Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

7kk nukkuu puolen tunnin pätkiä :(

Vierailija
01.05.2011 |

Viime yönä herätti varmaan 20 kertaa, tänään nukkunut yhtä minejä päiväuneja muutamat. Iltasella oli kiukkuisen itkuinen ja väsy. Syönyt huonosti puuroja. Voisi kuvitella että hampaita tulossa, mutta ikenet näyttää normaaleilta ja tällaisia todella hankalia kausia tällä aina välillä. Muutenkin herättelee paljon. Nyt on vaan voimat vähissä! Ja epäilyttää mikä vauvalla. Toisaalta myös leikkinyt iloisena lattialla välillä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten hampaat).

Vierailija
2/4 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän 1-vuotias ei ole vielä kertaakaan nukkunut öitä heräämättä vähintään 10 kertaa. Ja isommat sisarukset herättävät jo kuudelta eli unta ei meidän perheessä äidille paljon anneta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin jo eilen, että teen tästä aloituksen - että mikä ihme voi olla. Mutten sitten jaksanut.

Mutta siis todella meilläkin vauva nukkuu n. 15-20min päikkäreitä (ennen nukkunut rauhassa 3h unia), vaunuissa kun nukkuu niin välillä saa heijattua uudelleen uneen... Mutta herää taas heti kohta itkemään ja taas pitää työnnellä. Sisällä jos nukkuu, ei mitään mahdollisuutta saada uudelleen nukahtamaan.

Yöt on myös ihan kamalia. Aikaisemmin on ollut öisinkin ihan hyvä nukkuja, toki on syönyt usemamman kerran rintaa, mutta pääasiassa on nukkunut rauhassa. Osannut siirtyä itsekseen kevyestä univaiheesta takaisin syvään... Mutta nyt ähkii ja myllää ja itkee varmaan sen 20 kertaa yössä. Imee rintaa hetken, heittää irti, pyörii, ähkii, itkee, nukahtaa ja kohta taas sama rumba alusta.

Ihan kamalaa. MITÄ TÄMÄ ON?! Ei esikoisella ikinä ollut vastaavaa. Ennen tyytyväinen ja hyväntuulinen ilopillerivauva on kärttyinen ja väsynyt kaiket päivät.

Viime yönä herätti varmaan 20 kertaa, tänään nukkunut yhtä minejä päiväuneja muutamat. Iltasella oli kiukkuisen itkuinen ja väsy. Syönyt huonosti puuroja. Voisi kuvitella että hampaita tulossa, mutta ikenet näyttää normaaleilta ja tällaisia todella hankalia kausia tällä aina välillä. Muutenkin herättelee paljon. Nyt on vaan voimat vähissä! Ja epäilyttää mikä vauvalla. Toisaalta myös leikkinyt iloisena lattialla välillä.

Vierailija
4/4 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset


Meillä tuollainen olikin sitten allergioista johtuvaa. Tajuttiin vasta kun vauva oli jo 10 kk ikäinen. Jo ennenkin kokeiltiin maidotonta diettiä mutta kun oli allerginen monille muillekkin ruoka-aineille.



Kannattanee ainakin alkuun pitää kirjaa kaikesta siitä mitä lapsi syö (ja äiti jos imettää) ja sitten kirjata ylös heräilyt, kakkaamiset, itkuisuudet jne. Jos syyllinen on esim. maito jota juo jokapäivä niin ei välttämättä löydy näin vaan pitäisi olla hetki maidottomalla (äidinkin jos imettää).



Toinen mikä vois herätellä on refluksi.



Ja meillä yksi lapsista heräili ja heräilee edelleen jos korviin kertyy vaikkua. Tällä lapsella sitä vaan kertyy jostain syystä tosi paljon eikä se itsestään häivy. Lastenlääkärin ohjeen mukaan laitetaan kerta viikossa Ceridal öljyä korviin (ruiskulla varovasti ja pumpuli + kypärälakki päälle ainakin tunniksi). Kannattaa käydä näyttämässä korvat ettei ole tulehdusta ja kyllä lääkäri kertoo jos on kovasti vaikkua.



Tsemppiä ja jaksamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme