Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juttelevatko kaikki äidit vauvalle mahassaan ja silittelevät ym.?

Vierailija
30.04.2011 |

Toista lasta odotan (rv 38) ja tosi vähän olen jutellut. Uskon kuitenkin kaikenlaiseen kommunikointiin, kauniisiin ajatuksiin ym... en vaan oikein "osaa" jutella vauvalle...

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen jutellut myös, samoin lapset ja puoliso. nyt siis kolmas lapsi tulossa.

Omalla kohdallani tuo varmasti liittyy kiintymyssuhteen rakentamiseen. Ihmisillä on kuitenkin tietenkien eri tapoja, mutta kyllä tämä tulee aika luonnollisesti.

Kyllä mä myöskin uskon, että sikiö tuntee taputukset ja silittelyt. Useinhan käy niin, että kun vaikka töytäisee yhteen kohtaan, niin sikiö potkaisee siihen.

Vierailija
22/26 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä näet vauva regoi!! samoin vauva reagoi kun juttelet lempeästi ja silittelet:)

Täällä olevien äitien kannattaa opiskella tarkemmin vauvan aivojen kehitystä.

että vauva kuulee äänet vatsaan, mutta kuulevathan ne sitä joka tapauksessa, vaikkei niille erikseen juttele.

Tee sinä niin kuin sinulle parhaaksi sopii ja anna muiden tehdä kuten heille sopii. Mä en koe luontevaksi puhua vauvalle vatsaan, mutten usko, että se siitä pilalle menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatuksena on, että kohdistat huomiosi vauvaasi kuten lapsen synnyttyäkin:)

Vierailija
24/26 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatuksena on, että kohdistat huomiosi vauvaasi kuten lapsen synnyttyäkin:)

kun se ei tunnu musta luontevalta, niin en sitten ota paineita siitäkään asiasta. Ehdin sitten huomioida vauvaa, kun se on syntynyt.

Vierailija
25/26 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen loppuraskaudessa ja lähinnä selitän pienelle esikoisellemme, että äidin masussa nukkuu vauva ja sitten silitämme vatsaani yhdessä.

En usko, että sikiön kanssa voi erityisemmin kommunikoida.

Vierailija
26/26 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeästi rauhoittuu siitä. Ei kiinnosta vaikka näyttäisi hoopolta tai kornilta muiden silmissä :)

Jutellu en kyllä ole. Esikoiselle soitettiin soittorasiapupun musiikkia ja sama pupu oli sitten pinnasängyssä unille mentäessä soimassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi