Käytätkö yo-lakkia vappua?
Kommentit (44)
että niiden sametti oli laadultaan sellaista että kellastui, uudet eivät enää tee sitä.
Teekkarilakit ovat ehkä olleet kovemmassa kulutuksessa, koska niitä on käytetty ekskursioilla ja erilaisissa, välillä railakkaiksikin yltyvissä, opiskelijariennoissa.
Aikanaan lakista oli ainakin joissain porukoissa tapana juoda samppanjaa ylioppilasyönä. Isäni lakki mm. oli hyvin keltainen tästä syystä. Ihan jo verrattuna äitini täsmälleen samana vuonna saatuun lakkiin, joka kyllä kellastui mutta ei sentään ihan samalla tavalla :)
en ole paskahuussi, jonka katolla on lunta
Liian pieni kai, kun jää jälki otsaan.
en ole paskahuussi, jonka katolla on lunta
siis vappupäivänä kun menemme perheen kanssa kaupungille vapputorille ja katsomaan teekkarikastetta.
niin vappuhan on alkujaan ollut työväen juhla. Milloin yo:t on sen varastanut itselleen?? Miten ne yo-lakit kuuluu tähän "juhlaan"? Ja en, en todellakaan laita sitä vappuna päähäni. Jotenkin ällöttää koko touhu.
Skandinaviassa vappu oli ensin opiskelijoiden juhla, sitten työläiset päättivät alkaa järjestää vappumarssejaan yms.
Lakki on ollut päässäni tasan kerran...
Yleensä vietämmekin vapun mökillä, joten ei olisi tarvettakaan. Ja tänä vuonna vietämme vapun ulkomailla.
todellakaan. En ole käyttänyt yo-päivän jälkeen kertaakaan (en edes tiedä, missä koko hattu on).
Jos on vappuna niin heikossa kunnossa, ettei äly paista silmistä, niin ei sitä voi yo-lakilla todistaa.
En kylläkään ole koskaan erityisemmin harrastanut mitään yliopiston vappurientoja eikä sitä onneksi minun oppiaineessani (sosiaalisesti) vaadittukaan (vrt. teekkarit). Myöskään ainejärjestön haalareita ei tullut mieleenkään hankkia.
kun se on siinä lakissa niin söpö :)
Ylioppilastutkinto on kärsinyt niin suuren inflaation, että mielestäni on typerää vetää lakki päähän vappuna. Itse kirjoitin keväällä 1996 yli 30,000 muun kokelaan kanssa. Hip hei, onpa hienoa.
Kerran olen käyttänyt, muistaakseni vuosi lakin saannin jälkeen. Ei se lakki mulle oikein mitään merkkaa, ja on vielä niin rumakin, joten miksi pitäisin?
Käytän yo-lakkia kuten pitääkin eli vapusta syyslukukauden alkuun.
Vappu on yhtä tähellinen kuin kaljakellunta
Vain kerran olen pitänyt, kirjoitin yo:ksi vuonna -95 ja seuraavana vappuna oli lakki päässä. Sen jälkeen se on pysynyt omassa laatikossaan kaapissa, voin vilkaista sitä silloin tällöin.
ei voi muuta sanoa, jos ylioppilashattu nostattaa noin suurta vastenmielisyyttä.
Hankkikaa itsellenne vaikka anustappi.