Jos 4 virpojaa ja yksi oksa, annetaanko kaikille palkkio?
Kommentit (58)
Toivottavasti meille tulee virpojia, musta ne on niin söpöjä. Harmi et omat lapset on isällään. Mut sit on toisten lapsista iloa. Täällä vaan enää käy niin harvat, kun on sellasia lapsivihaajia paikat vääränään.
työkaveri kertoi, kävi pieniä lapsia, jotka olivat pukeutuneet ja paljon työtä oli tehty oksien kanssa. Ovikello soi, näitten sulosten noitien luo oli tullut pari reilu 10 vuotiasta tyttöä, joilla ei ollut mitään pääsiäiseen liittyvää päällä ja kehtasivat sanoa me ei haluta karkkia vaan rahaa.
Meillä on idea, kaikki jotka tulee, saa palkan. Ostan kaupasta sellainen 10 suklaapatukan settejä, kpl hinta on tosi vähän, ei haittaa, vaikka meneekin puoli pakettia kerralla.
Pääsiäinen on vaan kerran vuodessa, mutta jos meille tulee joku käsiojossa pyytämään rahaa, luultavasti soittaisin virpojan äidille ja sanoisin omat mielipiteeni. Pääsiäinen on vaan kerran vuodessa ja nyt virpojat ovat muutenkin harvassa. Meille tervetuloa, Helsingin kantakaupunkiin. Ikävä kyllä meillä on ovi koodin takana lukossa ja talossamme ei ole meidän lasta lukuunottamatta yhtään alle 15 v lasta.
Siitä huolimatta virpojiin aina varaudutaan ja jos ei tule, syödään itse :)
Jos "hyvin" käy, niin päivän aikana voi käydä kolmisenkymmentä sakkia, joissa on keskimäärin kolme lasta. Siis 90 munaa.. Oikeesti en pysty kaikille avaamaan ovea...
Lakupatukat maksaa vähän toistakymmentä senttiä kappale, ne pikkumunat varmaan vielä vähemmän.
vain yksi niistä ojentaa palkkapannua tai -koria.... Olen muutaman munan sinne laittanut.
En ymmärrä näitä pihistelijoitä ja lasten ilon pilaajia.
Kai pikku-lapsille voi antaa monta herkku per oksi, mut jos oven takana on röökiltä haiseva, permanentti tssilla naamansa sotkenut varhaisteini porukka, saa olla avamatta koko ovea
Mä sanon itse porukoille, että yksi oksa riittää, kiitos.
Vanhaa ketjua joku nostellut, mutta annetaan tietenkin jokaiselle neljälle palkka, vaikka porukalta tulee vain yksi oksa. Kuka on niin kitsas, että miettii/on miettinyt tuollaisia?
Yksi riittää.
Tulee vain sisälle ötököitä niistä.
En mitään sulkaamunia jakele kuin pikkusukulaisille.Vieraat saa noi 2 karkkia.
Harkitsen, jos ehdin ja viitsin itse pukeutua itsekin noidaksi, jotta ymmärtävät, että sellaisiakin voi olla. Joten yrittäkääpäs käyttäytyä.
Mulla on niitä minipikkumunia niin saavat niitä muutaman
jakakoon sitten
Tottakai kaikille virpojille palkka. Minusta on aivan järkevää, että porukka antaa yhden oksan.
Täälläpäin ensi lauantaina (kutsutaan nimellä lankalauantai) kulkee virpojat. Omasta lapsuudestakin on tuosta puuhasta muistoja. Lauantaina omat nuoremmat lapset lähtee virpomaan ja illalla sytytetään kokkoja. Itse en tosin kokoista piittaa, lapsena nähnyt niitä riittävästi, enöä ei tarvitse.
Kyllä. Kaikille jotain. Mutta mitä? Pikkulapselle ei kurkkuun jäävää.
Kaikille palkkio. Kaikki lausuvat runon.
Annan koska en halua olla mulkku, mutta paheksun mielessäni ja omat lapseni opastan siihen että joka ovella jokainen porukasta antaa oksan.
Mulla on karkkeja joita voi antaa kourallisen
Meillä käy niin vähän täällä virpojia, että varmasti jokainen saa sen karkkinsa.
Oma tyttö ja myös mun hoitolapset askartelevat niin paljon oksia, että en tarvitse enempää oksia.
Ja lapset saavat vaikka ilman oksaa sen munan tai suklaapatukan.
Sitten kun loppuu karkit, niin voin olla päästämättä virpojia. Vaan tuskin niitä niin paljoa edes käy. Täällä meidän alueella taitaa olla virpomisikäiset lapset jo kasvaneet virpomisiästä ohi,
Ja ei ole pakko mulle sitä loruakaan sanoa, ihan riittää vaikka Hyvää pääsiäistä tai kiitos.:)