Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt menee hermo! Häävieraista asiaa

Vierailija
26.04.2011 |

Meillä on häät kesällä. Miehen kans halutaan pitää ns. aikuisten kivat juhlat ilman lapsia. Toki tykätään lapsista ja joskus toivotaan saavamme myös omia, mutta ei haluat lapsia MEIDÄN juhliin.

No siitähän on tullu hirvee vääntö ja valitus. Mun sisko ilmoitti, et ottavat kaikki kolme muksuaan häihin, että on jo mummon (meidän äiti) kans sopinu, et mummo kattoo myös muksujen perään. Sit toki mummo meni kertomaan serkuille, et tuokaa vaan lapset mukaan, et on sit lapsilla seuraa toisilleen. Ja mummo oli luvannu tuoda lapsille leluja ja piirustustarvikkeita jne.

Siis mulla keittää nyt yli! Häät on mun ja miehen juhlat ja me halutaan ne aikuisten juhliksi. Ja itse ne järjestetään eli ei vanhemmat maksa tms. Kyllä korpee! Meinasin jo, et perutaan koko juhla ja käytetään ne rahat meidän häämatkaan. Mennään vaan naimisiin kirkossa ja sit sanotaan vieraille kirkon pihalla, et morjens, me lähetään nyt reissuun.

Arrghhh!

Kommentit (108)

Vierailija
41/108 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja millainen erakko pitää olla, jos ei osaa hommata YHDEKSI illaksi lapsilleen vahtia? Vai sattuuko kaikki sukulaiset/ystävät/naapurit/MLL:n lastenvahdit ysm. sattumoisin juhlia samoissa häissä? Jos kerta ei kestä ajatusta olla hetkeäkään erossa lapsistaan, niin olisi sitten vain osallistumatta koko juhlaan kuin alkaa mussuttaan. Luulisi, että edes joku pariskunta olisi onnissaan, että pääsee juhlimaan edes joskus ihan aikuisten kesken.

Olen siinä samaa mieltä, että hääpari saa päättää. Mutta haloo: kaikilla ei todellakaan OLE mitään hoitajaverkostoa.

Minulla esimerkiksi on toinen lapsista vaikeahoitoinen erityislapsi, joka menee vieraista ihmisistä lukkoon. Lähisuku olisikin siellä häissä... Vaihtoehdoksi jäisi, että jompi kumpi meistä aikuisista jäisi hoitamaan lasta ja vain toinen menisi häihin TAI ei kumpikaan.

Vierailija
42/108 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja millainen erakko pitää olla, jos ei osaa hommata YHDEKSI illaksi lapsilleen vahtia? Vai sattuuko kaikki sukulaiset/ystävät/naapurit/MLL:n lastenvahdit ysm. sattumoisin juhlia samoissa häissä? Jos kerta ei kestä ajatusta olla hetkeäkään erossa lapsistaan, niin olisi sitten vain osallistumatta koko juhlaan kuin alkaa mussuttaan. Luulisi, että edes joku pariskunta olisi onnissaan, että pääsee juhlimaan edes joskus ihan aikuisten kesken.

Olen siinä samaa mieltä, että hääpari saa päättää. Mutta haloo: kaikilla ei todellakaan OLE mitään hoitajaverkostoa.

Minulla esimerkiksi on toinen lapsista vaikeahoitoinen erityislapsi, joka menee vieraista ihmisistä lukkoon. Lähisuku olisikin siellä häissä... Vaihtoehdoksi jäisi, että jompi kumpi meistä aikuisista jäisi hoitamaan lasta ja vain toinen menisi häihin TAI ei kumpikaan.

kaikista mahdollisista häävieraista että koko kutsukoodistoa ei tarvitse heidän perheensä tarpeille suunnitella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/108 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pyhä sylvi oikeesti, miten ihmiset voi olla näin lapsellisia ! Kunnon av-mammat taas päässy vauhtiin siinä, miten lapset täytyy tunkea joka väliin mukaan. Hei haloo ! Ne on ap:n ja hänen miehensä omat häät. Eikö jokainen saa järjestää sellaiset häät kuin itse haluaa? Ja millainen erakko pitää olla, jos ei osaa hommata YHDEKSI illaksi lapsilleen vahtia? Vai sattuuko kaikki sukulaiset/ystävät/naapurit/MLL:n lastenvahdit ysm. sattumoisin juhlia samoissa häissä? Jos kerta ei kestä ajatusta olla hetkeäkään erossa lapsistaan, niin olisi sitten vain osallistumatta koko juhlaan kuin alkaa mussuttaan. Luulisi, että edes joku pariskunta olisi onnissaan, että pääsee juhlimaan edes joskus ihan aikuisten kesken.

Siis voiko näin tyhmiä ihmisiä edes olla olemassa!!!!!

Tähän maailmaan mahtuu miljoona sellaista juhlaa, johon lapsia ei saa viedä mukanaan. Lisäksi ihmiset käy töissä ja työssä käyvien vanhempien lasten päivähoito päivät venyy joskus ihan kohtuuttoman pitkiksi! Tällaisissa tilanteissa sitä joutuu arvottamaan yleensä ne juhlat mihin haluaa ehdottomasti osallistua.

Sitä joutuu niinku valkaamaan niistä kaikista vitun kissanristiäisistä, joihin lapsia ei saa viedä, ne tärkeimmät.

Jos oma siskoni vaatisi lapsettomia häitä niin toki hankkisin vaikka sieltä MLL:tä lastenhoitajan, mutta ihan naapurin kummin kaiman juhlia varten en sitä tekisi.

Vierailija
44/108 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samanlaisia sukulaisia, sekottavat aina kaikki selvät suunnitelmat ja sopivat asioista selän takana. Ärsyttävää! Juuri tästä syystä me aiomme mennä naimisiin "salaa".

Vierailija
45/108 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän perhe jäi sitten pois koko juhlista koska, emme saaneet lapsenvahtia kahdelle lapselle. Siitä se minun sisko sitten suuttui, ja emme ole sen jälkeen puhuneet.... Eli miten vaan tekee niin on väärin. Muistin kyllä heitä lahjalla, mutta sekään ei kelvannut. En voinut lähteä yksin koska imetin..... Että näin meidän suvussa ! Tästä on nyt 3 vuotta aikaa..... ARGH !

Vierailija
46/108 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on tapa ja perinne josta en suostu tinkimään. Jos joku haluaa häistänsä tehdä lapsettomat ryyppäjäiset niin jään mielelläni sellaisista pois ihan vapaaehtoisesti.

Ryyppäämään pääsee muulloinkin, häät ovat arvokas ja hieno juhla, en suostu olemaan mukana niiden latistamisessa.

Ei kaikilla tai kaikissa suvuissa ole ainoa "oikea" tapa isot suku-/perhehäät! Ja toinen väittämäsi, että aikuisten häät on ryyppäjäiset, ei sekään ole mitään muuta kuin av-jankutusta. Olen ollut monissa aikuisten häissä, joissa meno on ollut ihan sivistynyttä loppuun asti. Alkoholia on nautittu, mutta kohtuudella. Alkoholiongelmaiset on tietenkin erikseen, mutta heitä ei taida hillitä juhlien ajankohta tai se, onko paikalla lapsia vai ei, jos viinanhimo käy liian kovaksi.

Vierailija
47/108 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on ihan oikeassa suuttuessaan noista selän takana sopimisista. Nyt vaan stoppi noille äidin puuhille. Ymmärrän, että siskot ja serkut kyllä ymmärtää asian, kun kerran kutsussakin lukee, että juhlitte ilman lapsia.

Vierailija
48/108 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se maailma sulle näyttä että kaikki ei mene sun pillin mukaan.parempi olis kun et menis ollenka naimisiin ja tekis lapsia,,,olet niin lapsekas että naurattaa t.mamma 39 v=)(polkee jalkaa..MUTTA KU M Ä H A L U U N ....)

Vierailija
49/108 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja vauvoja ei näissä meidän sukulaisten lapsissa ole. Nuorin on vajaan 2-vuotias. Kahdella kaveripariskunnalla on vauvat tai toinen vielä mahassa, mutta syntyy viimeistään parisen viikkoa ennen meidän häitä. Sovittiin, että äiti tulee käymään häissämme vauvan kanssa, jos jaksaa. Lapsi on heidän esikoisensa, joten ymmärrän hyvin, jos äiti ei jaksa tulla edes käymään. Asuvat samalla paikkakunnalla. Toisen pariskunnan kanssa sovittiin niin, että tulevat häihin ensin ilman vauvaa (joka silloin 5kk) ja sitten mummi, joka vauvaa hoitaa, tuo lapsen häihin käymään, koska äiti imettää häntä vielä. Tilanteen mukaan sitten mummi joko lähtee vauvan kanssa takaisin hotelliin tai toinen vanhemmista lähtee vauvan kanssa tai jos vauva nukahtaa vaunuihin, niin voi jäädä nukkumaankin hääpaikalle ja mummi jää tietysti myös. Ihana mummi heillä, kun lähti lapsen vahdiksi toiselle paikkakunnalle.

Siskon kanssa on nyt sovittu niin, että lapset tulevat mukaan kirkkoon ja alkuillasta juhlapaikalle syömään (joo, järjestin lapsille myös ruokaa). Mukana on lapsia hoitamassa meidän yhteinen kaveri, joka on aiemminkin lapsia hoitanut. Hän sitten lähtee ruokailun jälkeen lasten kanssa kotiin ja sisko ja miehensä jää juhlimaan.

Serkut oli sitä mieltä alunperinkin, että haluavat tulla juhlimaan ilman lapsia. Äitini vaan oli vähän sotkenut asiaa, kun meni sanomaan, että tuokaa vaan lapset. Olivat olleet vähän ihmeissään, mutta onneksi soitin heille ja asia selvisi.

Kaikki siis hyvin ja jokainen osapuoli tyytyväinen.

Näin siis meillä, joustoa puolin ja toisin.

ap

Vierailija
50/108 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niissä on kyllä ollut mukavampi tunnelma mitä "tavallisissa" häissä :)

Ruoka on ollut mahtavaa, ja on mukava istua iltaa esim. sukulaisten kanssa vain aikuisporukalla. Hyvin harvoin pääsee istumaan sukulaisten kanssa iltaa ilman lapsia, sillä yleensä lapset ovat aina mukana. (Oltiin sitten mökillä, jonkun synttäreillä, rippijuhlissa, yo-juhlissa, äitien-/isänpäivää viettämässä jne. jne.)

Ja en ymmärrä tuota lapsenvahti ongelmaa, KYLLÄ on ihmisiä joilla ei ole tuttuja/sukulaisia/eivät halua palkata MLL:n tmv. hoitajaa, mutta pääsääntöisesti lähes kaikilla on ihminen joka lapsia voi vahtia. +Isommat voivat esim. mennä kaverille yökylään jne.

Ja tuon erityislapsen äidille (ja muillekin)kysymys: lapsellahan on kaksi sukua, isän ja äidin puolen sukulaiset. Jos esim. minun siskollani olisi häät missä kaikki sukulaiseni ja tarvitsisin lapsenvahdin --> soitto miehen sukulaisille jotka eivät minun sukuni juhlissa ole, ja sama toisinpäin jos kiehen sukulaisen häät.

Ja kyllä, arvaan että kohta tulee orpojen erityislasten vahempia tänne kertomaan kuinka lapsenvahtia ei saa, mutta ymmärtäkää että olette pieni vähemmistö. Minun tuttavapiirissäni KAIKILLA on joku lapsenvahti (sukulainen/kaveri) ja kun häistä ilmoitetaan hyvissä ajoin, sen lapsenvahdinsaaminen on helpompaa vert. äkillinen hammaskipuja pakko saada hoitaja lyhyellä varoitusajalla.

Vierailija
51/108 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisten juhlien ajan, kun kaikki sukulaiset on sun kivoissa aikuisten juhlissa? Eikö tuo nyt ole vähintäänkin hyvä ratkaisu, että äitisi on luvannut katsoa niitä. Laita pystyyn lapsiparkki. Voittehan te myös suututtaa kaikki tai perua häät, onhan se toki SUN maailmantärkeinpäivä.

Itse olen ollut yksissä "lapsettomissa"häissä, jonne oli kutsuttu minun lapseni lisäksi kolme muuta lasta. Lapset oli noin 0, 3, 4 ja 8 vuotta. Olen todellakin sen jälkeen alkanut kannattaa lapsettomiahäitä, vaikka itse todennäköisesti joutuisinkin jättämään selliset juhlat väliin lasten hoidon puutteen vuoksi.

Vierailija
52/108 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette taida olla kovin läheisiä?

Minäkin tykkään juhlia ilman lapsia, mutta häihin he olivat tervetulleita. MInä ainakin tykkään sisarusteni lapsista niin paljon että halusin heidät paikalle minun suurena päivänäni.

Sen sijaan serkkuni, jotka kuuluvat uskonnolliseen lahkoon ja molemmilla on 7 lasta tai enemmän, saivat minut nauramaan kun soittivat ja kysyivät onko on jos tulijoita on 20 vai pitäisikö rajoittaa :)

Kaikki halukkaat saavat tulla.

Vierailija
53/108 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hemmoteltuja pikkuprinsessoja, vaan jotkut osaa joustaa.

Vierailija
54/108 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun pistää vihaksi sun puolesta.Oikeesti hääpari päättää ketkä kutsuu ja ne tulee jotka pääsee/haluaa tulla=(En ite kestäis yhtään tollasta säätöä että joku päättää mun puolesta että lapset saakin tulla=)Meillä oli lapsettomat häät itsellä..vaikka omiakin lapsia oli jo 3kpl..haluttiin kunnon rennot bileet aikuisten kesken,kavereilla on paljon lapsia ja kaikki kiittelivät kuinka ihanaa oli kerankin kun sai rauhassa syödä ja seurustella.Hääpari voi toivoa vaikka vieraitten pukeutuvan apinoiksi jos siltä tuntuu..jos et halua olla apina jää kotiin=)

Vierailija
55/108 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useilla kun on hankaluuksia järjestää lapsilleen hoitoa ihan pieniä normaalimenojakin varten niin kyllä lastenhoitajan hankkiminen ryyppyjyhlia varten on kaksiverroin hankalampaa.

kun pistää vihaksi sun puolesta.Oikeesti hääpari päättää ketkä kutsuu ja ne tulee jotka pääsee/haluaa tulla=(En ite kestäis yhtään tollasta säätöä että joku päättää mun puolesta että lapset saakin tulla=)Meillä oli lapsettomat häät itsellä..vaikka omiakin lapsia oli jo 3kpl..haluttiin kunnon rennot bileet aikuisten kesken,kavereilla on paljon lapsia ja kaikki kiittelivät kuinka ihanaa oli kerankin kun sai rauhassa syödä ja seurustella.Hääpari voi toivoa vaikka vieraitten pukeutuvan apinoiksi jos siltä tuntuu..jos et halua olla apina jää kotiin=)

Vierailija
56/108 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ystävät/suku asuu ympäri suomen ja nähdään harvoin oli kaikkien mielestä kiva kun pitkästä aikaa nähtiin ja saatiin tosiaan juhlia ilman lapsia=)Ihme kyllä lähes kaikki oli hoitajat lapsilleen löytäneet,2 ystävää oli viimeisillään raskaana ja eivät uskaltaneet matkustaa kauas kotoaan=)Eihän tuokaan nyt itsestään selvää ole että se hoitajan löytyminen on kaikille hankalaa..

Vierailija
57/108 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä mullakin menis hermo ja pahemman kerran. Jos juhliin ei lapsia kutsuta niin ei sinne sitten lapsia sovi tuoda. Tosi raivostuttavalla tavalla tässä asiassa käyttäytyvä äiti ja sisko sinulla.. Voimia Teille järjestää omanlaisenne häät muiden vinkumisista huolimatta!

Vierailija
58/108 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekaantumasta toisten asioihin. Ja siskollesi, että jääköön pois jos ei saa lapsenvahtihommia järjestettyä. Ehdota jotain lapsenvahtia, ellei muuten mene perille.

Pikkuvauvojen vanhemmille kyllä kannattaisi sanoa, että vauvelin (jos imetetään) voi ottaa mukaan, jos haluaa vanhempien tulevan. Kun ei niitä pikkuruisia VOI jättää hoitoon.

Vierailija
59/108 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hääpari maksaa häät, saa hääpäri myös päättää ketä sinne tulee.

Ja minusta ( 3 lasta) pelkästään aikuisille suunnatut juhlat on kivoja. En tarkoita ryyppäämistä, vaan sitä että voi rauhassa syödä ja jutella, eikä tarvitse koko iltaa ravata lapsukaisten perässä. Muutenkin jokaiselle aikuiselle tekee hyvää viettää edes joskus lapsivapaata aikaa.

Lasten kannalta on aika rasittavaa olla juhlissa, joita ei ole suunniteltu lapsille. Pitää jaksaa istua siivosti ja kuunnella aikuisten lätinää, ei saa juosta tai hyppiä ja mehunkin sijasta on tarjolla vaan jotain pahaa limppaa.

Voisit nyt alkajaisiksi keskustella asiasta äitisi ja siskosi kanssa. Ja jos ei onnistu, niin voitte vaihtaa nuo kekkerit siihen matkaan.

Vierailija
60/108 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaa siis, että morsiamen äiti keskittyy HÄNEN lastensa hoitamiseen, että itse hääjuhlaan. Varmaan monet vieraatkin haluavat erityisesti jutella morsiamen äidin kanssa, kysellä fiiliksiä ym. Mutta ei, hänen pitäisi siis olla lastenlasten hoitajana.... Minusta törkeätä käytöstä niin siskoltasi kuin äidiltäsi. Äitisi tosin ehkä enemmän yrittää vain olla avulias, mutta pieleen menee.

Me olemme olleet vieraana sekä lapsellisissa ja lapsettomissa häissä ja kaikista häistä olemme pitäneet. Hääpari päättää, millaiset juhlat haluaa. Ja osin en voi käsittää tätä suunnatonta vaikeutta löytää lastenhoitajaa........ Voiko näillä kaikilla valittajilla oikeasti olla siitä kiinni.