Mä' en tajua miten te kotiäidit lihotte
En saa istua ikinä yli kymmentä minuuttia paikallani. Koko ajan kakara hölmöilee ja kiipeilee. Syö ruuatkin mun lautaselta. Ja vaatii lisää. En ikinä saa syötyä lautasta tyhjäksi.
Sitten vielä ulkoilu ja vaipanvaihdot, pesut, vaatteidenvaihdot... ei hemmetti, tää on pahempaa kuin kokopäivätyö.
Kommentit (31)
samat jutut kuin sinä- ja jotkut silti lihoo- esim mpnet sairaudet ja lääkkeet lihottaa
t. kotiäitinä 4 v ja työssäkäyvänä ollut kohta 10 v/ pienet lapset
Sulla on siinä hyvää aikaa mättää lohturuokaa. Jos kakarasi heräilee öisin, nukut itsekin huonosti ja huono uni tunnetusti lihottaa. Sit vielä, jos olet ollut kuluttavassa työssä ennen kotiinjäämistäsi ja harrastanut paljon, kulutuksesi on luultavast paljon pienempää kuin kotiäitinä. Vaipanvaihto kun ei juuri kuluta kaloreita. Jos syöt yhtä paljon kuin ennen kotiin jämähtämistä, lihot.
4lapsen äiti ei ehi lihomaan=)Ja päivisin juoksen vaunujen kanssa joka paikaan niin pysyy kunnossa..
auto oli käytössä minulla yhden viikon ja lihoin 2kg!!!joten en halua palata töihin kun alan lihomaan=)
Mä en kanssa tajua oikein tuota, että ei ehdi syömään. No toki esikoisen vauva-aikana voi olla kaikki niin ihmeellista, että ei hoksaa syödä.
Mutta kun on isommat lapset, niin miksette syö samaan aikaan niiden kanssa? AV-mammojen lapset eivät saa syödä mitään epäterveellistä, joten eikö se mamma voi vetää samaa sapuskaa kuin lapset?
Av-mammojen harrastus numero yksi: oman kruunun kiillotus. Kaikki kunnia ketjuun vastanneille, jotka ette ole lähteneet mukaan ap:n kakaramaiseen linjaan, vaan kertoneet asiallisesti omista tilanteistanne. Jospa se ap:kin aikuiseksi kasvettuaan heräilisi siihen, että ihmiset elämäntilanteineen tosiaan voivat olla erilaisia :) Hyvää vappua!
mukavaa vappua sinullekkin!
Mä en ikinä saa!!! Ja lapsia montako...?
Aloin lihoa vasta kun aloin syödä lounaan joka päivä töihin palattuani.
Jos mulla on tehtävälistalla ulkoilu, pyykit, imurointi, ruuanlaitto lapsille, väliin vähän vaatteiden laittoa ja ruuantähteiden pyyhkimistä lattialta, ja kaikki täytyy saada tehtyä johonkin tiettyyn kellonaikaan mennessä, niin kyllä mä siinä vaiheessa tingin omasta syömisestä. Tai se kerta kaikkiaan vaan unohtuu.
minäkään syömään kuin kaksi kertaa päivässä vauva-aikana, mutta en silti laihtunut. Ja normaalipainoinen kasvissyöjä olen. Lenkillä kävin vaunujen ja koiran kanssa joka päivä ja täysimetin lastani. Vauva ei nukkunut päiväunia kuin vartin kerrallaan. Ei se vauvan jatkuva kantaminen sun muu nyt niin paljon energiaa vie että sillä pääsisi laihtumaan. Jatkuva stressi ja väsymys myös hidastavat aineenvaihduntaa, näin epäilen. Ihmettelen itsekin että en laihtunut kun kaikki sanovat että varsinkin imetys kuluttaa niin paljon mutta eipä kuluttanut.
Jos olisin ehtinyt syömään normaalisti, olisin siis lihonut. Tosin kun imetys loppui ja lapsikin oli yli vuoden ikäisenä jo vähemmän vaativa, aloin laihtua. Eriskummallista.
kun lapsilla on ollut normaali rytmi, niin mulle on jäänyt hyvin aikaa herkutella ja rentoutua.
Kun lapset kasvoivat, niin aikaa jää leipomiseen ja hyvän ruuan tekemiseen. Koitappa olla syömättä juuri uunista tulleita sämpylöitä ja herkkuaterioita.
Av-mammojen harrastus numero yksi: oman kruunun kiillotus.
Kaikki kunnia ketjuun vastanneille, jotka ette ole lähteneet mukaan ap:n kakaramaiseen linjaan, vaan kertoneet asiallisesti omista tilanteistanne. Jospa se ap:kin aikuiseksi kasvettuaan heräilisi siihen, että ihmiset elämäntilanteineen tosiaan voivat olla erilaisia :)
Hyvää vappua!