kuulla ystävältään tuollaisia huolia, mutta kuvailemasi tilanne vie pohjan kaikelta sääliltä ja empatialta. En tosiaankaan tiedä miten suhtautuisin tuollaiseen kaveriin. Ei ole mielestäni normaalia. Mutta ehkä hän on vaan tosi yksinäinen ja huomionkipeä... siltikin outo tapa hakea huomiota tai sääliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rauhoittua hetkeksi, mutta sitten yhtäkkiä iskee toinen paniikkiaalto, jolle ei kuitenkaan voi yhtään mitään.

Luulisin, että huomion hakemisen ja väsymyksen yhdistelmä, väsyneenä sitä alkaa myös kaivata jotain sen perhearjen ulkopuolisen kontaktin näkökulmaa, kun esim. oma mies voi olla siinä samassa ahdistuksessa kiinni.

Että tuota, jos jää tuohon yhteen kertaan, niin kai menee normaaliksi..

Vierailija
4/4 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rauhoittua hetkeksi, mutta sitten yhtäkkiä iskee toinen paniikkiaalto, jolle ei kuitenkaan voi yhtään mitään.

Luulisin, että huomion hakemisen ja väsymyksen yhdistelmä, väsyneenä sitä alkaa myös kaivata jotain sen perhearjen ulkopuolisen kontaktin näkökulmaa, kun esim. oma mies voi olla siinä samassa ahdistuksessa kiinni.

Että tuota, jos jää tuohon yhteen kertaan, niin kai menee normaaliksi..

näin tapahtunut aiemminkin. Nyt vaan "jäi kiinni". Sitä ollaan kyllä kaverin kanssa aiemminkin puhuttu, että soittaa usein ongelmistaan huolissaan. Mutta ei olla puhuttu että mihin aikoihin on soitellut, että tiedettäis onko soittanut suoraan seuraavalle kun edellisen kans on puhelun päättänyt. Ja onhan tällä toki muitakin kavereita, joille varmaan soittelee..

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme