Ensimmäinen äitienpäiväni äitinä tulossa ja
mua pelottaa ihan hirveesti,ettei mies muista koko päivää, tai ei jaksa nähdä sen vertaa vaivaa,että heräisi sinä yhtenä aamuna pojan kanssa ja antaisi mun nukkua pitempään, ja mahdollisesti toisi kahvin sänkyyn. Olen kyllä silloin tällöin vaivihkaa muistutellut,että 8.pvä on äitienpäivä, mutta saas nähdä... Ja joka paikassahan siitä kyllä puhutaan, mainoksissa yms. On sanottu,että miehet ei ymmärrä vihjeitä,vaan on sanottava suoraan, mutta kyllä se aika typerältä tuntuisi edellisenä iltana sanoa,että "nouse sitten pojan kanssa aamulla, tykkäisin myös jos keittäisit kahvit ja toisit sänkyyn ja ehkä muutenkin hellisit jotenkin."
Isänpäivänä hänen 7v poikansa oli meillä sen viikonlopun. Minä kävin kyllä hänet herättelemässä ajoissa kahvinkeittoon ja aamupalan tekoon ja sitten molempien poikien kanssa menimme herättämään isin. 7v. oli tehnyt isälleen hienon tyynyn, minä tilasin mukin vauvamme kuvalla ja alla oli teksti "I love you."
Sit en kyllä tiedä enää mitä pitäis tehdä,jos ukko tuon päivän unohtaa...muutenkaan kovin hääppöistä ole elomme ollut viime aikoina. Kaikkeni annan,mutta mitään ei tule takaisin päin.
Ensimmäiseksi sovimme, että emme osta toisillemme äitienpäivä tai isänpäivä lahjoa. Emme tarvitse niitä. Sitten sovimme, että äitienpäivänä menemme ulos piknikille, sään salliessa ja isänpäivänä ravintolaan syömään. Toimii ja juhlistaa mukavasti kumpaakin päivää. Lasten kortit ja käsityöt ovat ihan riittäviä ja ihania lahjoja.