Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Perusteet, jotka luokittavat Sinut "upper classiin"?

Vierailija
01.05.2011 |

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet tehtailijat ja muut suuryritysten omistajat. Niin meillä kuin ulkomaillakin. Pääsee unohtumaan monelta. Joten miksi turhaan hauykkumaan ketään nousukkaaksi.

Vierailija
42/77 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ensinnäkään ole luokkayhteiskuntaa.

Esimerkiksi Britanniassa taas Middletonin yrittäjäperhekin miljoonaomaisuuksineen kuuluu "vain" ylempään keskiluokkaan, vaikka heidän lapsensa ovat käyneet hienot yksityiskoulutkin. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä heillä itsellään ole minkäänlaista akateemista koulutusta.

Eikä ne lapsetkaan luo minkäännäköistä uraa yksikään.

Vierailija
44/77 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"vain" ylempään keskiluokkaan, vaikka heidän lapsensa ovat käyneet hienot yksityiskoulutkin. :)

Onneksi suomalaisen yläluokan saatikka keskiluokan, ei tarvitse laittaa lapsiaan yksityiskouluihin, vaan kunnallinenkin koululaitos on laadukas, ainakin vielä.

Vierailija
45/77 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä heillä itsellään ole minkäänlaista akateemista koulutusta.

Eikä ne lapsetkaan luo minkäännäköistä uraa yksikään.

Vierailija
47/77 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on yrittäjä, pitää olla akateeminen ja yrityksen jollain tavoin muuta kuin krääsäbisnestä, jos mielii yrittäjyyden ansiosta nousta johonkin.

Vierailija
48/77 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukukartano, nimemme on ainoa Suomessa, vanha sivistys.

Vierailija
49/77 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kallis omakotitalo jonka lainaosuus on vain verokikkailua.

-Kaksi kallista hyvin tehokasta autoa.

-Kalliit matkat monta kertaa vuodessa

-Terveyskeskuksessa ei käydä.

-Monta platinaluottokorttia

PlatinaLUOTTOkorttia? Olen aina ihmetellyt, mitä työssäkäyvä, hyvin toimeentuleva ihminen tekee luottokortilla? Ja vieläpä monella? Itse ostan kaikki käteisellä enkä velaksi. Köyhillä luottokortti on ok, jos tulee yllättäviä menoja, mutta muuten niiiin turha!

Vierailija
50/77 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä, hyvin toimeentuleva ihminen käytän oikein mielelläni luottokorttia etenkin ostoksissa mitkä maksetaan etukäteen (esim. huonekalut, nettikaupat, matkat...). Sillä kun saa ihan toisenlaista turvaa kuin käteisellä maksettaessa. Myös ulkomailla luottokortti on aikas kätevä.

Vierailija
51/77 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on yleensä myös maksuaikakortti. Tällöin luottokunta/pankki lähettää laskun kuukauden ostoksista kerralla ja sen voi kerralla maksaa pois. Ei tarvitse maksella korkoja ei mitään. Minä käytän Visaa ja Masteria aina pelkästään maksuaikakorttina. Laskusta näkee kätevästi kerralla kaikki kuukauden ostokset. Ulkomailla ihan ehdoton.

Vierailija
52/77 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

akateeminen 26-vuotias ja minulla on velaton omistusasunto Helsingin Lauttasaaressa. Opiskelin yliopistotutkintoni Englannissa.

Lapsuuteni ja nuoruuteni asuin arvoalueella Espoossa. Perheellämme oli/on kolme autoa, kaksi kesähuvilaa (perittynä molempien vanhempieni suvuilta) sekä loma-asunto Ranskassa. Tämän lisäksi sijoitusasuntoja Helsingissä hyvillä alueilla.

En ole syntymäni jälkeen käynyt kuin kerran julkisella puolella terveydenhoitoasioilla.

Vierailija
53/77 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

PlatinaLUOTTOkorttia? Olen aina ihmetellyt, mitä työssäkäyvä, hyvin toimeentuleva ihminen tekee luottokortilla? Ja vieläpä monella? Itse ostan kaikki käteisellä enkä velaksi. Köyhillä luottokortti on ok, jos tulee yllättäviä menoja, mutta muuten niiiin turha!

jos haluaa varata lentolippuja netistä, se käy luottokortilla, käteisellä ei onnistu. Lisäksi usein hotellia itse varatessa kysyvät luottokortin numeroa. Nämä olivat syyt, miksi itse otin luottokortin. En ole siitä luotto-ominaisuudesta yhtään kiinnostunut muuten, vaikka olenkin joskus ostanut jotain luotolla.

Tähän typerään luokka-keskusteluun en otakaan kantaa, mutta jatkakaa larppianne...

Vierailija
54/77 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus on sutoa vuokratessa pitänyt olla 2 kansainvälistä luottokorttia.

Muuten et saa kalliimman luokan Porschea alle.

Platinaluottokortin omistaja saa Priority Passin jolla pääsee lentokenttien loungeihin.

Itse kun maksan matkani niin en raaski businessluokan lippua -jolla myös pääsisi- ostaa mutta loungeissa viihdyn kyllä

Vierailija
55/77 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa noita ei taida olla montakaan. Ehkä kiinnostavampaa olisi kysyä, mikä saa kuulumaan Suomen ylimpään sosioekonomiseen luokkaan tms.

Todelliselta upper classilta ei kukaan voi ottaa sitä pois, vaikka rahat ja omaisuus vietäisiin. Olisko kyse nousukkaista. Todellinen upper class taitaa myös olla juuriltaan aika sekaeurooppalaista. Sellaisia ihmisiä ei taida paljon ollakaan.

Vierailija
56/77 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska luen näitä paskaketjuja ja tyyppien fantasioita.

Suomessa ei ole montaa teinileffojen tyyppisistä upper class todellisista "mahtiperheistä" olevaa tyyppiä. Korni ketju :)

Vierailija
57/77 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meidän suvussa on sellainen salaisuus että mä olen yhden ehdottomasti merkittävimmän Suomen historian henkilön äpärän jälkeläinen alenevassa polvessa, mun mielestä on hienoa että voi kuvitella että tän tyypin veri virtaa meissä, virallisa jälkeläisiä ei häneltä jäänytkään.

Ei nyt liittynyt juttun mitenkään, mun mielstä upper classiin myös synnytään, mutta siis itse en tod. upper classiin kuulu.

Vierailija
58/77 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meidän suvussa on sellainen salaisuus että mä olen yhden ehdottomasti merkittävimmän Suomen historian henkilön äpärän jälkeläinen alenevassa polvessa, mun mielestä on hienoa että voi kuvitella että tän tyypin veri virtaa meissä, virallisa jälkeläisiä ei häneltä jäänytkään.

Ei nyt liittynyt juttun mitenkään, mun mielstä upper classiin myös synnytään, mutta siis itse en tod. upper classiin kuulu.

ihan vaan huomautuksena.

Ei suomessa ole upper classia varsinaisesti. Joten se siitä.

Vierailija
59/77 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat tehneet?

Olen akateeminen 26-vuotias ja minulla on velaton omistusasunto Helsingin Lauttasaaressa. Opiskelin yliopistotutkintoni Englannissa.

Lapsuuteni ja nuoruuteni asuin arvoalueella Espoossa. Perheellämme oli/on kolme autoa, kaksi kesähuvilaa (perittynä molempien vanhempieni suvuilta) sekä loma-asunto Ranskassa. Tämän lisäksi sijoitusasuntoja Helsingissä hyvillä alueilla.

En ole syntymäni jälkeen käynyt kuin kerran julkisella puolella terveydenhoitoasioilla.

Vierailija
60/77 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole kyseessä mansku, mun mielestä mansku ei ole niin merkittävä, vaan hänen ansioistaan suurin osa kuuluisi hänen neuvonantajalleen Airolle.

Olen samaa mieltä ettei Suomessa ole kuin muutamia merkittäviä sukuja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän