Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen isä ei ilmoita lomaansa määräaikaan mennessä

Vierailija
02.05.2011 |

Mitä voi tehdä, jos lapsen isä ei ilmoita minulle elatussopimuksessa määrättyyn aikaan mennessä, milloin pitää lomansa ja ottaa lapsen luokseen kesällä? Sopimuksessa lukee, että vappuun mennessä pitää ilmoittaa. Silti ei sitä tee minään vuonna. Onko oikein, että äiti ei voi ollenkaan suunnitella kesälomaa lapsen kanssa, koska isä ei ilmoita, milloin on lomalla? Onko mulla mitä mahdollisuuksia saada isä ilmoittamaan lomansa ajoissa?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaan me ei mun miehen kanssa ainakaan tiedetä ammattimme puolesta välttämättä. Tai no, jos rupeis työnantajalle hosuun, niin ehkä sitten...

Vierailija
22/32 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten alan suunnitella lomaa. En jaksa tätä jokavuotista kiusantekoa. Kiitos teille vinkeistä!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olet aina joustanut. Lisäksi sen, että lapsesi on sitten jäänyt monesta mukavasta lomapuuhasta pois, koska olet toisina vuosina kuitenkin antanut lapsen isälle.

Sitten alan suunnitella lomaa. En jaksa tätä jokavuotista kiusantekoa. Kiitos teille vinkeistä!

ap

Vierailija
24/32 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei mene noinkaan

Isällä oikeus lapseen ja äidillä velvollisuus antaa kun isä haluaa. Tai näin mulle ilmotettiin kun asiaa kysyin.No oman kesäni olen suunnitellut;koska en voi jättää kaikkeen herra ex:n ilmoitukseen.Se saattaa tulla parin vkon varoituksella ja mä en sen mukaan suostu elämään ja kun matkat yms on myös muista riippuvaisia.

jos sopimuksessa lukee, että pitää ilmoittaa vappuun mennessä ja niin ei ole tehnyt. niin sen jälkeen äidin ei tarvii hyppiä isän pillin mukaan. vaan isä ottaa silloin kun äidille sopii, jos sopii ollenkaan.

äiti voi tehdä omat suunnitelmansa, mutta mitään "jos sopii ollenkaan" ei voi tehdä.

usein siinä lukee myöls jotenkin niin, että jos määräaikaan ei ole ilmoitettu, niin luonapitosopimus siltä kesältä raukeaa.

Vierailija
25/32 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka sopimuksessa lukisi mitä, isän ei ole pakko tavata edes lastaan jos ei halua. Sinä lähivanhempana olet ottanut vastuunlapsesta ja hoidat hänet halusit tai et. Koska isä ei oleilmoittanut lomastaan sopimuksen mukaan, sinulla on oikeus olla antamatta lasta ollenkaan kesällä. Sitä se tarkoittaa.

Vierailija
26/32 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieshän on rikkonut sopimuksen jälleen kerran. tehnyt kiusaa (lue lapselleen pahimmin). Miehellä työ, jossa lomat voi sopia milloin vain.

Eikö ap:n lapselle mielestäsi ole oikeutta matkoihin ym kesälomahuvituksiin? Pitäisikö lapsen vain istua kotona koko loma odottamassa, että josko isä nyt haluaakin hänen nähdä.

Kyllä on mies ihan itse aiheuttanut huonot välit!!!

Vierailija
27/32 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

haastaan oikeuteen ja bla bla bla, niin sano miehellesi suoraan, että jos ei nyt kerro lomaansa, niin et tiedä mitä muuta voisit tehdä kuin ottaa yhetyttä lastenvalvojaan. Ystävällismielinen varoitus siis.

Vierailija
28/32 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen poika tuli kotiin viikonlopputapaamisesta ja toi mukanansa lapun, jossa tapaamiset lokakuun puoliväliin saakka. Olin erittäin ilostunut, että vihdoin on tapaamisista tietoa etukäteen! Mutta... Eihän poika tiedä jo sovittuja menoja kesälle (jääkiekkoleiri, jalkapalloturnaukset...) ja tottakai tuo isän kanssa loma on juuri tuolloin, kun on pahin "ruuhka" harrastusmenoista kesällä... Ja tietenkin menot täytyy perua, koska isä ei kuulemma pysty lomaansa enää siirtämään. Just joo. Ei voinut isä olla yhteydessä minuun pyynnöistä huolimatta lomansa ajankohdasta ja näin sitten kävi. Ja kuulemma "eihän minulla ole mitään väliä, koska poika iskällä on, koska olen äitiyslomalla kesän ajan" (pojan mukaan isä sanonut). Lisäksi poika sanoi, että isä vain pyysi näyttämään lappua, että "tässä nämä tulevat tapaamiset". Minulla siis ei olisi mitään sanomista niihin.

Vierailija
29/32 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen poika tuli kotiin viikonlopputapaamisesta ja toi mukanansa lapun, jossa tapaamiset lokakuun puoliväliin saakka. Olin erittäin ilostunut, että vihdoin on tapaamisista tietoa etukäteen! Mutta... Eihän poika tiedä jo sovittuja menoja kesälle (jääkiekkoleiri, jalkapalloturnaukset...) ja tottakai tuo isän kanssa loma on juuri tuolloin, kun on pahin "ruuhka" harrastusmenoista kesällä... Ja tietenkin menot täytyy perua, koska isä ei kuulemma pysty lomaansa enää siirtämään. Just joo. Ei voinut isä olla yhteydessä minuun pyynnöistä huolimatta lomansa ajankohdasta ja näin sitten kävi. Ja kuulemma "eihän minulla ole mitään väliä, koska poika iskällä on, koska olen äitiyslomalla kesän ajan" (pojan mukaan isä sanonut). Lisäksi poika sanoi, että isä vain pyysi näyttämään lappua, että "tässä nämä tulevat tapaamiset". Minulla siis ei olisi mitään sanomista niihin.

Vierailija
30/32 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

haastamassa ketään oikeuteen. lastenvalvojakaan ei voi tehdä päätöksiä, jos vanhemmat ei niitä sovi. Ja mieshän on allekirjoittanut sopimuksen.

Ap:ta on vain neuvottu soittamaan lastenvalvojalle, jotta joku ulkopuolinen tietää, ettei mies ole tehnyt sopimuksen mukaan.

haastaan oikeuteen ja bla bla bla, niin sano miehellesi suoraan, että jos ei nyt kerro lomaansa, niin et tiedä mitä muuta voisit tehdä kuin ottaa yhetyttä lastenvalvojaan. Ystävällismielinen varoitus siis.

Vierailija
31/32 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisi "sopimuksen mukaan", niin eihän se voi niin mennä, että mies vain voi päättää milloin tavataan.

Onko teillä ylipäätään sopimusta?

Vierailija
32/32 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä, että isä voisi huolehtia, mutta häntä on erittäin vaikea saada pojan asumispaikkakunnalle, vaikka hänen vanhempansa ja sisaruksensa asuvat täällä. Ja pitäähän heidän päästä maailmalle matkailemaan!