Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mulla velvollisuus tehä lastensuojeluilmoitus

Vierailija
02.05.2011 |

naapurustossa asuu perhe, jossa neljä lasta; 6v, 4,5v, 3v ja 1v, jotka ulkoilevat keskenään. Eivät lapset lähde pihasta poissa, mutta pihallaan ovat kuitenkin. Vieressä katu, josta menee myös autoja, ei mikään vilkasliikenteinen mutta kuitenkin. Mies on sitä mieltä, että ei kuulu meille, parempi kun ei puututa. Mutta kyllä tuo mun mielestä aika vastuutonta on. Lapset ovat kyllä aina asianmukaisesti puetut, eivät siis vähissä vaatteissa ulkona värjöttele. Ja varmaan äiti heitä sisältä seurailee. Mutta mitä mieltä olette, missä menee puuttumisen raja?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitat perheelle vaikka nimettömänä huolesi. Helppo tapa ja varmasti toimiva, jos on toimiakseen. Eikä tartte sun ottaa vihoja niskoilles.

Eiku hipsit sitten yön pimeinä tunteina postilaatikolle ja avot!

Vierailija
22/34 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitenkään helppoa ventovieraalle ihmiselle mennä lastenkasvatuksesta sanomaan. Mietinin että onko jotain "kevyempää tietä" kuin ilmoitus suoraan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juoksemaan tielle, niin ei paljon sisältä vahtimiset auta. Tee se ilmoitus. Sille äidille ei paljasteta joka tapauksessa, kuka ilmoituksen on tehnyt.

Vierailija
24/34 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkona ilman aikuista? Ehdottomasti LSilmon paikka. Muista en olisi huolissani, jos pysyvät pihalla. 3-v on vähän siinä ja siinä...

Vierailija
25/34 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-vuotiaskin on siinä rajalla, saako yhtäkkiä jotakin älytöntä päähänsä.

Aikuisen pitäisi ilman muuta olla mukana, kun noi ulkoilevat.

Vierailija
26/34 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

5,3 ja n.1v5kk keskenään ulkona. äiti ihan avoimesti puhuuu siitä ja joskus valittaa kun joutuu käymään pihalla lapsia komentamassa tms. haluaisi asua jossain korvessa niin vois antaa lasten tapella pihalla ihan rauhassa, häiritsemättä naapureita ):

Vierailija
27/34 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että juuri tuo "ei kuulu meille, parempi kun ei puututa" -asenne johtaa niihin tragedioihin, joista aina saadaan lukea. Meidän perheestä on siis kerran tehty lastensuojeluilmoitus, eikä minulla ole lastensuojeluviranomaisista mitään muuta kuin hyvää sanottavaa. Ilmoituksen tekijän huolenaihe oli sinällään turha ja asia oli nopeasti selvitetty, mutta itse ainakin otin asian niin, että on mukava huomata, että täällä meilläkin vielä välitetään muidenkin kuin omista asioista...

Ihanko tosi?! Että ajattelit oikein, että "onpa hienoa että meistä tehtiin lastensuojeluilmoitus aiheesta XX. On niin hienoa huomata, että ihmiset ihan aidosti välittää toisistaan: eivät puhu mitään, eivät kysy, eivätkä missään nimessä auta vaikka maassa makaisin, mutta soittavat viranomaisille ja kertovat nimettömänä, että olen huolissani, menkää te viranomaiset perheeseen ... "

???!!!!

Vierailija
28/34 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin pitää minunkin mielestä jotenkin puuttua.

Ei se nyt ole oikein jättää 1vuotiasta 6vuotiaankaan vastuulle. Mitä jos jotain sitten sattuukin, pienin jää auton alle. Sitten on myös sen isomman elämä pilalla, koska syyllisyys ei jätä koskaan rauhaan.

Mutta oletko tosiaan varma että on yksin siinä ulkona.

Meillä nimittäin naapurin rouva juuri tuollalailla "ohimennen" totesi, että hän on ikkunasta katsonut, kun meidän "pikkumenijä" YKSINÄÄN pihalla vinttaa ja vanhempia ei näy missään.

Olin ihan että WHAT? Sitten totesin, että kyllä meistä vanhemmista toinen ón AINA pihalla lapsen kanssa. Varsinkin kun meillä tosiaan on 1.5vuotias todella vilkas lapsi, joka vielä taitavasti jo kiipeääkin joka paikkaan. Häntä ei todellakaan voi sekunniksikaan jättää silmistä tai varmasti olisi autotiellä tai putosi liukumäestä päälleen tms. Myöskään en ole antanut pikkusisarusta 9 vuotiaan esikoisen kanssa kaksistaan, vaikka esikoinen on pyytänyt sitä. Ei tulisi mieleenkään sellaista vastuuta laittaa esikoisenkaan harteille.

Ilmeisesti meilläkin siis käynyt niin, että olen seissyt tuossa katoksessa tai sitten varaston reunalla, niin ettei naapuri ole nahnyt minua, mutta tasan ei ole kertaakaan pieni ollut yksin ulkona.

Vierailija
29/34 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on maaliskuussa täyttänyt vuoden ja on muiden mukana ilman aikuista.

Vierailija
30/34 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

väsynyt ja vastuuton, että antaa 1-vuotiaan VAUVAN ulkoilla ilman aikuista niin kyllä se äiti apua tarvitsee!!!

Vierailija
31/34 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

väsynyt ja vastuuton, että antaa 1-vuotiaan VAUVAN ulkoilla ilman aikuista niin kyllä se äiti apua tarvitsee!!!

Vierailija
32/34 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti tai isä seuraavat leikkejä ikkunasta? Jos isommat lapset 4,5v ja 6v ovat sen verran kypsiä, että vanhemmat uskaltavat antaa pienempienkin olla hetken heidän seurassa keskenään? Tarkkaile ja jos olet todella huolissasi niin mene juttusille.

Vierailija
33/34 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsoo ja seuraa lapsia? Ymmärrän, että 6v katsoo hieman 3vee perään, mutta ei 1-vuotiaan. Kyllä äidin sen verran pitää viitsiä että menee ulos mukaan tai pitäköön pienen sisällä. Huh huh!

Vierailija
34/34 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään "äiti pukee päälleen, äiti käy vessassa.." hetkeä keskenään vaan tosiaan ulkoilevat keskenään. No, täytyy miettiä mitä tekkis. se kirje olisi varmaan järkevin nyt tässä vaiheessa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi