huostaanoton valmistelu keskeytyi...
joskus aiemmin täällä kirjoitin kun lapsi otettiin kiireellisellä sijoituksella pois, humalatilan vuoksi ja alettiin valmistella huostaanottoa. Suurin osa oli sitä mieltä että se on syy huostaanottoon.
No, asia ratkesi pikaisesti, alle kahden kuukauden päästä oikeuden päätöksellä, että täytäntöönpano on lainvastainen.
lapsi on siis kotona, mutta onko vaaraa että jostain syystä voivat alkaa uudestaan valmistelemaan asiaa?
Siinä oli sosiaalilla ilmeet kun ilmoitin että haen lapseni kotiin!!
Kommentit (8)
jos vielä toikkaroit humalassa. Missä jäit kiinni? Siis miten asiat etenivät tuohon tilaan, että lapsesi otettiin huostaan?
Ja nyt varmasti pysyy korkki kiinni, niin jatkossa ei ole mitään ongelmia!
Mielestäni oikeus tapahtui, eihän huostaanottoon edes pidä ryhtyä humalatilan vuoksi...ap
Itse suhtaudun erittäin kriittisesti lastensuojeluinstanssiin ja sosiaalityöntekijöihin. Mielestäni koko järjestelmä pitäisi romuttaa alas ja rakentaa toisenlaisella pohjalla toimiva systeemi. Ja valita työntekijöiksi henkilöitä, jotka eivät itse ole traumatisoituneita omasta lapsuudestaan.
Käypä sivustolla wwww.knuutilaki.net
Ja kaikille tiedoksi: lapsiani ei ole huostaanotettu eikä huostaanottoa ole koskaan lapsilleni edes suunniteltu. En nyt puhu itsestäni.
Halusisin silti tietää, että mitä todella tapahtui. Missä olit humalassa? Kuka humalasi huomasi? Miten paljon promilleja? Missä lapsi oli silloin kun sinä oli kännissä?
Jos pelkkä humalatila on syy huostaanotolle, eiköhän aika monen tämänkin av.palstan mammojen lapset pitäisi huostaanottaa; aika moni tuntuu ottavan alkoholia lasten läsnäollessa, iltaisin, saunan jälkeen, vappuna, jne jne. terassilla käydään ja bileitä pidetään ja lapset on menossa mukana, tai vähintään sivistynyttä ruokaviinikulttuuria - alkoholia sekin ja päähän nousee, ja jos ei nouse, on sitten jo aika deeku..
jos puoli pulloa viiniä ei nouse huiviin, on sit jo aika tottnut juomari.
Mielestäni oikeus tapahtui, eihän huostaanottoon edes pidä ryhtyä humalatilan vuoksi...ap
Ihan totta! Eikö lapsilla ole mitään oikeuksia? Pitääkö heidän sietää humalaisia vanhempiaan?
Jos pelkkä humalatila on syy huostaanotolle, eiköhän aika monen tämänkin av.palstan mammojen lapset pitäisi huostaanottaa; aika moni tuntuu ottavan alkoholia lasten läsnäollessa, iltaisin, saunan jälkeen, vappuna, jne jne. terassilla käydään ja bileitä pidetään ja lapset on menossa mukana, tai vähintään sivistynyttä ruokaviinikulttuuria - alkoholia sekin ja päähän nousee, ja jos ei nouse, on sitten jo aika deeku..
jos puoli pulloa viiniä ei nouse huiviin, on sit jo aika tottnut juomari.
jos ainoa tapa nauttia alkoholia on mielestäsi vetää lärvit?
jos puoli pulloa viiniä ei nouse huiviin, on sit jo aika tottnut juomari.jos ainoa tapa nauttia alkoholia on mielestäsi vetää lärvit?
Minun täytyy tuottaa sulle pettymys: En ole alkoholistiperheestä. En tiedä, millaista on olla lapsi kun aikuiset kännää - minulla ei ole siitä omakohtaista kokemusta.
En itse käytä juurikaan alkoholia. En ole absolutisti, mutta käyttökerrat ja kerta-annosmäärät ovat pieniä.
Jos juon kaksi pulloa olutta, olen humalassa. Yhdestä semmosesta peruskokoisesta tölkistä (en tarkoita nyt sitä litran tölkkiä!!) en tule humalaan.
Kahdesta valkoviinilasillisestä menen humalaan. Pitäisikö minulta siis ottaa lapset pois, jos juon oluen, koska olen silloin humalassa? Ja sitten semmoselta, joka ottaa sixpäkin, eikä tunnu missään, ei ole syytä lastensuojelun puuttua tilanteeseen?
Kumpi on suurempi happo? Juo enemmän?
Ja kuten kirjoitin, tälläkin palstalla olisi huostaanottojen tarvetta, jos peruste olisi se, että vanhemmat ottaa alkoholia tai ovat kännissä lasten läsnäollessa.
Mutta minä halusin nyt ap:lta täsmennystä siihen, mitä tapahtui ja missä ja miten??? Se oli pääpointti.
eipäs saaneet vietyä lasta vaikka olit kotona kännissä sen kanssa? Voi hyvän tähden.