Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensimmäinen äitienpäiväni äitinä tulossa ja

Vierailija
30.04.2011 |

mua pelottaa ihan hirveesti,ettei mies muista koko päivää, tai ei jaksa nähdä sen vertaa vaivaa,että heräisi sinä yhtenä aamuna pojan kanssa ja antaisi mun nukkua pitempään, ja mahdollisesti toisi kahvin sänkyyn. Olen kyllä silloin tällöin vaivihkaa muistutellut,että 8.pvä on äitienpäivä, mutta saas nähdä... Ja joka paikassahan siitä kyllä puhutaan, mainoksissa yms. On sanottu,että miehet ei ymmärrä vihjeitä,vaan on sanottava suoraan, mutta kyllä se aika typerältä tuntuisi edellisenä iltana sanoa,että "nouse sitten pojan kanssa aamulla, tykkäisin myös jos keittäisit kahvit ja toisit sänkyyn ja ehkä muutenkin hellisit jotenkin."

Isänpäivänä hänen 7v poikansa oli meillä sen viikonlopun. Minä kävin kyllä hänet herättelemässä ajoissa kahvinkeittoon ja aamupalan tekoon ja sitten molempien poikien kanssa menimme herättämään isin. 7v. oli tehnyt isälleen hienon tyynyn, minä tilasin mukin vauvamme kuvalla ja alla oli teksti "I love you."

Sit en kyllä tiedä enää mitä pitäis tehdä,jos ukko tuon päivän unohtaa...muutenkaan kovin hääppöistä ole elomme ollut viime aikoina. Kaikkeni annan,mutta mitään ei tule takaisin päin.

Kommentit (101)

Vierailija
81/101 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että isä järjestää noinkin tuoreelle äidille jotain kivaa ekalle äitienpäivälle. Tai ainakin tosiaan muistaa jotenkin.

Mutta jos ap jo on ihan varma, että niin ei tule tapahtumaan, niin kannattaako tuollaisen takia koko parisuhtetta tuomita huonoksi. On kuitenkin paljon niitäkin, jotka eivät vietä äitienpäivää niin kovin kummoisesti. Joten jos ap:kin malttaisi liittyä siihen joukkoon, niin ei tulisi noin pienen asian takia turhaan pettymystä.

Vierailija
82/101 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo mitä mä toivon on aika yleinen perinne,joten noudattaisi sitten sitä kun ei omat perinteet ole ehtineet vielä muotoutua,kun ekasta äitienpäivästä tosiaan kyse. Eikä toi ole mikään ehdoton toivomus, esimerkki edelleen. Mitä vain, kunhan edes jotain, jos saan pyytää.

Mistä ihmeestä tuon keksit, naistenlehdistäkö? Minulla on kokemusta kahdesta perheestä ja varmaa tietoa viidestä, eikä yhdessäkään tehdä äitienpäivänä noin. Sano sille miehelle selvästi, mitä tahdot. Älä sano, että toivot miehen muistavan äitienpäivän, koska silloin mies ei välttämättä osta mitään tai herää aamulla vaan sanoo lounaalla, että "hei, mä muistin, tänään on äitienpäivä" ja olettaa, että olet tyytyväinen. Hän tekisi juuri sen, mitä olet sanonut toivovasi, joka ei sitten olekaan se, mitä oikeasti tahdot. Sano miehelle, että äitienpäivänä miehen tulee herätä klo 6.30 ja ruokkia lapsi. Tämän jälkeen miehen tulee leikkiä lapsen kanssa ja keittää sinulle kaksi kupillista kahvia. Miehen tulee laittaa tarjottimelle kahvimuki, servetti ja ruusu, kaataa kahvi mukiin ja tuoda se sinulle sänkyyn tasan klo 8.30. Ei maitoa eikä sokeria. Ehkä silloin saat sen, mitä tahdot. Miehet eivät osaa lukea ajatuksia!

Älä ap välitä näistä ihme ämmistä, jotka ei oo muka kuullu ikinä normaaleista perinteistä, kyllä ainakin jokaisessa perheessä, jonka tiedän, on tapana muistaa äitiä eli sitä vaimoa, ja "yllättää" viemällä kakku,kahvi,kortti/lahja, kukkia yms sänkyyn. Siis lapset onnittelevat äitiään ja mies onnittelee LASTENSA äitiä, naista joka on ne lapset kantanut ja synnyttänyt. Ja ei te jotka ette ymmärrä, sitä ei halua joutua sanomaan erikseen, että toivoisin "tätä ja tätä"

T. Se joka myös pettyisi jos mies ei mitenkään muistaisi. (vaikka luulen että jotenkin muistaa, kun muistaa synttärit yms myös. :) )

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/101 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo mitä mä toivon on aika yleinen perinne,joten noudattaisi sitten sitä kun ei omat perinteet ole ehtineet vielä muotoutua,kun ekasta äitienpäivästä tosiaan kyse. Eikä toi ole mikään ehdoton toivomus, esimerkki edelleen. Mitä vain, kunhan edes jotain, jos saan pyytää.

Mistä ihmeestä tuon keksit, naistenlehdistäkö? Minulla on kokemusta kahdesta perheestä ja varmaa tietoa viidestä, eikä yhdessäkään tehdä äitienpäivänä noin. Sano sille miehelle selvästi, mitä tahdot. Älä sano, että toivot miehen muistavan äitienpäivän, koska silloin mies ei välttämättä osta mitään tai herää aamulla vaan sanoo lounaalla, että "hei, mä muistin, tänään on äitienpäivä" ja olettaa, että olet tyytyväinen. Hän tekisi juuri sen, mitä olet sanonut toivovasi, joka ei sitten olekaan se, mitä oikeasti tahdot. Sano miehelle, että äitienpäivänä miehen tulee herätä klo 6.30 ja ruokkia lapsi. Tämän jälkeen miehen tulee leikkiä lapsen kanssa ja keittää sinulle kaksi kupillista kahvia. Miehen tulee laittaa tarjottimelle kahvimuki, servetti ja ruusu, kaataa kahvi mukiin ja tuoda se sinulle sänkyyn tasan klo 8.30. Ei maitoa eikä sokeria. Ehkä silloin saat sen, mitä tahdot. Miehet eivät osaa lukea ajatuksia!

Älä ap välitä näistä ihme ämmistä, jotka ei oo muka kuullu ikinä normaaleista perinteistä, kyllä ainakin jokaisessa perheessä, jonka tiedän, on tapana muistaa äitiä eli sitä vaimoa, ja "yllättää" viemällä kakku,kahvi,kortti/lahja, kukkia yms sänkyyn. Siis lapset onnittelevat äitiään ja mies onnittelee LASTENSA äitiä, naista joka on ne lapset kantanut ja synnyttänyt. Ja ei te jotka ette ymmärrä, sitä ei halua joutua sanomaan erikseen, että toivoisin "tätä ja tätä"

T. Se joka myös pettyisi jos mies ei mitenkään muistaisi. (vaikka luulen että jotenkin muistaa, kun muistaa synttärit yms myös. :) )

Mä jo ajattelin,että onko mun lähipiirini tosiaan ainoa jossa niin toimitaan ja siksi mulle on muodostunut käsitys,et oisi ihan yleinen perinne. Mutta ei, kyllä niin vaan toimitaan, muuallakin kuin naistenlehdissä :D (vaikken niistä kyllä ole koskaan lukenut äitienpäiväviettotapoja)

Vierailija
84/101 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ap välitä näistä ihme ämmistä, jotka ei oo muka kuullu ikinä normaaleista perinteistä, kyllä ainakin jokaisessa perheessä, jonka tiedän, on tapana muistaa äitiä eli sitä vaimoa, ja "yllättää" viemällä kakku,kahvi,kortti/lahja, kukkia yms sänkyyn. Siis lapset onnittelevat äitiään ja mies onnittelee LASTENSA äitiä, naista joka on ne lapset kantanut ja synnyttänyt. Ja ei te jotka ette ymmärrä, sitä ei halua joutua sanomaan erikseen, että toivoisin "tätä ja tätä" T. Se joka myös pettyisi jos mies ei mitenkään muistaisi. (vaikka luulen että jotenkin muistaa, kun muistaa synttärit yms myös. :) )

Tuo on naistenlehtien keksimä "perinne", jota ei välttämättä noudateta niissä perheissä, joissa vanhemmat ovat puheväleissä. Ja jos yleinen on mielestäsi normaalia, niin sittenhän me voisimme tänä keväänä todeta, että on normaalia alle 5v ikäisille hukkua. (minusta ei ole, mutta sinulle näköjään on).

On olemassa perheitä, joissa isä ja lapset valmistavat äidille lounaan äitienpäivänä. Eikö olekin hirveää, ei kukkia ja kahvia vuoteeseen vaan herkkuruokaa noin klo 12.00. Pitäisikö näille perheille määrärä epänormaaliussakot?

Vierailija
85/101 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan itse keittää kahvit ja juoda ne keittiössä muiden syödessä herkkuja ympärillä.

Osaan minäkin tehdä monia asioita, mutta silti nautin, että jotain asioita tehdään minulle

kuten

- joku edessä ovesta kulkeva pitää minulle ovea auki, vaikka oven osaan itsekin avata

- käyn kampaajalla laitattamassa raidat, vaikka yhtä hyvin voisin ostaa paketin Nutrissea Cittarista ja tehdä itse

- käydä hierojalla, vaikka hyvä venyttely ja aamessa jäsenten lämmittely voisikin auttaa yhtä hyvin kipeisiin hartioihin

jne. jne.

Vierailija
86/101 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se nyt ei liitykään aiheeseen millään lailla, kuten ei pikkulasten hukkumisetkaan. Mitä jos menisit vaikka nukkuun, oot tainnut ottaa vähän liikaa vappusimaa.

Vierailija
87/101 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun vanhemmissani ja miehen vanhemmissa jotain vikaa.

Nimittäin on ihan tavallista, että mies tuo lasten kanssa kahvin sänkyyn ja antaa itsekin jonkin lahjan tai kukkia. Yleensä äiti saa lojua sängyssä ja jatkaa nukkumista. Perhe tekee ruoan ja siivoa jäljet.

Minun isäni vie äitini äitienpäivänä syömään ja edelleen ostaa kukkia tai jotain pientä ihanaa äidilleni. Samoin appiukko anopilleen.

Sama käytäntö on kavereidenikin perheissä. En ole ihan oikeasti koskaan tavannut perhettä, missä perheen isä ei muista puolisoaan, eikä helli häntä äitienpäivänä.

Älä ap välitä näistä ihme ämmistä, jotka ei oo muka kuullu ikinä normaaleista perinteistä, kyllä ainakin jokaisessa perheessä, jonka tiedän, on tapana muistaa äitiä eli sitä vaimoa, ja "yllättää" viemällä kakku,kahvi,kortti/lahja, kukkia yms sänkyyn. Siis lapset onnittelevat äitiään ja mies onnittelee LASTENSA äitiä, naista joka on ne lapset kantanut ja synnyttänyt. Ja ei te jotka ette ymmärrä, sitä ei halua joutua sanomaan erikseen, että toivoisin "tätä ja tätä" T. Se joka myös pettyisi jos mies ei mitenkään muistaisi. (vaikka luulen että jotenkin muistaa, kun muistaa synttärit yms myös. :) )

Vierailija
88/101 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun vanhemmissani ja miehen vanhemmissa jotain vikaa. Nimittäin on ihan tavallista, että mies tuo lasten kanssa kahvin sänkyyn ja antaa itsekin jonkin lahjan tai kukkia. Yleensä äiti saa lojua sängyssä ja jatkaa nukkumista. Perhe tekee ruoan ja siivoa jäljet. Minun isäni vie äitini äitienpäivänä syömään ja edelleen ostaa kukkia tai jotain pientä ihanaa äidilleni. Samoin appiukko anopilleen. Sama käytäntö on kavereidenikin perheissä. En ole ihan oikeasti koskaan tavannut perhettä, missä perheen isä ei muista puolisoaan, eikä helli häntä äitienpäivänä.

Vierailija
89/101 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan sitten ottaa saman linjan miehen synytymäpäivään, jouluun, isänpäivään yms... et kertonut mitä tahdot, joten et saa mitään. Tai et muistuttanut tarpeeksi usein, unohdin, sori.

Ap

niin miksi ihmeessä et voi jutella lapsesi isän kanssa siitä, millaista ja miten teidän tuoreessa perheessä äitienpäivää vietetään.

PUHUpuhuPUHU tai sössit parisuhteesi IHAN ITSE!

Vierailija
90/101 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeestä tuon keksit, naistenlehdistäkö? Minulla on kokemusta kahdesta perheestä ja varmaa tietoa viidestä, eikä yhdessäkään tehdä äitienpäivänä noin.

Sano sille miehelle selvästi, mitä tahdot. Älä sano, että toivot miehen muistavan äitienpäivän, koska silloin mies ei välttämättä osta mitään tai herää aamulla vaan sanoo lounaalla, että "hei, mä muistin, tänään on äitienpäivä" ja olettaa, että olet tyytyväinen. Hän tekisi juuri sen, mitä olet sanonut toivovasi, joka ei sitten olekaan se, mitä oikeasti tahdot.

Sano miehelle, että äitienpäivänä miehen tulee herätä klo 6.30 ja ruokkia lapsi. Tämän jälkeen miehen tulee leikkiä lapsen kanssa ja keittää sinulle kaksi kupillista kahvia. Miehen tulee laittaa tarjottimelle kahvimuki, servetti ja ruusu, kaataa kahvi mukiin ja tuoda se sinulle sänkyyn tasan klo 8.30. Ei maitoa eikä sokeria. Ehkä silloin saat sen, mitä tahdot. Miehet eivät osaa lukea ajatuksia!

Vierailija
91/101 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen tarpeet ja toiveet eivät ole yhtä monimutkaisia kuin sinun. Lapsella ei ole oletusta jostain perinteistä kuten sinulla. Lapselle riittää ruoka ja kuiva vaippa sekä unta oikeaan aikaan.

Vierailija
92/101 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan sitten ottaa saman linjan miehen synytymäpäivään, jouluun, isänpäivään yms... et kertonut mitä tahdot, joten et saa mitään. Tai et muistuttanut tarpeeksi usein, unohdin, sori.

Ap

niin miksi ihmeessä et voi jutella lapsesi isän kanssa siitä, millaista ja miten teidän tuoreessa perheessä äitienpäivää vietetään.

Pakko lisätä. Ja oikeasti puhu! Ei sen tarvi mennä niin, että sä sanelet, että haluat sitä ja tätä ja tuota ja niin ja näin ja noin. Jonain hellänä hetkenä miehen kainalossa sohvalla köllötellessä kysyt, muistaako mies, että sunnuntaina on äitienpäivä. Ja sä toivoisit, että saisit nukkua pitkään ja onko mies suunnitellut jo, miten päivä vietetään. Ja kas, KESKUSTELU on käynnissä!

Vierailija
93/101 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen tarpeet ja toiveet eivät ole yhtä monimutkaisia kuin sinun. Lapsella ei ole oletusta jostain perinteistä kuten sinulla. Lapselle riittää ruoka ja kuiva vaippa sekä unta oikeaan aikaan.

Syy: hän käy töissä ja MINÄ OLEN äitiyslomalla.

Joo ehkä tää koko juttu oli vaan mun katkeroitunutta tilitystäni paskasta parisuhteesta, piilotin sen vaan nyt ton äitienpäivän varjoon. Kerää ittes puppe. Jea!

Ap

Vierailija
94/101 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Pakko lisätä. Ja oikeasti puhu! Ei sen tarvi mennä niin, että sä sanelet, että haluat sitä ja tätä ja tuota ja niin ja näin ja noin. Jonain hellänä hetkenä miehen kainalossa sohvalla köllötellessä kysyt, muistaako mies, että sunnuntaina on äitienpäivä. Ja sä toivoisit, että saisit nukkua pitkään ja onko mies suunnitellut jo, miten päivä vietetään. Ja kas, KESKUSTELU on käynnissä!

Katotaan jos mä herään. En oo suunnitellu. Siinä meidän keskustelu.

Vierailija
95/101 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy: hän käy töissä ja MINÄ OLEN äitiyslomalla. Joo ehkä tää koko juttu oli vaan mun katkeroitunutta tilitystäni paskasta parisuhteesta, piilotin sen vaan nyt ton äitienpäivän varjoon. Kerää ittes puppe. Jea! Ap

Etkä varmaan ole tajunnut miehelle puhua tästäkään asiasta eli vaipanvaihdosta ja syöttämisestä vaan oletat, että mies lukee ajatuksia? Puhu hyvä ihminen sille miehelle, kyllä ne suurin osa on ihan täyspäistä sakkia. Koska olet äitiyslomalla ja asia noin tuore, ei mies välttämättä ole vielä löytänyt sitä rooliaan.

Vierailija
96/101 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy: hän käy töissä ja MINÄ OLEN äitiyslomalla. Joo ehkä tää koko juttu oli vaan mun katkeroitunutta tilitystäni paskasta parisuhteesta, piilotin sen vaan nyt ton äitienpäivän varjoon. Kerää ittes puppe. Jea! Ap

Etkä varmaan ole tajunnut miehelle puhua tästäkään asiasta eli vaipanvaihdosta ja syöttämisestä vaan oletat, että mies lukee ajatuksia? Puhu hyvä ihminen sille miehelle, kyllä ne suurin osa on ihan täyspäistä sakkia. Koska olet äitiyslomalla ja asia noin tuore, ei mies välttämättä ole vielä löytänyt sitä rooliaan.

Vierailija
97/101 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä tuo vauva on jo 8 kk

Vierailija - 30.04.11 05:06 (ID 12581785)

Vierailija
98/101 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhunut,että hänenkin pitäisi osallistua, pyydellyt että syöttäisi, laittaisi päiväunille yms, mutta ei niin ei niin. Painuu yleensä itse sinne päiväunille.

Vierailija
99/101 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitienpäivänä lastensa äitiä. Mä sanoin miehelleni et toivon minua muistettavan, koska lapsetkin olivat jo niin isoja että ihmettelivät miksi juhlitaan isänpäivää mut ei ikinä äitienpäivää. No ei se siitä huolimatta muistanut mitenkään kun ei vaan välittänyt, ei synttäreistä tai muista juhlista, yritti naimisiinkin päästä sormusta ostamatta. On nyt muuten entinen mies, mukava järjestää äitienpäivä itse niin kuin haluan eikä tarvi sellaista junttieinaria enää katsella. Kymmenvuotisen avioliiton aikana ei vienyt edes kertaakaan perhettään syömään. Minä sille pitsan muutaman kertaa tarjosin, et siinä ne meidän ravintolassakäynnit.

Vierailija
100/101 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla kertomaan äitienpäivän jälkeen,että miten kävi,mutta meinasi ihan unohtua!

Noh, mies toi vauvamme ja 7v poikansa kanssa kahvin sänkyyn (miehen poika toi lautasella munkin, hih) ja kun nousin sängystä, alkoi hän tehdä mulle kakkua :) Kahvittelimme ensin rauhassa perheemme kesken ja sitten lähdimme miehen äidille grillaamaan ja sieltä mun mummulleni.

Oikein onnistunut päivä siis! Ja muutenkin suhteemme on jo paaaljon paremmalla tasolla,kuin tuolloin avausta kirjoittaessani. :)

Ap