Myönteisiä synytyskokemuksia
Jäikö teille hyvä kokemus synnytyksestä? Usein saa lukea kauhukertomuksia, vaikka synnytys on maailman luonnollisin asia.
Minulla kolme synnytystä takana ja kaikki olivat hienoja kokemuksia. Kipeää teki toisella kertaa ja luomuna synnytin kaikki. Ekassa tuli pieni repeämä, mutta sekään ei ollut kauheaa.
Viimeisin syntyi nopeasti ja olin heti jalkeilla.
Olisin vaikka heti valmis uuteen synnytykseen.
Kommentit (4)
ainakin jäi ihan hyvä kokemus synnytyksestä ja se oli ensimmäinen. toki eihän kaikki menny ihan niinkuin yleensä eli minä jouduin olemaan noin 17h toisellakyljellä kun ainakun liikahdin vauvan sydänäänet heikkeni. noh luotin kätilöön ja kätilöopiskelijaan joka olikin aivan ihana. opiskelija jaksoi olla paljon siinä meidän luona ja jutteli niitä näitä. jouduin tilanpuutteen vuoksi synnyttämään varahuoneessa jossa ei juuri mitään välineitä ollut vaan niitä haeskeltiin aina hetki kunnes löytyivät. ei ollut mahdollisuutta hengittää ns. höyryjä sillä seinästä puuttui se juttu. sain epiduraalin nopeasti ja sitten vain odoteltiin.
hieman jouduttiin leikkaamaan ja sain kaikki 2 tikkiä. kun homma oli ohi ja vauvaa kylvetettiin nousin samaten istumaan ja syömään. suihkussa kävin alta puolentunnin vauvan syntymästä.
tämä kaikki tapahtui vuosi sitten TYKSissä. olin hieman jännittänyt koko synnytystä mutta vaikka kaikki ei tosiaan menny ihan helposti kokemus oli silti ihana. en pidä itseäni mitenkään epäonnistuneena kun en yrittänyt luomuna synnyttää vaan olen ylpeä itsestäni ihan näinkin.
myöhemmin kuin luin tuota kertomusta synnytyksestäni aloin hiukan miettimään että ihme kun en mennyt ns panikkiin vaan olin aivan rauhallinen ja tosiaan luotin ammattilaisiin. sillä onhan heillä reilusti enemmän kokemusta vastaavasta tilanteesta ja minä ensimmäistä kertaa synnyttämässä.
iso kiitos kätilöille!! osastolla sitten olikin yks vittumainen akka...( mun kuulemma kuuluisi masentua synnytyksen jälkeen tai näin hän asian antoi ymmärtää...en masentunut lällislää!! )
kummastakin synnytyksestä. Tosin sattuuhan se avautumisvaiheessa, mutta kun se kipu on jotenkin "mielekästä", tietää mistä se johtuu ja mihin johtaa, niin kyllähän sen kestää.
Toinen lapseni syntyi perätilassa alakautta, ja tämäkin synnytys meni kaikin puolin hyvin.
Molempien jälkeen olen ollut heti jalkeilla, ja tyttären syntymän jälkeen (tyttö syntyi iltapäivällä) lähdin heti seuraavana päivänä kotiinkin.
Eikö se ole ihan yleinen käytäntö eikä mikään poikkeus että suihkuun mennään heti sen jälkeen kun vauva on saanut levätä ja imeä rinnalla.
rakastan synnyttämistä ei ole mitään muuta niin mahtavaa tunnetta kuin synnytys! ensimmäinen nyt tuli hätä sektiolla joka ei ollut kiva kokemus,mutta 3 muuta normisti ja luomusti! kipeetähän synnytys lopuksi tekee mutta kun laittaa ajatukset muuhun kuin kipuun niin helpottaa todella paljon :)