Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ärsyttää köyhänä eläminen!

Vierailija
03.05.2011 |

Ei ole varaa ostaa lapsille kevät-kesävaatteita, kun pitää jokainen raha laskea riittääkö ruokaan.

Miehen palkka 3250/kk ja omani nyt puolipäiväisenä

noin 1300/kk ja siitä verot pois. Lainanlyhennys on 800-1000/kk ja molemmat tarvitsee oman auton, kun miehellä pitkä työmatka minkä kulkee autolla. Itse maksan autostani vielä 150/kk sitten on 50/kk opintolainaa ja 100/kk muuta kulutuslainaa. Vielä siihen päälle ainakin 200/kk sähkö-lämmityslaskuja. Miehellä menee bensaan 400/kk ja itsellä varmaan 60-100. Sitten on ruuan ostaminen ja aina saa laskea riittävätkö rahat. Inhottaa kun omat vanhempani joutuvat paljon maksamaan ostoksiani. Lisäksi nyt on juhlat ja lahjaan pitäisi löytyä 30 euroa ja juhlavaatteet puuttuu itseltä ja lapsilta. =(

Tämä elämä on hirveää kun joutuu kituuttamaan.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä pitäis vaan ymmärtää nuorempana opiskella ammatti, joka työllistää ja jossa tienaa edes inhimillisen palkan. Eikä mikään estä tekemään sitä (esim. monimuoto-opintoina) vanhemmallakin iällä. Jos kolme vuotta hakee tuloksetta työtä, niin kyllä mun mielestä pitäis jo alkaa raksuttamaan, että onko pyrkimässä oikealle alalle.

Vierailija
42/50 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä teille kouluesimerkki oikeesti köyhästä joka on väliinputoaja sossujen ym silmissä; opiskelija-yh:na elätän 3 alle kouluikästä lasta muutamalla satasella kuussa, sossu ei katso asiakseen auttaa koska onhan mulla opintolaina, ai niin se joka nostettiin ennenku mies keksi ettei perhe-elämä sovi sille ja häipyi uuden naisen matkaan kaikkien ei-niin-suurten rahojen kans jota meil perheenä oli.. noo enpä pääse ainakaan lihomaan ku elän pelkällä kahvilla ja hapankorpuilla et lapset saa ruokaa :)

Ja tämä tarina on niin tosi kun olla voi, Suomessa kusee tuo sossu ym systeemi pahasti ja vääräsää ootte te jotka väitätte ettei kukaan nälkää täällä näe.. tyhmä olen kyllä ollu edellisen miehen suhteen eli tyhmyydestä sakotetaan ja näillä mennään :))

Mene diakonille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän jotain kertomatta, koska asia ei sinulle kuulu mitenkään. Ja vielä siksikin jätän kertomatta kun suoraan vaan oletit tietäväsi tilanteeni paremmin kuin minä itse, ja oletit minun saavan asumistukea yms. vaikka ilmoitin ihan suoraan ja rehellisesti heti ensimmäisessä viestissä kaikki tuloni. Joten ihan vain ylimielisiä av-mammoja ärsyttääkseni istun täällä koneen ääressä kirjoittamassa, suu ei tosin vaahtoa joten sen suhteen joudun tuottamaan sinulle pettymyksen.

Se on ihan tosiasia että Suomessa on varsin mainio sosiaaliturva. Jos jostain kumman syystä JUURI SINUT on kaikista ihmisistä jätetty sen ulkopuolelle niin siinä tapauksessa olet itse sössinyt asiasi perusteellisesti. Asumistuki, toimeentulotuki ja soviteltu päiväraha on ihan jokaisen oikeuksia _sinua_ näköjään lukuun ottamatta. Jotain jätät kertomatta ja sitten suu vaahdossa istut vauvalehdellä kun kerrankin saat päteä jossain. No, huvinsa kullakin =)

Vierailija
44/50 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se tienaava mies sitten liittyy asiaan jos kerran taka-ajatuksena ei ollut että nainen voisi elää miehensä tuloilla?

T:huvittunut ulkopuolinen

Se on ihan tosiasia että Suomessa on varsin mainio sosiaaliturva. Jos jostain kumman syystä JUURI SINUT on kaikista ihmisistä jätetty sen ulkopuolelle niin siinä tapauksessa olet itse sössinyt asiasi perusteellisesti. Asumistuki, toimeentulotuki ja soviteltu päiväraha on ihan jokaisen oikeuksia _sinua_ näköjään lukuun ottamatta. Jotain jätät kertomatta ja sitten suu vaahdossa istut vauvalehdellä kun kerrankin saat päteä jossain. No, huvinsa kullakin =)

Ja tuo kommentti tienaavasta miehestä ei liittynyt mitenkään siihen että miehen pitäisi elättää nainen. Ethän sinä ressukka voi syy-seuraussuhteita ymmärtää kun olet jäänyt Suomen sosiaalihuollon ulkopuolelle =(

Vierailija
45/50 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se tienaava mies sitten liittyy asiaan jos kerran taka-ajatuksena ei ollut että nainen voisi elää miehensä tuloilla?

Kysytkö ihan tosissasi? No tietenkin siten että jos on se tienaava mies niin ei tietenkään silloin ole oikeutta asumistukeen tai toimeentulotukeen eikä välttämättä soviteltuun päivärahaankaan jos on oikeus työmarkkinatukeen.

Joka ikinen voi tutustua Kelan ja sossun tukiin ja joka ikinen tietää sen että noihin on oikeus ellei menot ole poikkeuksellisen pienet tai on sössinyt asiansa niin ettei ole oikeutta. Ei se ole ylimielisyyttä vaan silkkaa faktaa. Huvittavaa että joku jaksaa repiä huumoria surkeista tuloistaan ja surkeasta tilanteestaan mutta hyvä että saa hupia jostain =)

Vierailija
46/50 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huolenpidostasi, mutta en ole sössinyt asioitani mitenkään. Fakta vaan on se, että töitä ei riitä kaikille, sen takia minäkin kolme vuotta töitä hain ennen kuin sain tämän osa-aikatyön. En sanoisi sitä asioiden sössimiseksi jos aktiivisesti hakee koko ajan töitä, on kielitaitoinen ja koulutus löytyy eikä silti löydä töitä. Nykyiseen paikkaani, eli tähän rupuiseen osa-aikapaikkaankin, tuli ensimmäisenä päivänä n.170 hakemusta ja seuraavina päivinä vielä lisääkin kun työpaikasta ilmoitettiin. Eli näin kivaa tämä kilpailu työpaikoista täällä on.

Joka ikinen voi tutustua Kelan ja sossun tukiin ja joka ikinen tietää sen että noihin on oikeus ellei menot ole poikkeuksellisen pienet tai on sössinyt asiansa niin ettei ole oikeutta. Ei se ole ylimielisyyttä vaan silkkaa faktaa. Huvittavaa että joku jaksaa repiä huumoria surkeista tuloistaan ja surkeasta tilanteestaan mutta hyvä että saa hupia jostain =)

Vierailija
47/50 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja palsta heitti sitten vielä lainaukset persiilleen joten erotelkaa tuosta ylemmästä sitten minun osuuteni muiden tekseistä.

22

Vierailija
48/50 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks haluaa saada kaikki uskomaan (jostain kumman syystä), että todella tienaa niin huonosti kuin tienaa ja toinen haluaa haukkua idiootiksi tämän kellä menee jo muutenkin huonosti.

Mä en aina ymmärrä, mikä joidenkin kirjoittajien motiivi on. :D

Sulle nro 22: toivottavasti tuo sun tilanteesi on vain väliaikainen. Koeta keksiä joku keino nousta tosta suosta. Olin itekin aikoinaan sun kaltaisena yksineläjänä ja lapsettomana yhtä heikoilla, mutta opiskelin ja nyt oon pikkuhiljaa noussut koko ajan korkeampaan ja korkeampaan asemaan työelämässä.

Vierailija
49/50 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tämä tilanne tästä parane kun ainakin saan nyt työkokemusta vaikka en paljoa tienaakaan joten toisen työpaikan hakeminen onnistunee jossain välissä sitten helpommin (koko ajan tarkkailen mahdollisia paikkoja ja laitan hakemuksia edelleenkin).

Eikä minun tilanteeni muuten mitenkään kamala ole, tulot vaan ovat ne mitä kerroin eli järkyttävän pienet. Muuten menee ihan mukavasti elämässä, joten välillä voin käydä täällä av-mammoja kiusaamassa ;)

22

Yks haluaa saada kaikki uskomaan (jostain kumman syystä), että todella tienaa niin huonosti kuin tienaa ja toinen haluaa haukkua idiootiksi tämän kellä menee jo muutenkin huonosti.

Mä en aina ymmärrä, mikä joidenkin kirjoittajien motiivi on. :D

Sulle nro 22: toivottavasti tuo sun tilanteesi on vain väliaikainen. Koeta keksiä joku keino nousta tosta suosta. Olin itekin aikoinaan sun kaltaisena yksineläjänä ja lapsettomana yhtä heikoilla, mutta opiskelin ja nyt oon pikkuhiljaa noussut koko ajan korkeampaan ja korkeampaan asemaan työelämässä.

Vierailija
50/50 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko pikkuisen VAJAA ap? Kuulostat siltä... Ette vaan osaa huolehtia taloudestanne, sitä tuo on!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän