Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myyjä otti korttini, mies meni ostamaan olutta

Vierailija
02.05.2011 |

eilen minun kortillani. Myyjä otti kortin pois, enkä saanut itse sitä enää takaisin. Voiko näin tehdä? Ja mitä nyt, mistä saan uuden kortin?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ei toisen kortilla voi maksaa..

Vierailija
2/24 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ei toisen kortilla voi maksaa..

Yhteys pankkiisi, etköhän sä sieltä sen kortin saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt mieheni korttia, kun ollaan oltu ulkomailla. Ikinä ei ole otettu pois.

Vierailija
4/24 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän voi olla varastettu..

Mites muuten, jos on nuo sirukorttivehkeet, näkeekö myyjä silloinkin kortin omistajan nimen, vai voiko toisen korttia käyttää, jos tietää koodin?

Vierailija
5/24 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka on maksanut myyjälle - fiksu mies sulla

Vierailija
6/24 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortti on henkilökohtainen, eikä kukaan saa maksaa toisen kortilla. Mistä myyjä voi tietää, että miehelläsi on lupa ostaa sinun kortillasi? Eli olisiko ok, jos joku varastaisi sinun kortin ja menee sitten sillä ostamaan? Tai voisitko sinä ottaa kenen tahansa kortin ja mennä maksamaan sillä? No et tietenkään.

Eikä kauppa voi luovuttaa haltuunotettuja kortteja yksityishenkilöille. Myyjä ei voi varmuudella tietää, että sinä olet juuri se Maija Meikäläinen, jonka kortti on kyseessä etkä Maija Meikäläisen kaima, joka näin saa väärän henkilön kortin käteensä.

Korttisi saat takaisin pankkisi kautta, sillä kaupasta ne palautetaan sinne. Pankki luultavasti velottaa tililtäsi jonkun korvaussumman.

Vierailija
7/24 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortit ovat henkilökohtaisia.

Vierailija
8/24 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja myyjä saa palkkion, joka veloitetaan sinulta.

Pankki ottaa sinuun yhteyttä ja saat korttisi takaisin.

Kun olet hommannut korttisi, niin sopimuksessa on lukenut palkkiot yms. väärinkäytöksestä tulevat seuraamukset.

Jos korttisi olisi varastettu ja kortin käyttäjä olisi väittänyt olevansa sinun miehesi, niin siinä tapauksessa olisit vain tyytyväinen, että myyjä oli tarkkana ja otti kortin pois.

Nuo toimenpiteet tehdään aina vain asiakkaan turvallisuuden vuoksi, eikä kiusallaan.

Vierailija
9/24 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaikka olisikin, ei kassa voi tietää oletko antanut hänelle luvan käyttää sinun korttiasi.

Tuostahan tulee kassalle poisottopalkkio, kuinkahan paljon joudut siitä maksamaan?

Vierailija
10/24 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se löytöpalkkio onkin vallan hurja. :D Kerran löysin tieltä jonkun pankkikortin ja vein sen pankkiin, sain palkkiota 5€. Seuraavalla kerralla saa kortti jäädä tielle.

Vierailija
11/24 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sirukortilla maksaessa.

Kortin omistaja on vastuussa kortin käytöstä, eli jos hän on luovuttanut pin-koodin toiselle henkilölle, niin se ei ole kaupoan vika, jos joku käyttää sitä korttia väärin.

Mutta jos asiakas maksaa sirullisella kortilla magneettijuovan kautta, niin silloin tarkistetaan henkkarit.

sehän voi olla varastettu..

Mites muuten, jos on nuo sirukorttivehkeet, näkeekö myyjä silloinkin kortin omistajan nimen, vai voiko toisen korttia käyttää, jos tietää koodin?

Vierailija
12/24 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut palkkiota useasti ja se palkkio on muistaakseni 130€, riippuen kortin tyypistä ;)

se löytöpalkkio onkin vallan hurja. :D Kerran löysin tieltä jonkun pankkikortin ja vein sen pankkiin, sain palkkiota 5€. Seuraavalla kerralla saa kortti jäädä tielle.

Vierailija
13/24 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..eli myyjällä ei ole vastuuta siitä, kenen korttia käytetään.

Jos sinulla on miehesi kortti ja tiedät pin-koodin, niin sirumaksupäätteellä voit maksaa.

Tuossa tapauksessa on toimittu oikein, sillä vastuu on kaiketi ollut myyjällä.

kassalta päivää

Vierailija
14/24 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.nordea.fi/Henkil%C3%B6asiakkaat/Kortit+ja+maksut/Kortit/Hinn…

Näköjään palkkio noussut viime kerrasta, eli on 150€

Vierailija
15/24 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tuo sirukortilla maksaminen? Mä olen aina luullut, että toisen kortilla ei voi maksaa ikinä. Höh!

Vierailija
16/24 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tuo sirukortilla maksaminen? Mä olen aina luullut, että toisen kortilla ei voi maksaa ikinä. Höh!

Sen vuoksi kaupoissa harvoin ohitetaan varmentaminen pin-koodin kautta..

Jos varmennus ohitetaan on vastuussa taas kauppa.

Vierailija
17/24 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä ei koske korttiin, eikä tiedä kenen kortti on.

Vierailija
18/24 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: 17

Vierailija
19/24 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on maksettu myyjälle poisottopalkkiona. Kortin saat takaisin kun pankista ovat ensin yhteydessä sinuun.

Vierailija
20/24 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun te olette saaneet pankkikortin, teidän on pitänyt allekirjoittaa sellainen lappu, jossa on käyttöehdot.

Jos olisitte sen lukeneet, tietäisitte, että kortit ovat henkilökohtaisia. Samalle tilille voi saada useampia kortteja, mutta edelleen niistä jokainen on henkilökohtainen.

Kyllä kaikki kassat on ohjeistettu ottamaan kortti pois väärän henkilön kortilla maksavalta. Kaikki eivät vaan noudata sitä määräystä, tai eivät lue edes nimeä kortista, koska jotkut onnistuvat käyttämään puolisonsa korttia vuosikausia.

Kun haet pankista uutta korttia, pyydä vaikka pankkivirkailijaa lukemaan ääneen sinulle ne ehdot, jos et itse viitsi lukea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän