Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käykö teillä siivooja?

Vierailija
02.05.2011 |

Käykö teillä siivooja ja jos, niin kuinka usein? Mitä töitä teetätte siivoojalla ja mitä teette itse? Paljonko maksaa?

Työssäkäyvänä lapsiperheen äitinä tuntuu usein ettei aika ja voimat riitä pitämään kotia niin siistinä kuin tahtoisi. Varsinkin nyt keväällä kuraeteisen ja tilavan pesuhuoneen puuttuminen aiheuttaa harmaita hiuksia. Oma lukunsa on kaksi pitkäkarvaista koiraa (etenkin karvanlähtöaikaan), jotka saavat olla myös sisällä. Imuroida saisi vähintään kerran päivässä, jos mielisi pitää villakoirat loitolla. Toisinaan jos ei ole ehtinyt kahteen päivään imuriin tarttua, toivoo ettei vaan tulisi yllätysvieraita.. ;/

Siivoojan ottaminen avuksi kiinnostaisi enemmän ja vähemmän säännöllisesti viikkosiivoukseen. Myös joskus esim. ikkunoiden pesuun. Millaisia kokemuksia teillä on?

Löytyykö täältä siivouspalveluja tekeviä?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme alle 3-vuotiasta ja siivousta inhoava mies, joten joo, kyllä meillä käy. Siivooja käy kerran viikossa, tekee normi viikkosiivot: vie matot ja sänkyvaattet ulos, imuroi, pyyhkii pölyt, moppaa. On vain niin täystyöllistetty, että ikkunanpesuaikoja en enää saanyt tälle keväälle, mutta pesee ens viikosta alkaen ikkunan tai pari, jos ehtii siivojen päälle. Ainakin sisältä,näin ens alkuun.

Veloittaa karvan alle 100e kerta, siitä sitten kotitalousvähennys 60%, niin on jo ihan siedettävää. Ennen tapeltiin miehen kanssa joka viikko niistä siivoista, ja päätettiin, että mikäli aiotaan aviossa pysyä, niin edes yhden riidan saa vähemmän, kun hankitaan siivooja. Ja kas, eipä meillä siitä asiasta oo enää käytykään keskusteluja! Voin suositellä lämpipästi siivousavun hankkimista!

Lisäksi satunnaiset kerrat, kun joutuu itse siivoamaan, tuntuu oikeastaan tosi kivalta! :)

Vierailija
2/21 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sama juttu kuin toisella vastaajalla; mies ei siivoa pakolla, pyytämällä eikä itkemällä.

Siivoojaa varten raivataan kaikki tasot ja järjestetään paikat ( tähän sentään mieskin osallistuu kiltisti) ja sitten siivooja hoitaa pinnat.

Itse imuroin kriittiset alueet ( keittiö, käytävä ja eteinen) parin päivän välein ja joskus innostun siivoamaan jotain tarkemmin viikonloppuisin. Myös lapset imuroi silloin tällöin - eli siis opetan että itsekin pitää siivota- Maksaa 28€/h -kotitalousvähennys ja tekee 3-5h/kerta. Toivottavasti taloudellinen tilanne ei huonone, tästä elämänlaadun lisäyksestä en haluaisi luopua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja välissä harjoitellaan siivousta.

On ihanaa, kun joku tekee sen täyssiivouksen. Pesee lattiat ja ottaa joka paikan tarkasti. Me sitten huitelemme välissä.

Vierailija
4/21 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahden viikon välein 3 h. Kerätään itse tavarat paikoilleen ja pinnat tyhjiksi, siivooja imuroi, pyyhkii lattiat ja pinnat, pesee vessat ja keittiön ja käytettävissä olevan ajan mukaan mitä ehtii. Todella siistiä jälkeä tekee. Hinta on 32 e/h ja siitä kotitalousvähennys 60%.

Ikkunat pestiin viime kuussa myös. Siihen kului useampi tunti, olisiko 7-8, mutta jälki on moitteetonta. Meillä on paljon ikkunoita ;-)

Vierailija
5/21 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä en raski siivooja ottaa. Meillä molemmat siivoaa, mutta kyllähän ne luutuamiset ja pölyjen pyyhinnät harmittavan harvoin ehtii/jaksaa tehdä. Joka viikko kuitenkin pestään kettiö, vessat ja imuroidaan koko koti.

Ehkäpä sitten, kun menen itse työelämään...

Vierailija
6/21 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siivooja 4 viikon välein.

Tekee perusteellisen siivouksen.

Imuroi, pyyhkii pölyt, pesee lattiat, tasot, kylppärin, saunan ja vessan, tuulettaa petivaatteet, tyynyt ja matot.

Itse raivataan lelut paikoilleen ennen siivoojan tulemista.

Vierailija
7/21 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen mielestä siivous kuuluu mulle.

Vierailija
8/21 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käy, en maksa veroja Suomeen enkä siis saisi kotitalousvähennystä. Eipä tuo nyt niin suuri homma ole itse siivota, kun on hyvät välineet ja rutiinit. Kerran vuodessa palkitsen itseni, ostan säästyneillä rahoilla kalliin käsilaukun tms.

Mies tekee pihatyöt ja hoitaa autot, ei me niihinkään ulkopuolista apua osteta, niin miksi siivoamiseenkaan?

Vierailija
9/21 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei olla vanhoja, vammaisia eikä laiskoja.

Vierailija
10/21 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tosissaanko laitat joka kuukausi syrjään siivoojalle maksettavan rahan verran :) Ettet olisi keksinyt juttua tätä varten?

Ei käy, en maksa veroja Suomeen enkä siis saisi kotitalousvähennystä. Eipä tuo nyt niin suuri homma ole itse siivota, kun on hyvät välineet ja rutiinit. Kerran vuodessa palkitsen itseni, ostan säästyneillä rahoilla kalliin käsilaukun tms.

Mies tekee pihatyöt ja hoitaa autot, ei me niihinkään ulkopuolista apua osteta, niin miksi siivoamiseenkaan?

Vierailija
11/21 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tosissaanko laitat joka kuukausi syrjään siivoojalle maksettavan rahan verran :) Ettet olisi keksinyt juttua tätä varten?

Hah itsellesi. Olen jo vuosia budjetoinut vuotuisen "siivoustonnin", syntymäpäiväni tienoilla sen käytän ja etukäteen suunnittelen että miten itseni palkitsen.

Vaatii toki itsekuria, mutta sitähän ei kaikilta löydy...

Vierailija
12/21 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee normaalin perussiivouksen. Tarvittaessa pesee ikkunoita, uunia, silittää, käyttää vaikka koiran yms. Itse ei tarvitse muuta kuin satunnaista imurointia.

Meillä Belgiassa siivouspalvelu on halpaa, siivouskupongeilla maksetaan 7.50 euroa tunti, ja siitäkin saa vielä verovähennystä.

Vierailija
13/21 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin suunnittelen siivoojan palkkaamista, kun palaan töihin. Olen aivan puhki kotitöihin näin kotiäitinä, joten en tajua, miten selviäisin, kun työt alkavat.

Meillä myös on ongelmana se, että mies kokee kaikki kotitöyöt minun työsarkaani kuuluvaksi, hän itse sitten puuhaa pihatöitä ja korjaustöitä. Pihatöihin osallistun toki minäkin, joten miehellä on paljon vapaa-aikaa ja minulla ei yhtään. Lisäksi meillä on melkein aina kaaos ja pölyjä...

Olen miettinyt, kumpi on tärkeämpää: väsynyt ja kiukkuinen äiti, joka yrittää hallita kotona olevaa kaaosta ja on tyytyväinen ehkä enintään kerran viikossa vai äiti, jolla on aikaa myös lapsilleen ja jonka ei tarvitse stressata viikkosiivouksesta.

Valintoja voi tosiaan tehdä, ja on turha kiillottaa kruunuaan sellaisella asialla, josta monet tekijät tekevät erilaisen perhekohtaisesti. On varmasti helpompaa pitää siistinä 70 neliön kolmiota yhden lapsen kanssa kuin 300 neliön omakotitaloa, jota asustaa kolme alle kouluikäistä ja kaksi koiraa. Mutta se 70 neliön yhden lapsen äiti saattaa mieluummin haluta vapaa-aikanaan keskittyä lapseensa ja ehkä omaan harrastukseensa eikä paikkojen puunaamiseen. Suodaan siis sekin hänelle.

Vierailija
14/21 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmasti helpompaa pitää siistinä 70 neliön kolmiota yhden lapsen kanssa kuin 300 neliön omakotitaloa, jota asustaa kolme alle kouluikäistä ja kaksi koiraa.

Pienessä kämpässä on usein huonot säilytystilat, ja se siivoaminen voi olla aika rasittavaa kun tavaroita pitää siirrellä. Ja pienessä tilassa pölyn määräkin tuntuu lisääntyvän nopsemmin. Mutta toki, ison kämpän siivoamiseen kuluu enemmän aikaa.

Vierailija
15/21 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta silti työllistän pienyksityisyrittäjän ilomielin ja ilman syyllisyyttä. Paljonkohan Suomessa saataisiin työttömyyttä alaspäin jos ihmiset nakkaisivat turhan ylpeyden roskakoriin ja käyttäisivät palveluita enemmän?

Vierailija
16/21 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on käynyt jo monen vuoden ajan, ja on kyllä ehdottomasti hintansa väärti!

Ainoa, mikä harmittaa on se, etten palkannut siivoojaa jo aikaisemmin.

Vierailija
17/21 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka toinen viikko 3-4h. Maksaa 35€/h. Sama siivooja käynyt jo 3,5 v. Suosittelen lämpimästi!

Vierailija
18/21 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä siis.

Vierailija
19/21 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sama juttu kuin toisella vastaajalla; mies ei siivoa pakolla, pyytämällä eikä itkemällä.

Siivoojaa varten raivataan kaikki tasot ja järjestetään paikat ( tähän sentään mieskin osallistuu kiltisti) ja sitten siivooja hoitaa pinnat.

Itse imuroin kriittiset alueet ( keittiö, käytävä ja eteinen) parin päivän välein ja joskus innostun siivoamaan jotain tarkemmin viikonloppuisin. Myös lapset imuroi silloin tällöin - eli siis opetan että itsekin pitää siivota- Maksaa 28€/h -kotitalousvähennys ja tekee 3-5h/kerta. Toivottavasti taloudellinen tilanne ei huonone, tästä elämänlaadun lisäyksestä en haluaisi luopua.

jos häntä varten pitää siivota paikat ja pinnat puhtaiksi?

Vierailija
20/21 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin raivaan lähinnä lelut hyllyyn ja lehdet keittiöstä keräykseen. Oon usein lasten kanssa kotona, kun siivojamme tulee. Esikoinen (3v.) on innokas apuri ja siivooja todella taitavasti ottaakin hänet ja 2v. veljensä mukaan siivoukseen. EIvät siis täysin vieraannu siitä hommasta. Mulla on silloin aikaa laittaa ruokaa vauvan kanssa, silittää sitä iänikuista silityskasaa tai järjestää joku kaappi tai hylly.

Nyt keväällä ja kesällä ollaan kyllä enemmän pois jaloista, ku ollaan pihalla ja kuopuskin on jo isompi.

Lisäksi siivoojan kanssa puhutaan siinä samalla maailmaa parmmaksi paikaksi, eli sosiaalinenkin puoli tulee hoidettua! :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi