Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä lääke / täsmälääke migreeniin?

Vierailija
28.04.2011 |

Migreeni on alkanut jo 12 -vuotiaana (silloin ei lapsille annettu täsmälääkkeitä), mutta raskauksien myötä jäi pois moneksi vuodeksi. Nyt on taas migreenikohtaukset tulleet takaisin.

Mikä on helpottanut oireita? Täsmälääke vai hevosen annos särkylääkkeitä? Tai akupunktio?

Mulla on aurallinen migreeni, jossa auravaihe kestää puoli tuntia. Mitä aikaisemmin olen saanut otettua Buranaa (800mg) ja Panadolia (1000mg) niin sitä vaisummaksi kohtaus on jäänyt. Nyt kuitenkin oli jo toinen kohtaus viikon sisään ja toimintakyvytön muutaman tunnin eli mietin, jos täsmälääkkeistä saisi paremman avun.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en silti saa niitä särkylääkkeillä kuriin. Mulle toimiva lääke on Sumaratio 50 mg.

Vierailija
2/7 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensinnäkin täsmälääkkeet ei sovi ihan joka tyypin migreeniin. Mutta ne keille sopii, ne on paras mahdollinen hoito.

Itselleni ne eivät käy.

Mulla auttaa 500mg naprometiini (kauppanimi voi olla esim Miranax) + panacod -yhdistelmä, nimenomaan otettuna jo auran aikaan tai aurattomassa mallissa jo päänsäryn alkuvaiheessa. Jos pääsee sietämöttämään kipuun tai oksenteluun asti, ei mikään lääke enää siihen auta.

Mutta estolääkkeenä mulla on Klotriptyl mite jatkuvassa käytössä iltaisin. Siinä on lihasjännityksen purkaja. Omat migreenini ovat suurimmalta osalta tensionneck-pohjaisia.

Lääkäriin neuvottelemaan juuri sinulle paras lääkitys, ehdotan minä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kuullut että monille auttaa akupunktio

Vierailija
4/7 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis enhän mä tiedä onko ap:lla, mutta ajattelin vain ilmoittaa.

Vierailija
5/7 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kiellettyjä myös NSAID-lääkkeet, eli vlikoima jää pieneksi. Jossakin vaiheessa sain ennaltaehkäisymielessä jotakin beetasalpaajaa.. alkoikohan se A:lla? Muuten kipulääkkeenä Panacod 2tbl eli parasetamolia 1000mg ja kodeiinia 60mg

Vierailija
6/7 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin Maxalt. Mikäli on pahoinvointia, Migpriv on hyvä lääke, siinä on pahoinvointilääkettä mukana.

Vierailija
7/7 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imigran, ts. sen halpiskopiot (vaikuttava aine sumatriptaani vai mikä se on). Annostus 100 mg 1-2 kpl.

Toimii kuin junan vessa.