Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun lapsi täyttää 3v, milloin ilmoittaudun työkkäriin?

Vierailija
28.04.2011 |

Hän täyttyy 12.5, pitääkö ilmoittautua samana pv (aika tylsää jos toisen synttärinä) vai voiko vaikka vk etukäteen? Ei siis ole työpaikkaa odottamassa ja ilmoittaudun työttömäksi.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voit myös ilmoittautua ennemminkin kun lapsi täyttää 3 (siinä tapauksessa kotihoidontuki lakkaa siitä päivästä alkaen) tai jälkeenkin päin. Ei sillä päivällä niin ole väliä.

Vierailija
2/7 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ilmoittaudut työttömäksi työnhakijaksi JA haet työttömyyspäivärahaa, kotihoidontukea ei makseta siitä päivästä alkaen.

Jos olet työtön työnhakija etkä hae työttömyyskorvauksia, voit käsittääkseni saada kotihoidontukea niin kauan kuin sitä teidän kunnassa maksetaan (siis niin kauan kuin menet töihin).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmottauduin ekana työttömyyden päivänä eli synttäreistä seuraavana. eli sinun tapauksessa 13.5

Vierailija
4/7 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se vähennetään työttömyyskorvauksesta. Paitsi kuntalisän saa. Ilmoittauduin heti kun vanhempainrahakausi päättyi. Pätkätöissä oli ollut, eikä ollut työpaikkaa odottamassa

Vierailija
5/7 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

19.4. eli päivää ennen, ja varasin ajan.

Työkkäriajan sain sitten eiliseksi. Siellä sanoivat että ensimmäinen työttömyyspäivä mulla on siis 21.4.

Vierailija
6/7 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siis tavoitteena on saada töitä, niin mä menisin jo huomenna tutkailemaan työpaikkoja ja ilmoittautumaan työnhakijaksi. Eihän sun tarvitse työttömyyskorvausta hakea vielä.

jos taas työnsaanti ei ole tavoitteena, niin sitten vasta 13.5.

Vierailija
7/7 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen ilmoittautunut jo.

ja lapsi täyttää 3v. 16.5.

Olen työttömänä työnhakijana enkä han työttömyyskorvausta. Ja olen jos työllistymis suunnitelman tehnyt työkkärin naisen kanssa jotta työttömyyskorvauksen maksamiselle ei ole estettä.

Ennen työttömyyskorvauksen maksua pitää tehdä "suunnitelma" joten suosittelen ainakin varaamaan valmiiksi tuon ajan sunnitelman tekoa varten.

Muuten työttömyyskorvauksen maksun ajankohta venyy ja venyy kun ette nehdi sitä suunnitelmaa tekemään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän