Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Perusteet, jotka luokittavat Sinut "upper classiin"?

Vierailija
01.05.2011 |

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asun ylemmän keskiluokan asuinalueella, äänestämme, meillä on hyvä sosiaalinen verkosto, emme polta, juomme sivistyneesti, meillä on erikseen vaatteet eri tilaisuuksiin (lapsilla kengät kouluun, urheiluun, kaupunkikävelyyn, juhliin, sateeseen, hiekkarannalle - ei siis yhdet lenkkarit ympäri vuoden) ja olemme kiinostuneita lastemme koulumenestyksestä.

Vierailija
2/77 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asun ylemmän keskiluokan asuinalueella, äänestämme, meillä on hyvä sosiaalinen verkosto, emme polta, juomme sivistyneesti, meillä on erikseen vaatteet eri tilaisuuksiin (lapsilla kengät kouluun, urheiluun, kaupunkikävelyyn, juhliin, sateeseen, hiekkarannalle - ei siis yhdet lenkkarit ympäri vuoden) ja olemme kiinostuneita lastemme koulumenestyksestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kallis omakotitalo jonka lainaosuus on vain verokikkailua.

-Kaksi kallista hyvin tehokasta autoa.

-Kalliit matkat monta kertaa vuodessa

-Terveyskeskuksessa ei käydä.

-Monta platinaluottokorttia

Vierailija
4/77 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ehkä yläluokkaisinta minussa on ettei minulla ole sukulaisia (ei myöskään avioliiton kautta) jotka eivät olisi akateemisia. Paitsi alaikäiset lapset tietysti.

Vierailija
5/77 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihaltamme löytyy jättitrampoliini ja iso kipsi Elvis

Vierailija
6/77 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo kriteerit täyttää 90 prosenttia suomalaisista nykyään

noin 30% ei äänestä, polttaa jne

Vierailija
7/77 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän vain, että en kuulu työväestöön. Meillä ei koskaan puhuta luoksta. Kun muut puhuivat niin kysyin kerran äidiltäni, että mihin omasta mielestään kuuluu ja vastaus oli, että ylinpään.

Asiasta ei meillä saa keskustella. Me olemme tavallisia suomalaisia muijia. Tavallisempia kuin tavalliset suomalaiset muijat.

Vierailija
8/77 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla ja perheenjäsenilläni ei ole tatuointeja, minulla on erittäin hyvät palkkatulot.

Vierailija
9/77 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vähän kuin se "mä olen aikojen työ, mä olen Raamattu uus, Laulan yöhön kuutta uutta aariaa.

En pelkää historiaa, mä olen hautausmaa ---".

Olen ekonomi, timanttikorvikset, iso liksa.

Pihaltamme löytyy jättitrampoliini ja iso kipsi Elvis

Vierailija
10/77 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla ja perheenjäsenilläni ei ole tatuointeja, minulla on erittäin hyvät palkkatulot.

ainoastaan runsain määrin perittyä omaisuutta ja runsaasti pääomatuloja. Töitä hän ei missään tapauksessa tee.

Vierailija
11/77 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meiltä löytyy paljon perittyä arvotaidetta ja antiikkiesineitä

Vierailija
12/77 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumpikin johtavassa asemassa. Vanhempien ystäväpiiri koostui "samanlaisista" ihmisistä. Asuimme ns. paremman väen asuinalueella. Hyvät autot, kesämökit, matkustelua ja korkeakulttuuria. Minun ja sisarusten kouluvalinta (perusopetus) mietitty tarkkaan.

Itsellä akateeminen loppitutkinto, asumme erittäin hyvällä asuinalueella, lapsien koulu valittu tietoisesti. Hyvät autot, hyvä talo, kesämökki, matkustelua, korkeakulttuuria. Ystäväpiiri pääosin samanlaista.

Vierailija
13/77 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todelliselta upper classilta ei kukaan voi ottaa sitä pois, vaikka rahat ja omaisuus vietäisiin. Olisko kyse nousukkaista. Todellinen upper class taitaa myös olla juuriltaan aika sekaeurooppalaista. Sellaisia ihmisiä ei taida paljon ollakaan.

Vierailija
14/77 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumpikin johtavassa asemassa. Vanhempien ystäväpiiri koostui "samanlaisista" ihmisistä. Asuimme ns. paremman väen asuinalueella. Hyvät autot, kesämökit, matkustelua ja korkeakulttuuria. Minun ja sisarusten kouluvalinta (perusopetus) mietitty tarkkaan.

Itsellä akateeminen loppitutkinto, asumme erittäin hyvällä asuinalueella, lapsien koulu valittu tietoisesti. Hyvät autot, hyvä talo, kesämökki, matkustelua, korkeakulttuuria. Ystäväpiiri pääosin samanlaista.

Vierailija
15/77 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten ja omat harrastukset ja kiinnostuksen kohteet

Vierailija
16/77 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi ihan ylikoulutettu keskiluokkaiseksi. Korkeaksi liksaksi useammat tutkinnot eivät ole realisoituneet, joten keskiluokka.

En kylläkään polta, enkä juo, eikä minulla ole tatuointeja eikä lävistyksiä, olen aina äänestänyt, eikä pihallamme ole jättitramppaa, en ole ikinä lukenut seiskaa tai katsonut BB:tä ja tiedän sukupuuni 1600-l asti.

Vierailija
17/77 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ah tätä typojen ihanuutta kera pätkivän koneen :)

Vierailija
18/77 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Suomessa yläluokka onkin tosi kapea käsite, eikä kukaan tässä ketjussa minusta ole vielä ilmaissut mitään sellaista, mikä tekisi heistä mitään muuta kuin keskiluokkaisia.

Minä olen akateemisesti koulutettu, mies on tohtori, suvussa on runsaasti akateemisesti koulutettuja ihmisiä ja väitelleitäkin. Myös korkeamman statuksen akateemisissa ammateissa. Meillä on melko runsaasti omaisuutta, miehen suvussa on varakkaita yrittäjiä, ja omaisuutta on siirretty eteenpäin meidänkin perheeseen.

Minusta yläluokkaista ei tee raha eikä koulutus, molempia meillä on siis runsaasti, ja ihan tavallista sivistystäkin, se on kaikki keskiluokkaista. Yläluokkaista olisi vuosisatainen sukuperintö, aatelisuus, sukuvaakunat sun muut, meillä ei mitään sellaista ole.

Vierailija
19/77 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyvä niin, Kauheat paineet olis jotta saisin pidettyä itseni ja perheen siellä ;)

Taviksena on niin ihanaa ja olen onnellinen, onnellisin av-mamma ikinä tällä palstalla, sen olen huomannut. Joten olkoon se asia jossa olen teitin yllä! :))

Vierailija
20/77 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälä me ollaan yläluokkaa, (valitettavasti), pk seudulla oltais keskiluokkaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi