En ymmärrä näitä "ei kannata mennä töihin" ihmisiä
Taas tänään kuulin naispurukan keskustelevan siitä, kuinka yhden heistä ei kannata mennä töihin, kun käteen jäisi vain alle 300,- enemmän kuussa, kuin työttömänä ollessa.
Rahaa se on 200-300 euroakin. Mikä vielä tärkeämpää, työtön kyllä takuuvarmasti syrjäytyy sitä kauemmas työmarkkinoista mitä kauemmin kotona korvauksia nostelee. Ärsyttää.
Kommentit (108)
Jaha, liikuttavan herttaisesta uhosta päätellen paskamammoilla on tänään tikkuja perseissä oikein urakalla. Eilen tai toissapäivänä ruodittiin ylipainoiset kovalla kädellä ja tänään on sitten näköjään hampaissa työttömät.
Voi jestas, päivän parhaat naurut tähän mennessä, iso osa näistä uhoamisista on kyllä kohtalaisen jäätävää settiä ;>
En minäkään, jos ei vaan halua.
Jos on kipeä tai ei vaan saa töitä niin ymmärrän.
Itse en ole työtön siksi, että haluaisin, olen työtön, koska töitä ja sopivaa koulutusta ei ole cv:ssa.
:[ No way so f*n easily !!!
Lisäksi vuosien työttömyys tekee lisähaasteita ja uusien ihmisten kanssa töissä toimimisen taidotkin saattavat olla miten vain, itse juu ystävällinen olen.
Joskus mielessä ajatus myös, että ovatkohan muut siellä töissä ihan vain töissä vai kilpailemassa.
Aikatauluja ja ns. työpaikkasanastoa en vaan taida enää tuntea.
Koulutusta ensin siis tarvitsisin ehkä ja jotenkin myös toteutettua itsetunnon kohotusta.
Työttömien vihaaja nosti 7 vuotta vanhan ketjun. 😂😂
Tulevan hallituksen tulee pikaisesti muuttaa nykyiset työvoimatoimistot, jotka nykyisin toimivat lähinnä tyhjän panttina, täyden yksilöllisen palvelun laitoksiksi. Siellä käytäisiin kaikki työttömän asiat läpi. Etsittäisiin yksilöllisesti ratkaisuja kokonaisvaltaisesti. Järjesteltäisiin lainoja ja ulosottovelkoja. Tehtäisiin työttömän elämä sille mallille, että työnteko kannattaa ja antaa näkymän tulevaisuudesta.
300e tienaamiseen menee useita päiviä tai joillain jopa viikkoja.
Mitä järkeä on käyttää elämästään viikkoja kenkien tai takin takia, kun voi tehdä omalla ajallaan jotain kehittävämpääkin?