Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia alueita ovat Espoon Latokaski ja Nuottalahti?

Vierailija
01.05.2011 |

Harkitsemme muuttoa, siksi kiinnostaa. :)

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse liputan (vanhan)Olarin puolesta. hyvien julkisten yhteyksien päässä. Sisäisillä busseilla pääsee lähes kaikkialle Espoossa ja Helsinkinkiin vartissa.

Vierailija
22/56 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli asuntoa ostettaessa vaihtoehtona tässäkin keskustelussa mainittu Nöykkiö mutta ainakin meidän vaihtoehtoasunnoissa Latokaskessa oli paremmat palvelut ja yhteydet Helsinkiin. Ollaan asuttu täällä kohta neljä vuotta.

Mitään huonoa sanottavaa en Latokaskesta keksi. Täällä asuu mukavia ihmisiä ja palvelut on hyvät. Lasten hoitokuviotkin on lutviutuneet hyvin. Onhan tämä toki oikea nukkumalähiö ja vähän tylsäkin paikka asua yli kymmenen kantakaupunkivuoden jälkeen :-)

Niin ja tuosta lentomelusta vielä. Ensimmäiset puolivuotta saatoin jokskus herätä lentokoneen ääneen illasta/alkuyöstä kun olin juuri nukahtanut. Tätä ei kuitenkaan ole tapahtunut enää vuosikausiin. Ehkä olen tottunut ääniin tai sitten ongelma on poistunut...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheessä oltava 2 autoa että pärjää.

Jos asuu Latokasken siinä osassa, joka on lyhyen kävelymatkan päässä Finnoontieltä, ei tarvitse autoa lainkaan. Busseja kulkee Finnoontietä pitkin esim. Helsinkiin (matka-aika n. 25 min), Isoon Omenaan ja Espoonkeskukseen ruuhka-aikoina 5-7 minuutin välein ja niiden ulkopuolella korkeintaan 15 minuutin välein. Lisäksi useamman kerran tunnissa pääsee bussilla esim. Kivenlahteen, Olariin ja Tapiolaan.

Olen itse asunut lähiseudella yli 20 vuotta, eikä 5-henkisellä perheelläni ole koko aikana ollut autoa.

Vierailija
24/56 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

195 Latokaskesta, 19 Finnoontieltä

Vierailija
25/56 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntynyt Helsingin sivutuotteena. Mielestäni espoossa ei ole mitään hyvää. Ihmiset menevät vain koisaamaan espooseen kun ovat käyneet tekemässä työt Helsingissä. Näin se vain on. Itse asun Helsingissä, Tapanila. Kiva mesta, eikä melkein Helsinki, niinkuin espoo.

Vierailija
26/56 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaihtoehtoina olis nämä kaksi en epäröisi hetkeäkään. Toki hintaluokkakin on aivan eri.

Vierailija
27/56 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuottaniemi ja osa Matinkylää ovat myös kivoja kulmia. Plussaa Latokaskeen verrattuna myös se, että keskustaan töihin pääsee vaikka pyörällä.

Vierailija
28/56 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin on tosiaan ihan sama asuuko lähiössä, joka on Espoossa, vantaalla vai Helsingissä. Sitten aknnattaa lähinnä miettiä missä se työpaikka on, sillä matkat esim. idästä länteen ovst ajallisesti pitkiä. Ja tosiaan länsiväylä vetää , varsinkin bussilla niin hyvin, että täältä Espoosta pääse huomattavasti nopeammin keskustaan kuin monsta Helsingon lähiöstä, eikä täällä kahta autoa tarvita. Meilläkin tuo yksi seisoo päivät piykär pihassa kun koko perhe kulkee julkisilla täältä rauhalliselta pientaloalueela metsän keskeltä parissa kymmenessä minuutissa Kamppiin.

Vierailija
29/56 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni espoossa ei ole mitään hyvää. Ihmiset menevät vain koisaamaan espooseen kun ovat käyneet tekemässä työt Helsingissä. Näin se vain on. Itse asun Helsingissä, Tapanila. Kiva mesta, eikä melkein Helsinki, niinkuin espoo.

Ymmärrän vielä, että jos asuu Helsingissä kantakaupungissa, niin siinä on suuri ero Espooseen verrattuna. Mutta mitä ihmettä on Tapanilassa? Matka-aika Helsingin keskustaankin on Tapanilasta vähintään yhtä pitkä kuin Latokaskesta.

Asun itse Espoossa ja jos minulla ei olisi erästä tiettyä harrastusta, jonka vuoksi käyn Helsingissä kerran viikossa, kävisin Helsingissä 1-2 kertaa kuukaudessa. Espoossa käyn esimerkiksi töissä (Otaniemessä, jossa on tuhansia työpaikkoja), ostoksilla (esim. Isossa Omenassa tai Tapiolan Stockmannilla), kuntosalilla, juoksemassa, hiihtämässä jne. jne.

Vierailija
30/56 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan Helsingin rajalla, ja lähellä Leppävaaran palveluja, mutta ei liian.Lintukoto, hiljattain tehdyn tutkimuksen mukaan Lintuvaarassa tehdään vähiten rikoksia (pk-seudulla?).

Kaikki palvelut löytyy lapsiperheille ja hyvä alakoulu.

Vierailija
31/56 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kommentteja??

Vierailija
32/56 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiluokkaisia pientaloalueita, ei kaupallisia palveluja lähietäisyydellä, perheessä oltava 2 autoa että pärjää.

Vierailija
33/56 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Latiksesta pääsee bussilla olarin kautta tapiolaan. Samoin Hgin keskustaan, hyvät on kulkuyhteydet. Liikuntamaastot ihania, samoin lyhyet pk- ja koulumatkat.

Rauhallinen paikka, mukavia ihmisiä.

Nuottalahdessa tuplasti kalliimpaa.

Vierailija
34/56 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On toki vanhaa asuntokantaa ja varmaan jossain kämpissä homeongelmaakin. Tyhmähän sellasen ostaa ja sit siitä katkeroituu, edellisessä kirjoituksessa mainittu lentomelu ja se ettei puistoissa liikkuisi talvisin lapsia on kyllä hyvin suhteellista.. itse sanoisin että paljon enemmän väkeä liikkuu ulkona ja lapsille kavereita kuin esim. nuottalahdessa. Molemmista kokemusta. Mutta hintatasossa on huima ero. Meren ja länsiväylän läheisyys varmaan.

Latokaski on lapsiperheelle kiva paikka. Loistavat hiihto, juoksu ja metsäreitit sekä rauhallinen kylämäisyys.

Vierailija
35/56 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä liputan helsingin pientaloalueiden puolesta, esim Pakila, Paloheinä, Pirkkola, Maununneva kaikki ihania alueita joissa hyvät yhteydet ja palvelut. Minua ei saisi kirveelläkään jonnekin Espoon perukoille.

Vierailija
36/56 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Latokaski ja Nuottalahti ovat aivan eri luokassa. Ensimmäinen on rauhallinen nukkumalähiö/pientaloalue melko kaukana kaikesta. Toinen on meren rannalla sijaitseva ylemmän keskiluokan ja varakkaiden asuinalue. Neliöhinnat kertovat eron.

Vierailija
37/56 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 15:06"]

Latokaski ja Nuottalahti ovat aivan eri luokassa. Ensimmäinen on rauhallinen nukkumalähiö/pientaloalue melko kaukana kaikesta. Toinen on meren rannalla sijaitseva ylemmän keskiluokan ja varakkaiden asuinalue. Neliöhinnat kertovat eron.

[/quote]

Hyvin sanottu.

Vierailija
38/56 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Latokaski on lapsiperheelle kiva paikka asua mutta yksin elävänä tai nuorena parina ilman lapsia en muuttaisi Latokaskeen. Latokaski on tosi hiljainen ja rauhallinen paikka. Ilman autoa täällä ei pärjää. Bussiyhteydet Helsinkiin Kamppiin ruuhka-aikana hyvät ja suht. nopeat mutta muina aikoina ei toimi. Myös esim. ruokakaupassa käyntiä varten tarvii auton, koska kaikki isommat ruokakaupat automatkan päässä/bussimatkat niihin työläitä. Lapsiperheelle ja autolliselle huippupaikka! Latokasken asukaspuisto ihana paikka ja seutu tosi turvallinen asua. Asunnot myös suht. kohtuu hinnoissa. Lentomelua täälä tosin kuuluu aika paljonkin mutta itselleni menee "kaupungin melun" piikkiin eikä ainakaan meillä sisälle asti kuulu.

Vierailija
39/56 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallista asuinaluetta ja rauhallista. Täytyy olla hyvät tulot joka sinne muuttaa tai sitten hyvät perinnöt.

Vierailija
40/56 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta Latokaskessa käynyt ja viereisessä Nöykkiössä. Nöykkiötä suosittelen lämpimästi - joskin palvelutarjonta on aika vähäistä. Ihanaa omakotialuetta ja bussiyhteydet toimivat. Nöykkiön kirjasto, koulu ja päiväkoti ovat hyviä. Kauppoina ainoastaan Valintatalo. Latokasken asukaspuisto on kuulemma hyvä.

Suosittelen myös Laajalahtea Tapiolan ja Leppävaaran välissä. Omakotialue, rauhallinen, löytyy lähikauppaa ja kirjastoa, päiväkoti ja koulu lähellä mutta suuriin keskuksiin esim. Selloon (kauppakeskus) tai Tapiolaan (Espoon "keskusta") ei ole kuin parin kilsan matka. Yhteydet esim. Helsinkiin ovat hyvät eli noin 20 minuuttia bussilla tai sitten Leppävaarasta Sellon vierestä junalla 15 minuuttia (mutta sinne Leppävaaraan pitää sitten kävellä/pyöräillä/mennä bussilla, kun matkaa on tuo pari kilsaa). Ei välttämättä tarvitse autoa laisinkaan, vaikka kattavat palvelut löytyvätkin muutaman kilometrin takaa. Pyörällä pääsee helposti ja bussiyhteydet myös Tapiolaan ja Leppävaaraan/Selloon ovat hyvät.

Espoosta sanon vielä sen verran, että kaupungin keskustasta muuttaminen on aina vähän hankalaa (en tiedä, mistä päin Lahtea muutatte). Espoossa ei ole varsinaista keskustaa vaan erilaisia keskuksia niin kuin Tapiola, josta tosin löytyy ihan kaikki tarpeellinen ja Leppävaara, josta taitaa nykyisin löytyä myös kaikki tarpeellinen. Espoon keskus ei ole suinkaan se varsinainen keskus, vaikka nimi sitä vihjaakin. Onpahan yksi keskittymä muiden joukossa. Espoolaisista suurin osa taitaa käydä autolla isommissa kauppakeskuksissa (Iso Omena Matinkylässä, Entresse Espoon keskuksessa, Lippulaiva Espoonlahdessa, Sello Leppävaarassa ja sitten Tapiolassa isoja kauppoja kuten Sokos ja Stockmann). Pienemmissä keskittymissä on sitten pienet ostarit. Terveyskeskuspalveluja on näistä pienistä alettu lopettaa, ja kauppojakin on suljettu, mutta onneksi esim. Nöykkiöön on tullut Valintatalo ja neuvolapalvelut.

Itse olen lapsuuteni ja nuoruuteni asunut Tapiolassa, ja silloin se oli suuri keskus, jonne esim. kirkkonummelaisetkin tulivat ostoksille. Nykyään kuitenkin se on menettänyt kauppakeskusten myötä merkittävyyttään ja onpahan joitain pieniä liikkeitä sieltä jopa lähtenyt poiskin.

Jos haluatte muuttaa rauhalliselle ja hyvämaineiselle omakotialueelle, suosittelen tosiaan esim. Laajalahtea, Nöykkiötä ja Latokaskea. Myös Tapiolassa on vanhaa omakotialuetta mutta siellä on myös kerrostaloja ja rivitaloja runsaasti. Vuokrataloja löytyy vähän kaikkialta mutta ei esim. Latokaskesta, Nöykkiöstä tai Laajalahdesta. Bussiyhteydet ovat hyvät esim. Helsinkiin.

Nykyään Espooseen on tullut lisää uusia omakotialueita ja itseäni kiinnostaa Lippajärven ja Järvenperän alueet, mutta en osaa sanoa niistä vielä oikein mitään muuta kuin että ohi ajaessa kauniita ovat.