Kolmelle Pride-kulkuetta vastaan hyökänneelle vaaditaan vankeutta 87 henkilön pahoinpitelystä
Kolmelle vaaditaan vankeutta 87 henkilön pahoinpitelystä
Julkaistu: 02.05.2011 10:19
Syyttäjä vaatii kolmelle miehelle ehdollista vankeutta viime kesän iskusta Pride-kulkueeseen.
Syyttäjän mukaan rikosten vaikuttimena oli seksuaalinen suuntautuminen.
Kulkueeseen iskettiin kyynel- ja pippurikaasulla sekä savupommeilla viime heinäkuussa. Epäiltyjen pahoinpitelyiden uhreja on 87, ja heille aiheutui iskusta muun muassa hengitys- ja iho-oireita.
Pahoinpitelyiden lisäksi kolmikkoa syytetään muun muassa poliittisten toimintavapauksien loukkaamisesta. He myöntävät osan teoista.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/Kolmelle%20vaaditaan%20vankeutta%2087…
Kommentit (9)
Hassua, että sitä ei ole pohdittu mediassa oikeastaan ollenkaan. Mä olin muistaakseni ulkomailla tai muuten reissussa kun tuo tapahtui, ja olin aika järkyttynyt, kun luin uutiset.
kaasuiskijöille mitä ne haluaa.
Hassua, että sitä ei ole pohdittu mediassa oikeastaan ollenkaan. Mä olin muistaakseni ulkomailla tai muuten reissussa kun tuo tapahtui, ja olin aika järkyttynyt, kun luin uutiset.
Ehkä ei haluta antaa niille kaasuiskijöille mitä ne haluaa.
Toisaalta nää homoihin kohdistuvat viharikokset on olleet Suomessa sen verran harvinaisia, että ihmetyttää, miksei asiasta puhuttu. No, ehkä se on niin kuin sanot.
Täällä oli heti jo linkki ko. porukan sivuille, linkki kun samana päivänä kertoivat Helsinkiin menevänsä tarkkailemaan Tuskaa, kuvia tyypeistä ja kun se video julkaistiin niin saman näköisiä heppujahan siellä juoksi.
Kovasti KD vähätteli tapahtumaa. Sama porukkaa riehui Kokoomuksen vaaliteltalla.
Kun oikeasti tapahtuu väkivallan tekoja niin päätä vaan silitellään rangaistuksia ei näy eikä kuulu.
Täällä oli heti jo linkki ko. porukan sivuille, linkki kun samana päivänä kertoivat Helsinkiin menevänsä tarkkailemaan Tuskaa, kuvia tyypeistä ja kun se video julkaistiin niin saman näköisiä heppujahan siellä juoksi.
Kovasti KD vähätteli tapahtumaa. Sama porukkaa riehui Kokoomuksen vaaliteltalla.
Mikä se porukka mahtoi olla? Kävin kurkkaamassa nettisivuja silloin kyllä, muttei voi enää muistaa.
sen nimi on, että voi Googlesta etsiä?
Kun oikeasti tapahtuu väkivallan tekoja niin päätä vaan silitellään rangaistuksia ei näy eikä kuulu.
Kun motiivina on viha, on pienikin (eikä tämä ollut edes pieni juttu mm. uhrimäärän vuoksi) teko vakava. Uhkailuista ne murhatkin alkavat.
Jos väkivaltarikoksesta saa kerrankin oikean tuomion, minä ainakin olen tyytyväinen jo siitä enkä valita.
oli joskus linkki jonkun äärioikeistolaisen järjestön sivuille, jonka epäiltiin olevan iskun takana. Hassua, että sitä ei ole pohdittu mediassa oikeastaan ollenkaan. Mä olin muistaakseni ulkomailla tai muuten reissussa kun tuo tapahtui, ja olin aika järkyttynyt, kun luin uutiset.