Miehen sukulaisen juhla...
Tulossa siis miehen sukulaiseen liittyvä juhla ja meidän oli tarkoitus sinne mennä. Nyt ilmeni, että miehellä itsellään ei ole aikomustakaan lähteä (jälleen kerran), vaan menee omaan harrastukseensa viikonlopuksi. Ja nyt minun pitää hankkia sekä lahja että mennä sinne edustamaan meitä yksin. Tämä kuvio toistuu vuodesta toiseen ja miestä ei kiinnosta yhtään sellainen vastavuoroisuus asioissa. Miehen sukulaiset esim. käyvät lastemme juhlissa, mutta mies ei ikinä osta heidän lapsilleen mitään, ja aniharvoin edes vaivautuu mukaan. Itseäni alkaa jo rassata se, että oman sukuni lisäksi hoidan lasten suhteet miehen sukuun. Miehen mielestä "valitan tyhjää ja nalkutan tyhjästä", kun sanon että ei ole pelkästään minun asiani...
Onko lapsellista vääntöä minun suunnastani?
Toinen, mikä rassaa, on se, että kun mies on vapaalla ja minä töissä, mies ei hoida lapsiamme. Aina kun lähden kotoa, on anoppi tullut tilalleni olemaan lasten kanssa, jotta mies saa puuhailla omiaan. Kun tulen kotiin, anoppi se keittelee perunoita ja hinkkaa karhealla tiskisienellä kaapinovia naarmuiseksi, kun on niin tarmokasta, että.. Lapset juoksee sukkasilleen ulkona, päästä varpaisiin ravassa ja mies vaan auton konepellin alla jotain ruuvailee...
Ja jälleen, minä olen tyhjän valittaja ja itsekäs, kun koskas sitten mies saa tehdä omia juttujaan, jos ei vapaapäivinä...
Jo sitä paskaan päänsä aikanaan pukkas!!!
Kommentit (4)
sukulaisten juhlat, mutta siihen mä vetäisin ehdottomasti rajan, että anoppi ei tule meille huushollaamaan ja hoitamaan lapsia, jos niin ei ole erikseen mun kanssa sovittu. Aivan sama, vaikka olis vuoden ainoa vapaapäivä, viettäis sen sitten hyvin omien rakkaiden lastensa kanssa.
Jos asia ei ole niin tärkeä miehellesi, niin voit vallan hyvin seurata esimerkkiä.
eli tuossa tilanteessa en tekisi yhtään mitään. En hankkisi lahjaa, en menisi juhliin. Miehelle sanoisin, että ai jaa, minunko se piti tehdä. Ja miehen sukulaisille toteaisin, että eikö se Matti muistanut, voi voi.
En ole mieheni äiti.
Ei ole omena tainnut kauas puusta pudota...