Mieheni voisi mennä naimisiin kanssani...kunhan laihdun!
Mieheni sanoi tänään että voitaisiin mennä naimisiin kunhan olisin nätti morsian. Tarkoitti sillä sitä että en olisi ylipainoinen. Olemme olleet yhdessä jo 7 vuotta ja meillä on yksi lapsi.
Ensin olin todella loukkaantunut. Jos en kelpaa tällaisena niin ei sitten. Nyt vähän rauhoittuneena rupesin miettimään, että siinä jos missä olisi hyvä porkkana. Kaipa useimmissa morsiamissa löytyy sen verran turhamaisuutta, että haluaa näyttää erityisen kauniilta hääpäivänään.
Tässä ei nyt ole kyse mistään pienestä "viilaamisesta". Painoindeksini on 36, joten syytä olisi laihduttaa ihan oman terveyden kannalta.
Mitäs sanotte? Potkitaanko mies pellolle vai otetaanko asia pienenä lisäbonuksena muun motivaation päälle?
Kommentit (48)
On totta että olisi syytä laihduttaa (en sano vittuillakseni, oma painoindeksi samaa luokkaa).
Mutta se juuri, ettet kelpaa omana itsenäsi on aika paha pala. Sanoiko mies juuri niin, että kunhan laihdutat, vai sanoiko vaan että kunhan olisit nätti morsian ja päättelit loput itse?
Jos mies sanoi itse suoraan, että kunhan laihdutat, niin on aika moukka ja teillä on siitä keskustelun paikka mielestäni. Jos taas itse päättelit loput, niin silti teillä on keskustelun paikka ja miehen tulisi tarkentaa.
Itse menin naimisiin oman mieheni kanssa painoindeksin oltua tätä samaa luokkaa. Mielestäni olin silti nättinä. Nätti voi olla, vaikka olisikin ylipainoinen.
Niin, juuri näitä samoja ajatuksia on omassakin päässä. Jos en kelpaa miehelleni tällaisena, niin ei sitten jne.. mutta toisaalta, kyllä minun olisi syytä laihtua. Enkä itsekään haluaisi olla näin ylipainoinen hääpäivänäni.
Mieheni on normaalipainoinen ja "tavallisen" kuntoinen. Ei mikään himourheilija, mutta käy kyllä lenkillä/pyöräilemässä/hiihtämässä.
Emme vaan ole menneet naimisiin. Joskus olin suorastaan häävastainen, en ole ollenkaan ns. prinsessatyyppiä. Nyt olen kuitenkin ollut useassa häissä, ja mukavia, positiivisia juhliahan ne ovat!
Kyllä mieheni on lapsellinenkin. Hän on kanssani, koska haluaa olla, mutta ajattelee että olisin kauniimpi normaalipainoisena. Hänestä häissä yritetään olla parhaimmillaan ja siihen sopisi paremmin olla normaalipainoinen.
Kyllä minusta silti tuntuu vähän siltä, että jos rupeaa toisen ulkonäköä arvostelemaan, niin ei se mihinkään lopu. En haluaisi antaa lapselle mallia epäterveellisestä ja ylipainoisesta elämästä, mutta en myöskään siitä että pitäisi olla tai muuttua tietynlaiseksi tullakseen hyväksytyksi.
ja ajattelemattomia.Älä siis analysoi miehesi heittoa liikaa.Mutta kannataa sun silti laihduttaa.Mietin tässä omaa miestäni, joka voi myös höläyttää mitä tahansa (varsinkin kun ollaan oltu yhdessä ikuisuus eikä höläykset meidän suhdetta kaada).Itse olisin vastaavassa tilanteessa todennut että "oikeessa oot".
[quote author="Vierailija" time="29.04.2011 klo 22:46"]
yleensä ensireaktio on se oikea. Toisaalta tuolla painolla olisi syytäkin laihtua, ihan sama mistä motivaatio tulee.
[/quote]
Onko ap ja ap:n mies vielä yhdessä?
Asiastahan tuo huomautti - varsinkin jos olet ollut normaalipainoinen kun aloitte olemaan yhdessä. Jo oman terveyden takia kannattaa laihduttaa ja yleisen jaksamisen takia.
Luottaako miehesi siihen että ne kilot pysyy poissa? Arvostatko miestäsi niin paljon ettet palaa entiseen naimiiinmenon jälkeen. Voisin kuvitella miehesi pettymyksen jos tuo onkin vain "porkkana"
[quote author="Vierailija" time="29.04.2011 klo 23:18"]
ihme että on edes löytynyt noin lihavalle mies. Laihduta nyt ihmeessä, voit saada jopa valita kumppanin eikä tarvitse tyytyä siihen jonka sattuu saamaan!
[/quote]Todella harvoin lihava saa miestä pitempiaikaiseen suhteeseen.
kun se löllö ei laihduttamalla katoa. En ole ap, mutta laihduttanut olen monia kertoja. Löllö on ja pysyy, nahka vaan roikkuu, jos laihduttaa.