Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

itku ilmaisista luokkaretkistä

Vierailija
02.05.2011 |

ei nyt liity tuohon toiseen ketjuun vaan lähinnä siitä tuli mieleen..ku täällä joskus äidit itkee että ku joutuu maksaan luokkaretkirahastoon rahaa. ja sitte toiset tulee pätemään että ei oo pakko, kaikkien pitää päästä ilmaseks reissuun ku peruskoulun pitää olla ilmasta. joo, eihän toki oo pakko maksaa mutta eikö yleensä oo järjestetty mahollisuus käydä normaalisti koulua sen muiden reissun ajan? Näin ainaki meilläpäin koulut toimii. nii ei niissä esim. kuukausilahjoituksissa pitäs olla mitään epäselvää..

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

keräsin rahaa ja maksoin tilille. Niin ja retki-ideat tulevat yleensä lapsilta ja opettajilta. Sitten ne esitetään meille vanhemmille, että miten me alamme keräämään rahaa. Ja eivät ole mitään ulkomaanmatkoja. Linja-autolla kaupunkiin ja siellä kylpylää ja jotain museota. Mutta maksaa sitä sekin ja yöpyminen päälle.

Huomasin äkkiä, että hullu töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä. Kahden nuorimman lapsen aikana en pannut rikkaa ristiin, en euroakaan kehiin ja pukkasin lapset siipeilijöinä matkaan.

Miksipä sitä keräämään ja maksamaan kun ilmaiseksi pääsevät.

Suosittelen samaa muillekin äideille. Miksi keräätte ja leivotte myyjäisiin. Kyllä ne jutut joku muu tekee ja maksaa.

Vierailija
62/65 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli alkoholistivanhemmat, jotka ei koskaan löytäneet rahaa mihinkään luokkaretkiin (kaljaan ja viinaan kyl löyty aina). Yhden kerran kävi niin, että en päässyt mukaan retkelle, koska äiti ei suostunut minun heureka-retkeä kustantamaan (sehän on ihan turhaa ajan ja rahan hukkaa, tää kalja on paljon parempaa). Se ei ollut kivaa, kun en päässyt mukaan. Silti ymmärsin tietty että muiden ei tarvitse mua maksaa ja olinkin asiasta pitkään vihainen mun vanhemmille. Muihin reissuihin onneksi sitten pääsin, ku kaverin äiti peesas munki matkat. Älkää oikeesti kiusatko niitä lapsia sen takia, ku vanhemmat on idiootteja. Meillä on ihan tarpeeksi vaikeaa muutenkin. Tosin mun vanhemmat ei huudellu ja vaatinu mitään, eivät ehtineet kiinnostua känninsä lomasta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne persaukisimmat maksamatta, vaan ovat jostain summan saanut kasaan. Ajoissahan nää reissut ilmoitetaan, että muksut itse vaikka ehtii pulloja kerätä naapurustosta.

jos luokkatoimikunta toiminnallaan rahoittaa reissuja, niin koululait rahankeräyksestä ei päde. Reissuja voi myös tehdä koulun jälkeen, viikonloppuisin ja peräti lomalla.

Kerran eräs isä ilmoitti polleena, ettei hän maksa senttiäkään. Selvä. Eipä lähtenyt muksu reissuunkaan. Valitettavasti lapsi kärsii kusipää isästään.. Seuraavaan reissuun sitten tyttö sai rahaa.

Vierailija
64/65 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, meillä ei tekis yhtään tiukkaa maksaa lapsen luokkaretksetä 20e. Ymmärrän kuitenkin että kaikilla ei näin ole. Voisin maksaa vielä toisenkin kakskymppisen jos luokalla olis joku lapsi, jonka perheessä on tällä hetkellä todella huono rahatilanne.

Reilumpaa olis mielestäni kuitenkin kerätä kaikilta vaikka 22e, silloin olis joustovaraa ja kaikki lapset pääsisivät mukaan.

Vierailija
65/65 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin just samaa!!

Pari päivää täällä on vaahdottu että miksi kukaan ei välitä.

Nyt sitten vaahdotaan että minä en ainakaan maksa retkistä kun on siipeilijöitä joukossa.

Hävetkää! Jos pystytte maksamaan, antakaa vähän ylimääräistä. Se voi olla koulun Eerika joka kerrankin pääsis mukaan retkelle. Vai kuvitteletteko että Tarkki leipois kääretorttuja koulun myyjäisiin?

Lapsethan ne kärsii jos eivät pääse retkelle. Älkää kostako lapsille tyhmien vanhempien huonoa käytöstä!

Onko se lapsen syy, että hänen huoltajansa ovat köyhiä, sairaita tai laiskoja?

Jos Eerikan luokka olisi kerännyt rahaa retkeen, luuletteko, että rahaa/muuta panosta olisi hänen isältään ja äitipuoleltaan tai edes äidiltään sitä varten herunut? Luuletteko, että hän olisi kyennyt keksejä tai sukkia myymään?

Ihan oikein olisi ollut, jos tyttöparka olisi joutunut istumaan koululla, kun luokkatoverit ovat kivalla retkellä.

Hävetkää itsekkäät!