Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tehdäänkö teidän perheessä käsitöitä? Miksi tai miksi ei, perustele vastauksesi!

Vierailija
02.05.2011 |

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä virkkaan liinoja/verhoja, ompelen vaatteita/verhoja.

Mies rakentaa harrasteautoaan.

Lapset eivät osoita kiinnostusta käsitöihin, ainakaan vielä.

Vierailija
22/38 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei harrasta, lapsi on vielä pieni ja minun käsitöilleni ei ole tilaa(huonekalut, entisöinti jne)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonks mä ainut, joka ajatteli otsikkoa lukiessaan, että kyse on vähän muista käsitöistä :D Mut joo, kyllä tehdään sekä niitä virkkaustöitä että niitä toisiakin käsitöitä. Ja kumpiakin käsityölehtiä löytyy kaapeista ;D

Vierailija
24/38 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdään, silloin kun on ylimääräistä aikaa. Sukkien kutomisen jätän lapsen mummoille, mutta muut lajit kiinnostavat. On kiva saada jotain näkyvää ja kaunista tehtyä itse, ihan pelkkiä koristeita en yleensä näpertele kuin miniatyyrikoossa, muut ovat käyttöesineitä ja vaatteita.

Vierailija
25/38 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai lähinnä minä teen ja olen aina tehnyt. Ompelen suurimman osan lasteni vaatteista itse, samoin itselleni jotakin. Kaikki sisustustekstiilit teen itse. Myös neulonta, virkkaus ja mattojen kutominen on kivaa.

Teen itse, koska se on mukavaa. Itse tehden vaatteista saa sopivia ja uniikkeja. Pidän myös käsityöblogia, joten saan jaettua ilon omien kätten töistä muidenkin kanssa.

Vierailija
26/38 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ompelen, neulon, virkkaan ja kehrään, mies tekee puu- ja metallitöitä. Syynä se, että molemmat teemme ns. ajatustyötä, ja käsillä tekeminen tuo elintärkeää vaihtelua elämänrytmiin.

Vierailija
27/38 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä virkkaan, neulon ja ompelen. Lapsille jotain pieniä juttuja, leluja ja vaatteita. Itselle samoin, myssyjä tms. Tiskirättejä ja mattoja olen virkannut. Ompelen pieniä sisustustekstiilejä ja esiintymisvaatteita.

Sitten teen pieniä tuunaus/ nikkarointijuttuja. Mies kasaa tietokoneita, ehkä senkin voi jonkinlaiseksi käsityöksi laskea.

Huvin vuoksi tehdään pääasiassa. Jonkun verran myös piheuden takia: en välttämättä raaski ostaa jotain kalliita juttuja jos osaan tehdä samanlaisen itse. Samoin esiintymisvaatteisiin ei viitsi tuhlata kun niistä saa niin vähän palkkiota, että tulos on äkkiä plus-miinus nolla jos alkaa ostelemaan kaikkea.

Vierailija
28/38 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neulotaan, virkataan, askarrellaan ja piirretään ym. Tehdään myös puutöitä. Osaan myös kutoa ja ommella. Hauskaa se on ja osaa arvostella mikä on hyvää jälkeä ja mikä ei. Myös kaunis käsiala on tärkeä. Tykkään toteuttaa omia ideoitani käsitöillä. Olen tehnyt mm. sohvan.

Vierailija
29/38 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä ovat kepparit? :)

Suurin syy, etten osaa. Toiseksi, ei ole halua. Tyttö tekee kyllä, mm. keppareita. Niissä kyllä auttelen välillä.

Vierailija
30/38 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tarvetta, niin neulon villasukkia ym. Mutta vain jos on tarve.

En ymmärrä "paskartelua", eli kotiäitien ajanvietettä jolla täytetään koti turhanpäiväisellä krääsällä.

Vierailija
31/38 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kavennan tai lyhennän jotain vaatetta.

Ennen neuloin sukkia, tein ryijyjä, pitsiliinoja, pitsipeitonkin, villapaitoja, ja vaatteitakin, mm. 18v aikana tein lähes joka viikko jonkinlaisen uuden mekon/hameen tai paidan itselleni.

Esikoiselle neuloin villavaatteet ja sukat vielä.

Ei ole enää työssäkäyvänä aikaa, eikä jaksamista. Helpommalla ja samalla rahalla saa kaupasta.

Sen verran yritän tehdä jotain joskus, että lapset saa mallin ja oppivat itsekin.

Vierailija
32/38 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen ennen kaikkea: virkkaan, neulon, ompelen, kirjon, kehrään, nyplään. Vaatteita pääosin. Ai niin ja hopeatöitäkin vähän.

Vierailija
33/38 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä työkseni että harrastuksena ja lapsikin alkaa innostua ompelukuvista ja virkkauksesta ja askartelusta ja nikkaroinnista... :)

Miksi? Koska omilla käsillä tekeminen on ihaninta mitä on, rakkauden lisäksi. :)

Vierailija
34/38 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin metallityöt on mulle henkireikä arjessa.

Neulon myös sukkia, lapasia ja muuta kivaa. Aikaisemmin ompelin paljon, mutta se on jäänyt taka-alalle viime aikoina.

Mulle käsitöiden tekeminen on tullut geeneissä, kaikki isovanhempani ovat olleet kovia käsityöihmisiä.

Vierailija
35/38 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies tekee vain hyötykäsitöitä; laituri, terassi jne.

Vierailija
36/38 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska se on mukavaa

Vierailija
37/38 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin paskarrellaanko niin paljon kuin tarpeelliseksi näkee, mutta pliis, pitäkää hengentuotteet itse. En kaipaa enää ainuttakaan kaitaliinaa tai taulua.

Vierailija
38/38 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina käsityä on tämän talon rakentaminen ja nyt sitten normaalit huoltotyöt yms.

Käsityöt ei kiinosta minua, eikä lapsiakaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi