Millaisia alueita ovat Espoon Latokaski ja Nuottalahti?
Kommentit (56)
Mutta palvelut melko kaukana. (Lähikaupaa on ja koulut & tarhat lähellä). Julkiset kulkuneuvot ovat siinä rajoilla, onko riittävät.
Olemme asuneet täällä 6v ja viihdymme todella hyvin!
Koulut, päiväkodit lähellä. Hyvät lenkkeilymahdollisuudet, rauhallista pientaloaluetta. Loistava paikka lapsiperheelle.
Olemme asuneet täällä 6v ja viihdymme todella hyvin! Koulut, päiväkodit lähellä. Hyvät lenkkeilymahdollisuudet, rauhallista pientaloaluetta. Loistava paikka lapsiperheelle.
Samaa mieltä. Mielestäni julkinen liikenne hoidettu hyvin. Helposti pääsee Helsinkiin, Tapiolaan, Espoonkeskukseen, Kivenlahteen (terv.keskus) ja Jorvin sairaalaan (päivystykset).
Finnoontieltäkin menee muistaakseni joku bussi Tapiolaan
Finnoontieltä menee 19 ja tuo mainittu 195 Tapiolaan.
Latokaskessa on paljon lapsiperheitä, joten koulut ja päiväkodit ovat varsin täysiä. Se on ehkä alueaan ainoa miinuspuoli.
Kun Malminmäen puolelle avataan uusi S-maket alkavalla viikolla. :) Sinne tulee pankkiautomaattikin, mikä täältä on puuttunut.
Mahtava paikka on asua, suosittelen lämpimästi! :) Olemme viihtyneet vuodesta 2006 täällä ja pois en muuttaisi mistään hinnasta. Päivähoitopaikat ja koulut ovat kuitenkin jäjestyneet ainakin meillä parhain päin, eli ei täällä nyt niitten osaltakaan ihan kohtuuton tilanne ole...
Asumme nyt Lahden lähellä ja meillä ei ole paljonkaan kokemusta pk-seudusta. Miehelläni olisi paremmat työmahdollisuudet Helsingissä, joten mietitään sinne suunnalle muuttoa. Itselle löytyy viransijaisuuksia periaatteessa mistä päin Suomea tahansa. Toisaalta itse viihdyn Lahdessakin, joten muutto mietityttää. Onko kellään kokemusta sekä Lahdesta että pk-seudusta? Olisi mukava, jos viitsisit vertailla. Espoosta ei ole oikeastaan minkäänlaisia kokemuksia, joten jos sinulla on edes mielikuvia noista aloituksessani mainitsemistani alueista, niin kerrohan. :)
on käytännössä kai vaan omistusasuntoja, joten se rauhoittaa. Koska kauppakeskuksia tms ei ole, niin tänne ei myöskään eksy muita kun täällä asuvia ihmisiä. Ei notku puliukkoja jne. ja minä aikakin kävelen yksinänikin turvallisin mielin jopa yöaikaan.
Täällä on paljon metsää. Kerrostaloja ei liene ollenkaan. Talot ovat vanhempaa kaliiperia kuin lähiseudun Nöykkiössä ja Kattilalaaksossa, suurin osa lienee jotain 80-luvun asuntoja.
Jos bussipysäkille on lyhyt matka ovat kulkuyhteydet ihan hyvät. Stadiin menee puoli tuntia.
Latokaski on yksi Espoon parhaimmista ja rauhallisimmista asuinalueista. Todella hyvät julkiset esim. Helsinkiin tai Tapiolaan kunhan vain asustaa tarpeeksi lähellä Finnoontietä. Hyvät ulkoilumaastot, kävelyreitit ja talvisin hiihtoladut (esim. keskuspuisto on monella lähes kotioven ulkopuolella) ja laadukkaat päiväkoti- ja koulumahdollisuudet lapsiperheitä silmällä pitäen. Lähikauppoina löytyy (pian aukeava) s-market, k-kauppa, siwa ja valintatalo. Kotipizza ja pari mamu-pizzeriaakin tarjolla. Jos palveluita tarvitsee lisää, ei matka ole liian pitkä Suomenojan kauppakeskittymälle, Matinkylän Isoon Omenaan tai vaikkapa Entresseen.
Pelkästään kai omistusasuntoja tarjolla muutamia asumisoikeusyhtiöitä lukuunottamatta. Lähes olemattoman vuokratarjonnan vuoksi sosiaalitapauksia ei ole onneksi ollenkaan, ainakaan näkyviä sellaisia.
Nuottalahti voittaa- meren ja rantaraitin läheisyys;) Toki asuntojen hinnat paljon mukavammat Latokaskessa...
Latokaski on keskiluokkaista okt-aluetta, rauhallista ja vehreää, palveluitakin on sekä kulkuyhteydet menettelevät
Ja en mielestäni edusta eliittiä, ihan keskitason valtiolla oleva töissä oleva olen. Tosin asunnot on täällä kalliita mutta toisaalta kyllähän sen arvokin sitten säilyy. Meren läheisyys on mahtavaa, rantareitti on ihana. Matinlahden kouluun menee Nuottaniemen lapset ja on hyvä koulu. Kulkuyhteydet on joka suuntaan hyvät. Iso Omenakin n. 1.5 km:n etäisyydellä. Suosittelen lämpimästi. Asuntojen hinnoissa on eroa eli Latokaskessa käsittääkseni on halvemmat hinnat. Latokaskikin on kiva paikka asua. Itselleni olisi työmatkat sieltä hankalammat.
Kummatkin alueet ovat mielestäni kaukana, palvelut huonot ja julkinen liikenne surkeaa. Tämä siis näin kantakaupungissa asuvan näkökulmasta. Kannattaisi mieluummin muuttaa johonkin junaradan varteen tai tulevan metroradan varteen jos Espooseen haluaa. Itse tylsistyisin kuoliaaksi jossain Latokaskessa. Nuottalahdessa sentään on meri, siitä iso plussa.
... niin minä suosittelen vielä jo tuossa mainittua Nöykkiötä. Arvostettua okt -aluetta, joka on muuten hyvin Latokasken kaltainen, mutta paremmat liikenneyhteydet :) Erityisesti, jos asuu Länsiväylän lähettyvillä kuten me. Tosin tämä näkyy sitten tietysti myös asuntojen hinnoissa...
Kummatkin alueet ovat mielestäni kaukana, palvelut huonot ja julkinen liikenne surkeaa. Tämä siis näin kantakaupungissa asuvan näkökulmasta.
Onko sinulla jotain kokemusta asiasta vai mihin mielipiteesi perustuu? Joo, kantakaupungista katsottuna lähes kaikki alueet Kehä I:n puolenvälin jälkeen ovat kaukana, palvelut huonot jne... Vaan kantakaupungissapa ei ole kovinkaan montaa omakoti- tai rivitaloa tarjolla, jotkut tykkäävät niissäkin asua. Ja esim. jostain Latokasken perukoiltakin pääsee alle puolen tunnin bussilla Helsingin keskustaan jos on tarvis, sama matka kestää lähes mistä tahansa Kehä I:n ulkopuolelta.
todella rauhallista aluetta. Ystävällisiä ihmisiä. Mua vieläkin (2v.asuttu täällä)jaksaa kummastuttaa, kuinka monet pysähtyvät suojatien eteen, kun odottaa kadunylitystä. Lentomelu ei todellakaan häiritse. Lentävät ajoittain yli, mutta todella korkealla ei kuulu juuri mitään.
Pakko jaksaa liputtaa että saa omasta ulkokäymälän/navettarakennuksen näköisestä kosteusongelmaisesta ja kattovaurioisesta kämpästään vedettyä kiskurihinnan.
Joko kirjoittaja on kuuro tai sitten kirjoitus on provo, etteikö lentomelu olisi häiritsevää. Lentokoneet lentää niin matalalla että näkee selvästi lentoyhtiön logot ja liput.
Jokainen asiaa epäröivähän voi käydä itse toteamassa häiritseekö lentomelu vai ei ja tehdä siitä omat johtopäätöksensä. (t. ensimmäisen kerran lentomelusta kirjoittanut)
Joko kirjoittaja on kuuro tai sitten kirjoitus on provo, etteikö lentomelu olisi häiritsevää.
Kuten sanoin, en asu varsinaisesti Latokaskessa, mutta alle 2 km siitä etelään. Olen asunut samassa paikassa yli 20 vuotta, enkä ole koskaan huomannut lentomelun häiritsevän. Minulla ei ole mitään aikomuksia muuttaa omakotitalostani pois, ennen kuin olen niin vanha ja huonossa kunnossa, että en enää pysty asumaan omakotitalossa. Toivoakseni siihen menee vielä pitkälti yli 20 vuotta, joten alueen asuntojen hintakehitys on minulle yhdentekevää.
Sinne on saanut rakentaa jokainen ihan mitä haluaa ja sitten päälle on vielä vanhat tontit pilputtu ja sekaan tungettu yllättäen jälleen uudennäköistä.
Minä asuin siellä 1987 - 1995 ja silloin oli söpö maalaiskylän tyyppinen paikka. Nyt se on ihan raiskattu!
Latokaskessa asuvana voin yhtyä vilpittömästi kommenttiin että alue on lapsiperhettä ajatellen ns.lintukoto, turvallinen ja rauhallinen ympäristö jossa ei ole sosiaalisia ongelmia. Julkisilla pääsee Hgin keskustaan puolessa tunnissa ja palvelut ovat alueella hyvät.
Ylempänä puhuttiin lentokonemelusta, jota alueella on todella harvoin! Heinä-elokuussa oli yksi viikko jolloin kiitoratatöistä johtuen lentokoneita näki huomattavasti enemmän mutta esim tämän syksyn aikana alueella ei todellakaan ole ollut lentomelua. Lentomelua alueella ei siis ole, tämän voi selvittää myös lentomeluraporteista. Onhan pk-seudulla myös muitakin rauhallisia alueita mutta voin vakuuttaa että latokaski on parhaimmasta päästä!
Voit suositella myös muita alueita (Espoon ulkopuoleltakin). ap