Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juttelevatko kaikki äidit vauvalle mahassaan ja silittelevät ym.?

Vierailija
30.04.2011 |

Toista lasta odotan (rv 38) ja tosi vähän olen jutellut. Uskon kuitenkin kaikenlaiseen kommunikointiin, kauniisiin ajatuksiin ym... en vaan oikein "osaa" jutella vauvalle...

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tehnyt niin ja ihan rakastettu lapsi sieltä putkahti.

Vierailija
2/26 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt meen nukkumaan ja sen sanoin kyllä vauvallekin, että nyt nukutaan:-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy myöntää, että kolmatta odottaessa vähemmälle jäi kuin sisaruksilla. Hyvin ottaa huomionsa. ;)

Vierailija
4/26 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juttele vauvalle, mies välillä jotain höpöttelee. Kyllähän se vauva ääneni kuulee kun muuten puhun ihmisille.

Vierailija
5/26 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en näe tarvetta

Vierailija
6/26 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille neljälle.

Täytyy tosin tunnustaa, että juttelen mä meidän kissallekin, varsinkin kun ollaan kahdestaan...

Vierailija
7/26 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olin hänen vatsassaan ja samaa tein minä kun odotin omiani, samoja kirjoja jopa :)

Lisäksi soitimme mieheni kanssa lapsille paljon musiikkia. En tiedä oliko sillä mitään merkitystä, mutta meidän mielestä se oli kivaa. Mutta ei tarvitse jutella jos ei jutteluta.

Vierailija
8/26 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille neljälle.

Täytyy tosin tunnustaa, että juttelen mä meidän kissallekin, varsinkin kun ollaan kahdestaan...

Niin minäkin. Ja kaupassa juttelen itselleni niin, että pelkään muiden kuulevan. :D

7

Vierailija
9/26 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus sanon etät äläpä potki niin kovasti kun äitiä sattuu, yöllä jos innostuu mukeltamaan, sanon että nyt nukutaan jne. Silittelen kyllä ja painelen kun tökkii jaloillaan, nyt loppuraskaudessa kun tuntee jo hyvin mikä ruumiinosa milloinkin sieltä ulospäin puskee.

Vierailija
10/26 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv 21.

Vierailija
11/26 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä vauvaa hellitä vaan ihan omaa ihoa vain hipelöidään :D

Vierailija
12/26 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuopusta silitin päästä, oli nääs perätilassa 36+ viikolle saakka ja pää pullotti oikean kylkikaaren alla. Tyttö nukahtaa edelleen helposti pään silitykseen.

Lisäksi olen soittanut mahoille musiikkia ja laulanut. Molemmat lapset pitävät edelleen laulamisesta, pianonsoitosta ja musiikista yleensäkin.

Vierailija
13/26 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoismahalle enkä nyt toisellekaan. Minusta se tuntuu tyhmältä, ja aivan varmasti lapsi saa rakkautta ja hänelle jutellaan sittennkun hän on syntynyt. Silittelen masua kyllä, on kiva kun vauva alkaa liikkua silitellessä...

Vierailija
14/26 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tod. Ihan kornia.

Minulla on kolme lasta ja ihan hyvin ovat elämän syrjään kiinni päässeet ilman mitään jutteluita. Kyllä se sikiö kuulee äidin äänen ihan normaalissa arjessa, ei puhetta tarvitse hänelle erikseen osoittaa.

Jotkut ehkä hakevat sillä jotain potkua omaan kiintymyssuhteeseensa henkilöimällä sen mahansa.

Vierailija
15/26 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille neljälle.

meillä kaksi kissaa ja rv 39, juttelen molemmille samanaikaisesti. Kissat tykkäävät tulla jalkojeni päälle pötköttämään kun olen sohvalla ja nojautuvat vatsaani. Siinä sitten kaikki neljä lököttelemme sohvalla jutustelen heille :) tuntuu ihanalta. Soitan myös musiikkia ja huomaan että rauhoittaa vauvaa, ja jutustelusta innostuu. On se vain ihana tunne kun saa kontaktia jo näin syntymättömään lapseen :)

Vierailija
16/26 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille neljälle.

meillä kaksi kissaa ja rv 39, juttelen molemmille samanaikaisesti. Kissat tykkäävät tulla jalkojeni päälle pötköttämään kun olen sohvalla ja nojautuvat vatsaani. Siinä sitten kaikki neljä lököttelemme sohvalla jutustelen heille :) tuntuu ihanalta. Soitan myös musiikkia ja huomaan että rauhoittaa vauvaa, ja jutustelusta innostuu. On se vain ihana tunne kun saa kontaktia jo näin syntymättömään lapseen :)

mutta en sikiölle vatsaan.

Vierailija
17/26 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lainauksen joukosta yhden lauseen, joka kuuluu minulle ;)

Vierailija
18/26 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehitysvaiheista:(

Vauva kuulee jo hyvin alkukuukausina äänet ja myös reagoi niihin -jopa säikähtää huudosta.

Itse hyväilin vauvaani vatsan läpi ja juttelin nätisti. Olisin laulanutkin jos olisi parempi ääni. Tuli muuten ihana vauva ja isonakin on sitä -liekö siitä johtunut?

Eikö jo luonnostaankin äiti halua tehdä näin?

Vierailija
19/26 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehitysvaiheista:(

Vauva kuulee jo hyvin alkukuukausina äänet ja myös reagoi niihin -jopa säikähtää huudosta.

Itse hyväilin vauvaani vatsan läpi ja juttelin nätisti. Olisin laulanutkin jos olisi parempi ääni. Tuli muuten ihana vauva ja isonakin on sitä -liekö siitä johtunut?

Eikö jo luonnostaankin äiti halua tehdä näin?

mutta kuuleehan se mun ääneni, vaikken sille juttele.

Jokainen äiti ei halua tehdä luonnostaan näin.

Vierailija
20/26 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä näet vauva regoi!! samoin vauva reagoi kun juttelet lempeästi ja silittelet:)

Täällä olevien äitien kannattaa opiskella tarkemmin vauvan aivojen kehitystä.