Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko toisella paikkakunnalla (perhe siis muualla) töitä tekeviä äitejä paikalla?

Vierailija
01.05.2011 |

Mietin, miten käytännön järjestelyt onnistuvat.. Sain työtarjouksen muualta ja ainakin alkuun olisin työpaikkakunnalla viikot, ilman perhettä. Lapset 4v ja 7v, eli pitäisi myydä koti ja vaihtaa koulua yms. jos lähtisimme kaikki..

Mitä tekisitte? Isä on valmis ottamaan vastuut arkipäivistä ja pärjää varmasti, siitä ei ole huolta. Huoli on lasten jaksamisesta (ja omastanikin).

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on työpaikka toisella paikkakunnalla. Tosin en joudu aina olemaan koko viikkoa. Yleensä 2-5 päivää viikossa. Joskus selviän jopa niin, että en jää yöksi. Meillä myös mies on ns. uraisä eli on pitkät päivät poissa kotoa. Arki sujuukin isoäidin avustuksella. Hän asuu pa. meillä ne ajat, kun olen poissa kotoa ja hoitaa lapset ja kodin.

Meillä tämä on kestänyt kohta kaksi vuotta ja ihan hyvin on toiminut. Hankalinta on varmaan mulla, koska en oikein osaa sopeutua siihen, että kotini hoitaa joku muu kuin minä. Varsinkin, kun isoäiti on tosi vahva persoona ja haluaisi mielellään puuttua sellaiseenkin, mihin hänellä ei ole oikeutta. Tietty olen todella kiitollinen, että hän meitä auttaa!

Sanoisin siis, että kyllä tuollainen onnistuu mutta vaatii kyllä sitoutumista mieheltäsi. Ja molemmilta myös siinä, että luotto pelaa ja jaksetaan puhaltaa yhteen hiileen myös silloin, kun väsyttää. Koska sitä tällainen elämä nimittäin aiheuttaa.

Tsemppiä siis :)

Vierailija
2/6 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin meidän järjestely ei ole lopullinen vaan tarkoituksena olisi päästä muuttamaan koko perhe saman katon alle mahd. pian. En voisi kuvitella elämäämme pidemmän päälle tällaisena. Rankkaa on...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat ollaan sitoutuneita ja luottamus on kunnossa. Itse ajattelin palkata siivoojan, ettei kotitöitä kasaannu kummankaan niskaan liiaksi. Eli koitetaan helpottaa arkea sitten kaikin mahdollisin tavoin.

Vierailija
4/6 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen eri paikkakunnalla kun perhe. Eli mies on lasten kanssa ja minä yksin. Ei ole suurempia ongelmia ilmaantunut, tosin tämä on vaan tilapäis ratkaisu.

Toisaalta olen yrittänyt nauttia vapaista illoista ja sitten taas viikonloppuna panostanut täysillä perheeseen.

Skype on ollut hyvä lasten kanssa, siinä kun näkee kuvan puolin ja toisin. Tosi ihan tavan puhelimella soitellaan myös.

Vierailija
5/6 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka toisen viikon pois kotoa. koti-ikävä oli ihan kamala. Kaupasta lähdin itkien pois, kun oli äitejä lasten kanssa tai kuulin, kun lapsi huusi: äiti.

Mies hoiti kodin ja lapset hyvin, että sen puoleen ei huolta. Palkka oli mulla tosi hyvä ja itse töissä viihdyin todella hyvin. Mutta ne illat ja nukkumaan menon aika oli mulle yhtä helvettiä. Samoin se hetki, kun piti kotoa lähteä ja tiesi, että 7 vrk taas pois kotoa.

Nyt lähden taas vastaavalle työpätkälle. Toisaaltaan kiva lähteä, mutta nyt tiedän, et mikä mua noin muuten odottaa. Se on henkisesti hirveän rankkaa :( Olen luvannu nyt kulkea 4 kuukautta ja koitan tosissaan tsempata itteäni, että jaksan.

Vierailija
6/6 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen 4-päiväistä viikkoa toisella paikkakunnalla siten, että olen yhden yön pois kotoa, sitten yhden yön kotona ja taas yhden yön pois kotoa. Hyvin on toiminut toistaiseksi.

Itse nautin omasta ajasta, käyn syömässä hyvin, otan porekylvyn, hoidan kynet, ym. Mulla on hankala erityislapsi kotona, joten aivan luksusta saada omaa aikaa.

Omasta ja miehesi asenteesta riippuu, miten sujuu. Meillä mies tekee myös matkatyötä, eli kalenterijumppaahan tämä meillä on.