Tulipa taas töissä mieleen pienen down tytön kanssa touhuillessa.
Hän on kaunis. Hän on paljon kauniimpi kuin kukaan teistä mammoista. Hän kaunis vammaisuudestaan huolimatta tai juuri siksi. Te pidätte kehitysvammaisuutta hävettävänä asiana, mutta itse sietäisitte hävetä.
Kommentit (34)
Vai tarkoitatko, että ensimmäisen vammaisen lapsen synnyttyä pitäisi lopettaa lapsenteko?
Vai tarkoitatko, että ensimmäisen vammaisen lapsen synnyttyä pitäisi lopettaa lapsenteko?
ja lisäksi,mikä on jo etukäteen tiedossa,että riski seuraavankin vammaisen lapsen syntymään on suuri,eikö silloin oikeasti kannattaisi jättää tekemättä lisää lapsia??
Te, JOTKA pidätte kehitysvammaisuutta hävettävänä, saisitte itse hävetä. Mutta tuota kohtaa en muuta: tuo pieni down tyttö on kauniimpi kuin kukaan teistä (meistä). ap
on kyllä minustakin ärsyttävää jos joku luulee että vammaisuus tekee ihmisestä jotenkin kauniimman ja paremman. Eiköhän jokainen ihminen ole yksilö ihan vammoistaan tai niiden puutteista huolimatta. Kovin montaa vammaista (ei-sukulaista) ei silloin kyllä taida tuntea. Ymmärrän kyllä miksi joku saattaa hetkellisesti niin kuvitella koska vammainen on tavallaan kuin aikuiselle pieni lapsi eli viattomuuden perikuva. Tämä kuitenkin on harhakuva, ei totuus. Monesti myös hieman yksinkertaisia ihmisiä pidetään samasta syystä jotenkin aidompina tai jopa parempina ihmisinä myös.
on AINA katsojan silmissä! Varmasti ovat sisäisesti kauniita ihmisiä, mutta ulkoisesti rumia. Ja tää on siis mun mielipide, enkä aio sitä muuttaa, vaikkas kivittäisitte...
Solvaat toisia ihmisiä, eikä sinulla ole edes sitä downin syndroomaa kaunistamassa sinua.
En ymmärrä miksi kolmen kehitysvammaisen lapsen äiti provosoitui?
Ja kyllä, minun mielestäni vammat ovat hävettäviä. En tiedä miksi, mutta minä häpeän omaa kehitysvammaista lastani. Sitä ennen pelkäsin vammaisia, mutta nyt häpeän. En ymmärrä tunteitani. Kyllä minunkin mielestäni minun lapseni on kaunein lapsi maailmassa, so what?
Enkä lopettanut lapsen tekoa siihen, vaan halusin myös toisen lapsen, ja sain sen. Hän on terve (ainakin toistaiseksi :)
Ja haluan vielä lisää, ovat he sitten vammaisia tai eivät, ja jos se tekee jonkun elämän vaikeaksi, niin siitä vaan! En aio sääliä heitä!
Noita rankkoja päätöksiä kannattaa miettiä
ennen kuin yrittää raskautta, niin ei sitten joudu tilanteeseen, missä viaton lapsi pitää tappaa, ja äiti saa surra oman elämänsä rankkuutta.
Anteeksi nyt vaan mutta näitä päätöksiä ei kukaan pysty tekemään etukäteen.
Mitenkä muuten päättelit, että etukäteismietintä tarkoittaa vammaisen synnyttämistä? Se etukäteismietintä voi myös tarkoittaa, että päätyy aborttiin jos seuloissa todetaan vammaisuus...
eikö ensimmäisen jälkeen olisi ollut aika miettiä valintojaan hieman tarkemin?