Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Akateeminen! Missä asiassa olet nolottavan huono?

Vierailija
28.04.2011 |

Mä olen matematiikassa. En osaa kunnolla edes yksinkertaisia laskutoimituksia, kuten prosenttilaskut tai yksikönmuunnokset. Päässälasku ei onnistu millään. Multa puuttuu lähestulkoon kokonaan looginen ajattelu, niin koen. En tajua miten olen päässyt yliopistoon.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä:

järjestyksenpito kodissa

ei minkäänlaista viherpeukaloa

en ole oppinut ajamaan autoa

Vierailija
2/48 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska lukea, että joku myöntää olevansa surkea käytännön asioissa ;)

Omassa lähipiirissäni on paljon akateemisia ja suurin osa on aika toivottomia käytännön asioissa. Siis järjestyksen ja kurin pidossa, lasten hoidossa, siivouksessa, lasten ja kodin asioiden hoitamisessa, ruoanlaitossa yms. En siis tietenkään halua yleistää, mutta tuo on mun lähipiirissäni hyvin yleistä. Suurin osa noista on hyvinkin päteviä omalla alallaan, mutta elämänhallinta yleisesti on hiukan hukassa. Ovat silti mukavia ja ihaniakin ihmisiä eli en siis mitenkään halua haukkua ketään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että tuntemiani ei-akateemisia parempi olen just ruoanlaitossa, siivouksessa ym. jämptissä asioiden hoidossa. Olen vähän liiankin kontrollifriikki, muttta en hävettäväksi asti.

Huono olen liikesarjojen oppimisessa, piirtämisessä ja ihmisten tunnistamisessa (mulla on jonkinlaista kasvosokeutta).

Vierailija
4/48 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takerrun pikkuseikkoihin ja olen liian suurpiirteinen. Täysi paradoksi.

Lisäksi olen kamalan huono kehumaan itseäni. Ja myöntämään olevani väärässä. Ja laskemaan päässä.

Vierailija
5/48 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tasaisesti lahjakas niin matematiikassa, kielissä kuin reaaliaineissa. Ylioppilastodistuksessa E:tä ja L:ää. Mutta: en osaa käsitellä palloa ja/tai mailaa missään pelissä. Joku koripallon kuljettaminen on ihan mahdoton tehtävä. Minulla ei myöskään ole tippaakaan luovuutta. Siis ohjeen mukaan osaan leipoa/kutoa/sahata, mutta jos pitäisi luoda jotain omaa, niin jää tekemättä.

Vierailija
6/48 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

akateemiset ovat kuitenkin niin fiksuja, että myöntävät epätäydellisyytensä toisin kuin tavalliset av-mammat. Itse tein elämässäni väärin, en ole akateeminen, vaikka minun kuuluisi olla. Olen käynyt lukion aika hyvinkin arvosanoin ja olisin päässyt helposti yliopistoon tms., mutta hairahduinkin ottamaan miehekseni komean äsholen ja siitä ei sitten seurannut mitään hyvää ikinä. Nyt olen jo 40+ ja harmittaa, miten koen olevani fiksu, mutta en juurikaan näe fiksuja ihmisiä ympärilläni, kun piirit on niin väärät:( Ja fiksuus on mielestäni juuri sitä, ettei kehu itseään millään tavoin, mutta tekee hyvin sen minkä osaa esim. (mulla ei vaan ole mahdollisuutta siihen:() Turhaa purkautumista, mutta oli pakko.

Minäkin menestyin nuorena hyvin. Koko suku odotti musta lääkäriä. Noh, nain miehen, jonka suku osoittautui kamalaksi kouluttamattomaksi mutta varakkaaksi öykkäriporukaksi. 15vuotta sitä kattelin ja sitten päätin hakeutua kaltaisteni seuraan, hain jä pääsin yliopistoon opiskelemaan. Nyt on tutkinto melkein valmis ja olen todella onnellinen ja tyytyväinen valinnastani! Myös parisuhde on parantunut todella paljon opintojen aloittamisen jälkeen ja oma itsetuntokin on taas kohdillaan. Miehen suku ei luonnollisesti arvosta saavutuksiani tipaakaan mutta enää ei sekään haittaa. Olen vaan niin onnellinen, että tajusin ja uskalsin toimia, niin kuin itse halusin.

No joo, ja aiheeseen... Se, mitä en akateemisena edelleenkään osaa on käsityöt. Ei voisi vähempää kiinnostaa. Ehkä osaisinkin mutta kärsivällisyys vaan ei riitä. En myös pysty ollenkaan sietämään epäjärjestystä, puolivalmiita hommia tai surkeita suorituksia eli kai olen huono myös sitten tällä saralla.

Juu, ja odotan myös sitä hetkeä, kun joskus pääsen heittämään suvulle piikin siitä, miten rahalla ei saa älyä, järkeä eikä sydämen sivistystä...

Vierailija
7/48 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tasapuolisen lahjakas kielissä, matematiikassa yms. Mutta olen todella huono järjestelemään menoja ja aikatauluttamaan. En siis ole koskaan ajoissa ja muutenkin näin lapsiperheessä en osaa yksinkertaisesti pitää yllä niitä rutiineja, enkä osaa suunnitella menoja.

Vierailija
8/48 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että oppii valtavan pienestä tiedon alueesta valtavan paljon.

Mä olen nolostuttavan huono pallopeleissä :)

Vierailija
9/48 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistossa oli helppoa.

Vierailija
10/48 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi teen noloja virheitä mittaysiköissä. Klassikko, jolle mieheni jaksaa edelleen nauraa on kun oltiin tyynyliina ostoksilla. Tyyny oli 60x40 cm kokoinen ja sanoin miehelleni, että "Ei se voi olla niin suuri. Mieti nyt metri kanttiinsa." (1 m = 100 cm, mutta 1 h = 60 min)

NOLOUS!

Vierailija
11/48 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohjatulle aerobic tunnille on turha mennä, tai zumbaan yms. En opi liikesarjoja ja hytkyn sinne tänne. Se jos mikä on niin noloa, että olen päättänyt pysytellä vain lenkkipolulla. Osaan sentään laittaa jalkaa toisen eteen ;o)

Vierailija
12/48 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäitiysvuodet ovat taannuttaneet aivoni sille tasolle että onnnistuu enää tekstiviestikieli. Oikein hävettää kun lähes aina tulee pilkku- ja yhdyssanavirheitä.

Vierailija
13/48 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. 3-ulotteinen tetris ei onnistu laisinkaan.

En ilman hyvää muistisääntöä pysty sanomaan, kummin päin hana on auki ja kummin kiinni. Samoin ruuvin avaaminen ja sulkeminen.

Harjoittelusta huolimatta puikkohitsaus ei onnistu.

Uimiseni on räpiköintiä enkä uskaltaisi edes kokeilla lumilautailua tai laskettelua. Telinevoimistelu koulussa oli painajaista.

Minulla on huono vaatemaku. Siksi hankin vain klassista ja mustavalkoista.

Vaikka olen musikaalinen, en ole oppinut pitämään oopperasta enkä taatusti opikaan.

Vierailija
14/48 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

inhoan sitä. Osaan tehdä noin 5 eri ruokaa tyyliin jauhelihakastike, pinaattikeitto ja lasagne. En ikinä kutsu ruokavieraita ja oikeastaan inhoan koko syömistä, minusta se on yksilösuoritus eikä ryhmän juttu.

Vierailija
15/48 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kyllä vahva visio päässä, miltä asiat näyttävät, mutta koetapa siirtää se kuvallisessa muodossa paperille. Ei tule mitään.

Terveisiä vain tutuille - kuvaava esimerkki:

Tilasin ulkomailla lammasta piirtämällä sen kuvan paperille. Sain kalaa.

Vierailija
16/48 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kautta, joten olen huono ainakin yleistämään. Jokainen on hyvä jossakin ja huono jossakin. Mulla on ammattitutkinto, AMK-tutkinto ja yliopistotutkinto samalta alalta ja koen olevani sekä teoreettisesti että käytännöllisesti lahjakas, siis omalla alallani.

Vierailija
17/48 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piirtäminen, käsityöt ja askelkuviot liikunnassa ovat aina olleet mahdottomia.

Vierailija
18/48 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja autolla peruuttaminen.

Vierailija
19/48 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa englanniksi edes small talkia enkä saa yhtään selvää, mitää muut puhuu.

Vierailija
20/48 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa yhtään arvioida kappaleiden välistä etäisyyttä ja se haittaa päivittäin. Muuten olen matemaattisesti lahjakas ja looginen päättely on hyvää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi