Äidin harrastukset ja vauva... Mitä mieltä?
Kaveri sai vauvan puoli vuotta sitten.
Ekan viikon oli lapsen kanssa kotona, sen jälkeen vauvaa on viety hoitoon kavereille (muun muassa minulle), mummoille ja kummeille keskimäärin 4 kertaa viikossa 3-10 tunniksi päivässä, äidin harrastusten vuoksi.
(Imettänyt kaveri ei ole päivääkään, sen vuoksi että se sitoisi ja harrastus ei onnistuisi)
Tätä jatkunut siis oikeasti siitä kun lapsi on ollut viikon ikäinen nyt tähän, kun on puolivuotias. Ja sama meno varmasti jatkuu.
Kommentit (6)
oletko maininnut asiasta vai ihan muutenko vain puukotat KAVERIASI selkään?
aidon mielipiteen, vastauksistasi huolimatta, kun pidät asiaa "selkään puukotuksena"
ap
kuin kaverisi ei olisi ollut vielä valmis sitoutumaan äitiyteen. Ehkä häntä pitäisi yrittää tukea, jotta ei tuntisi niin suurta tarvetta juosta harrastuksissa, vaan nauttisi vauvansa kanssa oleilusta. Vauva-aika on niin pian ohi.
Eikö juuri täällä saa niitä kaveriensa tapoja hämmästellä ja kuulla muiltakin mielipiteitä?
Ja kyllä, en ymmärrä ihmistä, joka laittaa omat harrastuksensa omaa lastansa tärkeämmiksi. Olen hämmästellyt täällä oman siskoni toimia ja saanut tuomion siitä, että olen ilkeä ja inhottava. No, en ole siskolleni huomautellut asiasta, sillä hänen lapsensa ovat jo isompia. Silti on surullista, että lapset eivät itse saa harrastaa mitään (kaksi kouluikäistä, yksi eskarilainen ja yksi päiväkotilainen), kun äidin harrastus vie 2 tuntia joka arkipäivä ja isä on paljon reissutyössä.
Miksi niitä lapsia on tehtävä, jos niille ei haluta uhrata omaa vapaa-aikaa? Siskoni vieläpä teki jopa neljä.
Voi hohhoijaa.
Onko kyse siitä, että tämä on mielestäsi niin paha tapaus, ettet voi uskoa edes todeksi?
(Ihan totta tämä on, usko tai älä, ja tiedoksesi että maailmassa tapahtuu paljon muutakin, pahempaa)
ap