Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pitkään vauvan pyykit on hyvä pestä erikseen?

Vierailija
26.04.2011 |

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi esikoisen äitiyspakkauksen vaatteet aikoinaan. Muuten on peseytyneet siinä samassa muitten vaatteiden mukana.

Vierailija
2/26 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi? Eikö ne puhtaana tule koneesta ulos kuitenkin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ole koskaan pessyt niitä erikseen! Miksi olisi pitänyt?

En kylläkään käytä mitään voimakkaanhajuisia tms pesuaineita.

Vierailija
4/26 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkkaan...

Kyseessä eivät olleet mitkään hygieniasyyt, vaan ihan se, että vauvan pyykkiä tuli niin paljon, että se täytti yksinään hyvinkin koneen. Ja toisaalta kierto toimi paremmin, kun vauvan pyykki oli omanaan.

Vierailija
5/26 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistan kuinka äitini asiaa kauhisteli. Mutta ei kyllä osannut perustella miksi pitäisi. Kerro sinä ap?

Vierailija
6/26 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kai muuten tarvitse pestä erikseen, mutta jos muuten pyykätessä käyttää huuhteluainetta

Vierailija
7/26 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole koskaan pessyt niitä erikseen. Mutta enpä myöskään käytä huuhteluainetta ikinä.

Vierailija
8/26 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten vaatteet ja miehen työsukat ja -kalsarit! :D

Vierailija
9/26 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan pessyt erikseen. 7kg koneen täyttymistä sais odotella aika kauan...

Vierailija
10/26 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä keksi yhtään syytä, miksi pitäisikään

Vierailija
11/26 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en ole koskaan pessyt erikseen, mutta meillä ei käytetä muutenkaan mitään erityisen tujumyrkkyjä pesuaineita.

Oletan sen erikseen pesun tarpeen tulevan siitä, että jos haluaa käyttää vauvan vaatteisiin eri pesuainetta kuin muille vaatteille.

Vierailija
12/26 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pessyt vaan äitiyspakkauksien sisällöt erikseen. Muuten pesen samassa. Alkuun vauvan vaatteet oli kovin vaaleasävyisiä ja me muuten käytetään aika tummaa, niin siksi saattoi tulla erikseen pyykättyä vauvan vaatteita, mutta ei sillä tarkoituksella, etteikö niitä olisi voinnut pestä sekaisin. (Joskus miehen urheiluvaatteet pyöräytän erikseen.)

Vierailija
13/26 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pesen visusti erikseen lasten vaatteet ja miehen työsukat ja -kalsarit! :D

Yhtä likaisia ne miehen sukat ja kalsarit on kun vauvan body missä on niskakat.

Vierailija
14/26 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän kysymyksen esitin aikanaan anopilleni. En saanut vastausta enkä ymmärrä vielä tänäkään päivänä, miksi vauvan pyykkejä ei saisi pestä muiden kanssa samassa. Lapsistani vanhimmat ovat jo aikuisia...

Yhtä puhtaina niiden vaatteiden pitää kuitenkin tulla ulos koneesta riippumatta siitä, kenen ne ovat.

Ei meillä (yleensä) pestä samassa koneessa mattoja, hevosten loimia, öljyisiä ja kirjaimellisesti paskaisia työvaatteita ym. erikoisen likaista.

Vierailija
15/26 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

18-vuotiaaksi asti pitää pyykki pestä erikseen..ei missään nimessä saa laittaa aikuisten vaatteiden kanssa samaan koneeseen, tiedä mitä pöpöjä vauva saa !!!!!!!!!

Vierailija
16/26 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan vaatteet lähes aina erikseen tähän päivään saakka. (Taaperon nyt 1 v 7 kk).

En näe mitään syytä, miksi pitäisi laittaa samaan. Mun mielestä vastasyntyneelle suositellaan, että vaatteet pestään erikseen hajusteettomilla pesuaineilla.

No, vauvamme pysyikin täysin terveenä 1 v 3 kk:n ikään saakka. Eka vatsatauti varmaan tulikin siitä, kun jouduttiin pesemään vaatteita mummolan pyykkikoneessa.

Vierailija
17/26 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma "vauva" nyt 1v 7 kk. Mun ja miehen pyykit erikseen ja tytön omanaan (joko punaiset tai valkoiset). Mussa on joku vika :D

Mä myös silitän tytön vaatteet, harsoista lähtien, mutta mitään muita vaatteita meillä ei silitetä :D

Vierailija
18/26 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma "vauva" nyt 1v 7 kk. Mun ja miehen pyykit erikseen ja tytön omanaan (joko punaiset tai valkoiset). Mussa on joku vika :D

Mä myös silitän tytön vaatteet, harsoista lähtien, mutta mitään muita vaatteita meillä ei silitetä :D

Vierailija
19/26 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, vauvamme pysyikin täysin terveenä 1 v 3 kk:n ikään saakka. Eka vatsatauti varmaan tulikin siitä, kun jouduttiin pesemään vaatteita mummolan pyykkikoneessa.

Vierailija
20/26 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut en osaa sanoa miksi.Ennen tätä hetkeä en ole edes ajatellut et siinä olis jotain outoa.

Osaiskos kukaan neuvoa miten vauvan vaatteet sais pehmeinä päälle.Olen huomannut et vaik noudatan pesumerkintöjä mut silti vaatteet on jotenkin "kovia".Käytän Erisan pesuainetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme