Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ärsyttää köyhänä eläminen!

Vierailija
03.05.2011 |

Ei ole varaa ostaa lapsille kevät-kesävaatteita, kun pitää jokainen raha laskea riittääkö ruokaan.

Miehen palkka 3250/kk ja omani nyt puolipäiväisenä

noin 1300/kk ja siitä verot pois. Lainanlyhennys on 800-1000/kk ja molemmat tarvitsee oman auton, kun miehellä pitkä työmatka minkä kulkee autolla. Itse maksan autostani vielä 150/kk sitten on 50/kk opintolainaa ja 100/kk muuta kulutuslainaa. Vielä siihen päälle ainakin 200/kk sähkö-lämmityslaskuja. Miehellä menee bensaan 400/kk ja itsellä varmaan 60-100. Sitten on ruuan ostaminen ja aina saa laskea riittävätkö rahat. Inhottaa kun omat vanhempani joutuvat paljon maksamaan ostoksiani. Lisäksi nyt on juhlat ja lahjaan pitäisi löytyä 30 euroa ja juhlavaatteet puuttuu itseltä ja lapsilta. =(

Tämä elämä on hirveää kun joutuu kituuttamaan.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa tosi köyhä. Köyhällä ei ole varaa asuntolainaan eikä edes kunnolla ruokaan.

Omat tuloni ovat 400-700 euroa kuussa miinus verot, ja sillä pitää pärjätä ja maksaa ihan kaikki. Että kokeilepa ap pärjätä minun tuloillani.

Joo joo ja joo. Katsos "köyhä", myös se asumistuki on tuloa ;) Meillä taas ei olisi varaa asua vuokralla, omistusasuminen halvempaa!

Vierailija
22/50 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä ihmetyttää minuakin.

"Teidän tulot on tuon mukaan 4550€/kk ja menot vain 2000€/kk. "

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo kuulostaa todella oudolta että noilla tuloilla ei ole varaa vaatteisiin ja lahjaan. Meillä näin 1 aikuinen ja 1 lapsi Tulot noin 2000€/kk käteen (palkka, lapsilisä, elatusmaksu) Asuntolainan maksu ja yhtiövastike 1150€/kk Auton bensat työmatkoihin noin 130€/kk Päivähoito 160€/kk Sähkö 50€/kk Puhelin ja netti noin 40€/kk Toki minulla ei ole muita lainoja, mutta säästöönkin jää ja silti on varaa ostaa ulkoiluvaatteita, juhlavaatteita ym. Ei tokikaan miten turhaan vaan tarpeelliset.

Mä en ymmärrä näitä paskanjauhajia. Jos lapsesi ei ole yksityisessä päiväkodissa niin päivähoitomaksusi ei todellakaan ole 160 euroa kuussa.

pitäis olla 2600 e/kk, jotta päivähoitomaksu on tuon kokoisessa taloudessa 160 e/kk.

Vierailija
24/50 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai etkö osaa lukea? Kirjoiin että tuloni ovat 400-700 euroa kuussa miinus verot ja sillä pitää maksaa kaikki, myös vuokra. TUOSSA SUMMASSA ON SIIS IHAN KAIKKI TULONI MITÄ KUUKAUDEN AIKANA SAAN!!!!! Siihen ei tule päälle enää mitään!

Joko tuli väännettyä tarpeeksi rautalangasta että sinäkin älyät?

Oletpa tosi köyhä. Köyhällä ei ole varaa asuntolainaan eikä edes kunnolla ruokaan.

Omat tuloni ovat 400-700 euroa kuussa miinus verot, ja sillä pitää pärjätä ja maksaa ihan kaikki. Että kokeilepa ap pärjätä minun tuloillani.

Joo joo ja joo. Katsos "köyhä", myös se asumistuki on tuloa ;) Meillä taas ei olisi varaa asua vuokralla, omistusasuminen halvempaa!

Vierailija
25/50 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeilepa olla yh ja opiskelija vähän aikaa, jää ruokaan ym pakolliseen elämiseen reilu parisataa kuussa. ja valita sitten jooko.

Vierailija
26/50 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa tosi köyhä. Köyhällä ei ole varaa asuntolainaan eikä edes kunnolla ruokaan. Omat tuloni ovat 400-700 euroa kuussa miinus verot, ja sillä pitää pärjätä ja maksaa ihan kaikki. Että kokeilepa ap pärjätä minun tuloillani.

Miksi sulla menee taloudellisesti noin huonosti? Toivottavasti muuten oot elämässä onnellinen.

Vierailija
27/50 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai etkö osaa lukea? Kirjoiin että tuloni ovat 400-700 euroa kuussa miinus verot ja sillä pitää maksaa kaikki, myös vuokra. TUOSSA SUMMASSA ON SIIS IHAN KAIKKI TULONI MITÄ KUUKAUDEN AIKANA SAAN!!!!! Siihen ei tule päälle enää mitään!

Kukahan tässä se idiootti on kun elää tuollaisilla tuloilla? Suomessa vain aniharva on oikeasti köyhä ja usein omasta syystään.

Olen ollut opiskelija ja mies oli työtön. Sossusta emme mitään saaneet enkä nostanut opintolainaa. Meillä oli tuolloin autokin ja jopa noista tuloista säästettiin aina hiukan joten turhaan te typerykset mulle huudatte =)

Vierailija
28/50 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen sitten kai idiootti kun en ole saanut parempipalkkaista työtä, tai kokoaikatyötä. Olen idiootti kun kolmen vuoden työttömyyden ja jatkuvan työnhaun jälkeen otin vastaan osa-aikatyön jolla tienaan tuon 400-700 euroa kuussa. Olisi pitänyt jäädä kotiin lorvimaan ja odottamaan sitä täydellistä työpaikkaa, ehkä sellainen sitten 10 vuoden päästä olisi löytynyt (NOT)

Kukahan tässä se idiootti on kun elää tuollaisilla tuloilla? Suomessa vain aniharva on oikeasti köyhä ja usein omasta syystään.

Olen ollut opiskelija ja mies oli työtön. Sossusta emme mitään saaneet enkä nostanut opintolainaa. Meillä oli tuolloin autokin ja jopa noista tuloista säästettiin aina hiukan joten turhaan te typerykset mulle huudatte =)

Vierailija
29/50 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen sitten kai idiootti kun en ole saanut parempipalkkaista työtä, tai kokoaikatyötä. Olen idiootti kun kolmen vuoden työttömyyden ja jatkuvan työnhaun jälkeen otin vastaan osa-aikatyön jolla tienaan tuon 400-700 euroa kuussa. Olisi pitänyt jäädä kotiin lorvimaan ja odottamaan sitä täydellistä työpaikkaa, ehkä sellainen sitten 10 vuoden päästä olisi löytynyt (NOT)

Olet idiootti kun jauhat paskaa. Saat tuohon päälle soviteltua päivärahaa ihan niin kuin minäkin saan. Lisäksi saat ainakin asumistukea. Jos olet yksinhuoltaja niin saat elatusapua ja korotetun lapsilisän. Jos olet parisuhteessa niin sitten on miehen tulot. Mä tiedän aika hyvin nämä tuki- ja raha-asiat joten mulla on turha jauhaa soopaa.

Vierailija
30/50 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai etkö osaa lukea? Kirjoiin että tuloni ovat 400-700 euroa kuussa miinus verot ja sillä pitää maksaa kaikki, myös vuokra. TUOSSA SUMMASSA ON SIIS IHAN KAIKKI TULONI MITÄ KUUKAUDEN AIKANA SAAN!!!!! Siihen ei tule päälle enää mitään! Joko tuli väännettyä tarpeeksi rautalangasta että sinäkin älyät?

Oletpa tosi köyhä. Köyhällä ei ole varaa asuntolainaan eikä edes kunnolla ruokaan. Omat tuloni ovat 400-700 euroa kuussa miinus verot, ja sillä pitää pärjätä ja maksaa ihan kaikki. Että kokeilepa ap pärjätä minun tuloillani.

Kukahan tässä se idiootti on kun elää tuollaisilla tuloilla? Suomessa vain aniharva on oikeasti köyhä ja usein omasta syystään. Olen ollut opiskelija ja mies oli työtön. Sossusta emme mitään saaneet enkä nostanut opintolainaa. Meillä oli tuolloin autokin ja jopa noista tuloista säästettiin aina hiukan joten turhaan te typerykset mulle huudatte =)

miksi haluat kovaan ääneen huudella kuinka huonosti tienaat. Itse olisin varmaan aika hiljaa jos olisin vastaavassa tilanteessa. En varmaan kehtaisi mainita siitä missään, esittäisin vain että hyvin menee. No, et kai säkään IRL noista asioista ääneen puhu. Jaksamista sulle!!

Vierailija
31/50 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

=)

[/quote]

[/quote]

miksi haluat kovaan ääneen huudella kuinka huonosti tienaat. Itse olisin varmaan aika hiljaa jos olisin vastaavassa tilanteessa. En varmaan kehtaisi mainita siitä missään, esittäisin vain että hyvin menee. No, et kai säkään IRL noista asioista ääneen puhu. Jaksamista sulle!!

[/quote]

Vierailija
32/50 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinähän tiedät ihan varmasti että jauhan paskaa? Oi miten kiva että tiedät tilanteeni paremmin kuin minä, olet varmasti TOOOOSI fiksu tyyppi. Katsos kun olen tässä kertonut vain tuloni, ja ne ovat tosiaan nuo. Ja voin kertoa myös sen että minun tilanteessani ei voi saada soviteltua päivärahaa, eikä asumistukea ja näihin on ihan syykin mutta enpä kerro sinulle mikä kun olet noin tampio että oletat heti tietäväsi kaiken toisesta lyhyen tekstin perusteella. Enkä ole muuten yksinhuoltajakaan kun ei ole lapsia. Tiedät ehkä jotain tukiasioista, mutta et tiedä minun tilanteestani. Tiedän itse varsin hyvin mitä tukia missäkin tilanteessa voi saada ja mitä ei.

Olet idiootti kun jauhat paskaa. Saat tuohon päälle soviteltua päivärahaa ihan niin kuin minäkin saan. Lisäksi saat ainakin asumistukea. Jos olet yksinhuoltaja niin saat elatusapua ja korotetun lapsilisän. Jos olet parisuhteessa niin sitten on miehen tulot. Mä tiedän aika hyvin nämä tuki- ja raha-asiat joten mulla on turha jauhaa soopaa.

Vierailija
33/50 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeassa elämässä puhu tai pidä metakkaa asiasta, täällä palstalla välillä vaan kun eräät rusina-aivoiset av-mammat kuvittelevat kaikkien joko saavan isoja tukia, tai kaikkien tienaavan paljon tai sitten he kuvittelevat olevansa köyhiä useamman tonnin tuloilla.

T: nro 22

Vierailija
34/50 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinähän tiedät ihan varmasti että jauhan paskaa? Oi miten kiva että tiedät tilanteeni paremmin kuin minä, olet varmasti TOOOOSI fiksu tyyppi. Katsos kun olen tässä kertonut vain tuloni, ja ne ovat tosiaan nuo. Ja voin kertoa myös sen että minun tilanteessani ei voi saada soviteltua päivärahaa, eikä asumistukea ja näihin on ihan syykin mutta enpä kerro sinulle mikä kun olet noin tampio että oletat heti tietäväsi kaiken toisesta lyhyen tekstin perusteella. Enkä ole muuten yksinhuoltajakaan kun ei ole lapsia. Tiedät ehkä jotain tukiasioista, mutta et tiedä minun tilanteestani. Tiedän itse varsin hyvin mitä tukia missäkin tilanteessa voi saada ja mitä ei.

Juu, kyllä minä itseäni ihan suht fiksuna pidän. Sinuna en huutelisi tampioista mitään :D Joko sinulla on omistusasunto ja sitten pienet menot tai sitten olet onneton alle 25-vuotias joka ei ole onnistunut hankkimaan itselleen edes koulutusta. Tampio mikä tampio =)

Vierailija
35/50 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kyllä minä itseäni ihan suht fiksuna pidän. Sinuna en huutelisi tampioista mitään :D Joko sinulla on omistusasunto ja sitten pienet menot tai sitten olet onneton alle 25-vuotias joka ei ole onnistunut hankkimaan itselleen edes koulutusta. Tampio mikä tampio =)

Kolmas vaihtoehto on tosiaan se tienaava mies. Voisinpa minäkin huudella että hitto kun vituttaa olla köyhä, saan vaan 900 euroa ja siinä on KAIKKI minun tulot. Ai niin, mutta mulla on tienaava mies :D

Vierailija
36/50 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheennehän on keskituloinen, ei köyhä.

Jos olette keskituloisia, on teillä varaa keskiluokkaiseen elämään, ei varakkaaseen tai vauraaseen. Käytännössä siis haikailet enemmästä kuin ammattinvalintanne tai työpaikkanne edellyttävät.

Syydät ehkä rahaa tällä hetkellä menemään niin ettet itsekään huomaa tai sitten odotukset on liian korkeat, eli kaikki-heti-mulle-nyt.

Onneksi voit hakea kokopäivätyön puolikkaan tilalle ja etenkin nuo kulutus-, auto- ja opintolainat ovat usein suht. lyhytaikaisia, joiden maksamisen jälkeen helpottaa.

Mikä niissä lasten kevät- ja kesävaatteissa ajaa perikatoon? Vaatemerkki arvaan minä???

Ihan käyttökelpoisia haalareita saa marketista uutena 30-40€, samoin kaksiosaisia ulkoiluasuja. Lasten iästä riippuen tarvitaan lisäksi esim. tennarit, lenkkarit ja sandaalit ja niitäkin saa marketista yht.35 kaikki kolmet. Kumpparit irtoaa kympillä. Teepaidat vitosella kipale. Parit collegeasut 15€/asu. Neuletakki ja ns. paremmat housut/mekko yht 30€, farkut käytettynä 5€ ja tsadaa, yhden lapsen pakolliset kesävermeet koossa. Jos lapsia on kaksi, selviät 250€ lasten kesävehkeistä vaikka yhtään mitään ei olisi valmiiksi ja vaikka uutena ostaisit. Pakon edessä selviät varmasti alle 200€ jos ostat osan vaatteista kirpparilta tai käytettynä esim huutonetistä.

Ruokarahan saa riittämään kun tekee simppeliä perusruokaa itse alusta asti edullisista raaka-aineista ja pitää pari "köyhäilyruuan" päivää viikossa. Ei kaada ruokavaliota tai terveyttä syödä kerran viikossa purkkihernaria tai jauhelihakeittoa tarjousjauhiksesta. Ja salaatin voi muutamana päivänä viikolla korvata juuresraasteella ja säästää hienot salaattiviritykset vkonloppuun, jos haluaa säästää. Limsat, vissyt, tuoremehut, vanukkaat, pikarijugurtit, lihaleikkeleet yms. "turhuudet" jätät kaupan hyllylle kunnes kulutuslainat yms. on maksettu, niin siitäkin säästää hyvin.

Peruuttele lehtitilauksia jos niitä on, vaihda auto edullisempaan jne.

Realistinen taloudenpito ei tarkoita kituuttamista noilla tuloilla jotka teillä ovat.

Vierailija
37/50 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tienaavaa miestä (ja muutenkin outoa olettaa että miehen pitäisi nykypäivänäkin automaattisesti elättää toinen), ei ole omistusasuntoa ja ikääkin yli 25-vuotta. Että et sitten niin fiksu tainnut ollakaan

Kolmas vaihtoehto on tosiaan se tienaava mies. Voisinpa minäkin huudella että hitto kun vituttaa olla köyhä, saan vaan 900 euroa ja siinä on KAIKKI minun tulot. Ai niin, mutta mulla on tienaava mies :D

Vierailija
38/50 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan tosiasia että Suomessa on varsin mainio sosiaaliturva. Jos jostain kumman syystä JUURI SINUT on kaikista ihmisistä jätetty sen ulkopuolelle niin siinä tapauksessa olet itse sössinyt asiasi perusteellisesti. Asumistuki, toimeentulotuki ja soviteltu päiväraha on ihan jokaisen oikeuksia _sinua_ näköjään lukuun ottamatta. Jotain jätät kertomatta ja sitten suu vaahdossa istut vauvalehdellä kun kerrankin saat päteä jossain. No, huvinsa kullakin =)

Vierailija
39/50 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä teille kouluesimerkki oikeesti köyhästä joka on väliinputoaja sossujen ym silmissä; opiskelija-yh:na elätän 3 alle kouluikästä lasta muutamalla satasella kuussa, sossu ei katso asiakseen auttaa koska onhan mulla opintolaina, ai niin se joka nostettiin ennenku mies keksi ettei perhe-elämä sovi sille ja häipyi uuden naisen matkaan kaikkien ei-niin-suurten rahojen kans jota meil perheenä oli.. noo enpä pääse ainakaan lihomaan ku elän pelkällä kahvilla ja hapankorpuilla et lapset saa ruokaa :)

Ja tämä tarina on niin tosi kun olla voi, Suomessa kusee tuo sossu ym systeemi pahasti ja vääräsää ootte te jotka väitätte ettei kukaan nälkää täällä näe.. tyhmä olen kyllä ollu edellisen miehen suhteen eli tyhmyydestä sakotetaan ja näillä mennään :))

Vierailija
40/50 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan tosiasia että Suomessa on varsin mainio sosiaaliturva. Jos jostain kumman syystä JUURI SINUT on kaikista ihmisistä jätetty sen ulkopuolelle niin siinä tapauksessa olet itse sössinyt asiasi perusteellisesti. Asumistuki, toimeentulotuki ja soviteltu päiväraha on ihan jokaisen oikeuksia _sinua_ näköjään lukuun ottamatta. Jotain jätät kertomatta ja sitten suu vaahdossa istut vauvalehdellä kun kerrankin saat päteä jossain. No, huvinsa kullakin =)

Ja tuo kommentti tienaavasta miehestä ei liittynyt mitenkään siihen että miehen pitäisi elättää nainen. Ethän sinä ressukka voi syy-seuraussuhteita ymmärtää kun olet jäänyt Suomen sosiaalihuollon ulkopuolelle =(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi