Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä' en tajua miten te kotiäidit lihotte

Vierailija
30.04.2011 |

En saa istua ikinä yli kymmentä minuuttia paikallani. Koko ajan kakara hölmöilee ja kiipeilee. Syö ruuatkin mun lautaselta. Ja vaatii lisää. En ikinä saa syötyä lautasta tyhjäksi.

Sitten vielä ulkoilu ja vaipanvaihdot, pesut, vaatteidenvaihdot... ei hemmetti, tää on pahempaa kuin kokopäivätyö.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä.

Varo ettei niskat revähdä kun nenäs heiluu taivaassa.

Vierailija
2/31 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskas työ vaatii raskaat mätöt.

no ei vais,huomaamatta sitä on lihonut,ja kun ei ole ystäviä,niin ei se lenkille lähtökään ole niin houkuttelevaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona lasten kanssa ollessani laihduin 16 kg kun ei koskaan ollut aikaa istua eikä väsymykseltään jaksanut syödäkään. Koko ajan menossa ja liikkeessä.

Ja kun illalla vauva huusi ja möykkäsi niin väsymykseltä ei tosiaan mikään ns. herkkukaan enää maistunut.

Olen palannut töihin, onneksi kilot eivät ole palanneet :)

Vierailija
4/31 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin esikoisen vauva-aikana. Koliikkivauvamme ei suostunut nukkumaan kuin liikkuvissa vaunuissa. Kyllä siinä kunto koheni ja kilot pysyivät kurissa, kun kolme kertaa päivässä kävin vaunuttelemassa 0,5-1 tuntia kerrallaan.

Vierailija
5/31 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en ehdi kunnolla syödä niin napsin ohimennen kaikkea epäterveellista. Unenpuute myös tunnetusti altistaa lihomiselle.

Vierailija
6/31 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olen taaperon kanssa kotona. Olen laihtunut 20 kg edellisestä lapsettomasta elämästäni. Meillä iso okt ja piha, joiden kunnossapito on täyttä työtä, lapsesta puhumattakaan. Mä tykkään.

T: Kotihiiri

Vierailija
7/31 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole lihonut kotiäitiaikana, mut ihmettelen tuota "en ehdi edes syödä" - mantraa, kun se tulee muun kuin ihan pikkuisen vauvan äidiltä. Pienikin lapsi ymmärtää, että äidillä on oikeus ja tarve istahtaa joskus, ja ainakin meillä minä saan juoda aamukahvini rauhassa ja syödä rauhassa ihan milloin mua huvittaa. Vaatihan se tietenkin lapselta sopeutumista ja aika monta kertaa hän ehti testata missä mennään, mut kun asia on kerran opittu, niin kaikkien elämä on helpompaa ja hauskempaa.

Tiedän perheitä, joissa perheen koirallakin on ruoka- ja unirauha, mut jostain syystä äidillä ei tunnu olevan mitään oikeuksia omaan rauhaan, ikinä. En ymmärrä, miten he jaksavat.

Vierailija
8/31 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koliikkivauva että parivuotias taapero. Koko ajan sai olla joko hytkyttämässä vauvaa tai juoksemassa parivuotiaan perässä. Iltaisin oli niin väsynyt ettei jaksanut muuta kuin mennä samaan aikaan lasten kanssa nukkumaan, yöt sitten heräilyä. Nyt kun on helpompaa ja jaksan valvoa iltaisin, niin kummasti tulee syöpöteltyäkin sitten kun lapset nukkuvat.

Vierailija
9/31 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti pari palaa suklaata auttaa jos huomaa pimahtamisen lähestyvän. Tosin en ole lihonnut vaan paino pysynyt koko ajan samassa. Esikoisen vauva-aikaan laihduin 10 kiloa mutta olin koko ajan niin äreä että vahingosta viisastuneena otan nyt kaiken tarvitsemani energian ja jaksan hymyilläkin väsymyksestä huolimatta :)

Ja painoa siis on 5-10 kiloa turhan paljon, vaatekoko 38/40 mutta mielummin iloinen ja löllö kuin äreä ja napakka :)

Vierailija
10/31 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja laihduin sitten, kun kotiäiteilyt jätin historiaan.

Vierailija
11/31 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en ehdi kunnolla syödä niin napsin ohimennen kaikkea epäterveellista. Unenpuute myös tunnetusti altistaa lihomiselle.

Nyt olen taas töissä ja vyötärö alkaa jo löytymään :)

Vierailija
12/31 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja laihtuu kun lähtee taas töihin.

Ja se johtuu mun kohdalla juurikin siitä, että kun ei ehdi syödä mitään kunnollista, niin sitä napostelee pitkin päivää kaikkea nopeeta mitä jääkaapista sattuu löytymään (ja ne ei yleensä sitten ole mistään terveellisemmästä päästä, on paljon helpompaa napata kourallinen suklaakeksejä ja napostella niitä aina mennessään ja tullessaan, kun pysähtyä kuorimaan omenaa tms.)

Ja ylipäätään, kun täällä kotona on koko ajan jääkaapin äärellä ja muuten elämä on yhtä vaipanvaihtoa ja siivousta, syöminen tuo siihen sitä iloa :/

Sitten kun olen taas lähtenyt töihin, ruokatunnilla ehtii syödä terveellisen täysipainoisen aterian kaikessa rauhassa, ei tarvitse napostella koko aikaa eikä muutenkaan olen jääkaapin ulottuvilla, laihdun.

Vierailija
13/31 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en laihtunutkaan (olin ylipainoinen jo ennen kun sain lapsen.) Mutta kyllä mulla ainakin on aikaa syödä, lapsi 1v.8kk leikkii paljon itsekseenkin ja ihan helposti voisin vaikka istuskella sohvalla sipsipussi kourassa ja mässyttää ja sieltä jutustella lapselle (en toki tee niin). Ja kyllähän lapsenkin täytyy välillä syödä ja tottakai syön silloin myös itse. Meidän lapsi on kyllä ihan vauvasta asti ollut ns. "helppo lapsi" eli ei ollut koliikkia, ei ole sairastellut, on lähes aina hyvällä tuulella, keksii itsekin tekemistä eikä mun tarvitse koko ajan viihdyttää jne.

Vierailija
14/31 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samalla ku juoksee lapsen peräs :)

Tosin mul 4 rauhallista lasta. Pystyn istumaan tuntikausia sohvalla.

Vierailija
15/31 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta, alapas pitämään kuria lapsillenne! Meillä ei ainakaan saa "hyppiä seinille".

Tekemistä kyllä 3 pikkuisen kanssa riittää, mutta ei sillä ole vaikutusta lihomiseeni tai laihtumiseeni. Ehkä kodin ulkopuolella ei tule naposteltua niin helposti. Tosin mä oon alipainoinen äitiyslomallakin =)

Vierailija
16/31 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samallahan sitä syö, kun muutkin. Ja syödä voi vauva sylissäkin. Samoin voi laittaa ruokaa.

Napostella ei tarvitse, kun on syönyt kunnon ruokaa. Mutta tietysti jos haluaa napostella pitkin päivää.

Vierailija
17/31 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos ei ole lastenhoitoapua jumpan ajaksi niin ei jumpata

t. bmi 29/ mummoäiti/ entinen huippu-urheilija

Vierailija
18/31 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan voin kertoa uutena osallistujana ettei se seinille hyppiminen aina ole kurittomuudesta kiinni! Mulla on lapsia jotka eivät hypi seinille, ja sitten lapsi joka hyppii seinille, ja ihan on samalla tavalla kasvatettu kaikki. Tämä hyppijä on vielä saanut kaikista ankarimman kasvatuksen, jos joku. Että ei se kurista aina ole kiinni, vaikka toki joidenkin kohdalla on.

Asiaan: ymmärrän molemmat, lihomisen ja laihtumisen. Mulla menee paino aika ylös-alas kotiäitinä ollessa. Tulee kausia, jolloin ei ehdi oikeasti syömään kun ollaan koko ajan pihalla tai menossa, ja sitten taas kausia jolloin tulee tehtyä pannaria harva se päivä ja norkoiltua himassa. Vaunuja lykkiessäni ja hankien läpi tarpoessa lähti multakin 20kg, vaikka söin kuin hevonen.

Kyllä ne lapset ymmärtää että äiti tarvii paussia, mutta helpommin sanottu kun tehty. Jos mulla on tehtävälistalla ulkoilu, pyykit, imurointi, ruuanlaitto lapsille, väliin vähän vaatteiden laittoa ja ruuantähteiden pyyhkimistä lattialta, ja kaikki täytyy saada tehtyä johonkin tiettyyn kellonaikaan mennessä, niin kyllä mä siinä vaiheessa tingin omasta syömisestä. Tai se kerta kaikkiaan vaan unohtuu.

Joskus sitten on aikaa vastaavasti istahtaa lasten kanssa ja nauttia kunnon lounas.

Vierailija
19/31 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten olen käyttänyt sen hyvin ruokailujen osalta. Laihtunut äitiyslomalla 20kg ja ruvennut syömään terveellisesti. Kun lapsellekin pitää terveellistä ruokaa laittaa.

Myönnän, 1 helppo ja hyvin nukkuva lapsi.

Vierailija
20/31 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. mummoäiti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan