Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt menee hermo! Häävieraista asiaa

Vierailija
26.04.2011 |

Meillä on häät kesällä. Miehen kans halutaan pitää ns. aikuisten kivat juhlat ilman lapsia. Toki tykätään lapsista ja joskus toivotaan saavamme myös omia, mutta ei haluat lapsia MEIDÄN juhliin.

No siitähän on tullu hirvee vääntö ja valitus. Mun sisko ilmoitti, et ottavat kaikki kolme muksuaan häihin, että on jo mummon (meidän äiti) kans sopinu, et mummo kattoo myös muksujen perään. Sit toki mummo meni kertomaan serkuille, et tuokaa vaan lapset mukaan, et on sit lapsilla seuraa toisilleen. Ja mummo oli luvannu tuoda lapsille leluja ja piirustustarvikkeita jne.

Siis mulla keittää nyt yli! Häät on mun ja miehen juhlat ja me halutaan ne aikuisten juhliksi. Ja itse ne järjestetään eli ei vanhemmat maksa tms. Kyllä korpee! Meinasin jo, et perutaan koko juhla ja käytetään ne rahat meidän häämatkaan. Mennään vaan naimisiin kirkossa ja sit sanotaan vieraille kirkon pihalla, et morjens, me lähetään nyt reissuun.

Arrghhh!

Kommentit (108)

Vierailija
101/108 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua naurattaa nämä prinsessamorsiamet. Herne on patjan alla joka jutusta. Kun me pidimme häät, ei kenenkään tarvinnut suuttua mistään. Kaikki sukulaiset ja ystävät kutsuttiin, ruokaa tehtiin tarpeeksi paljon, "aikuisten juhlat" alkoivat vasta nuorempien mentyä nukkumaan. Mitkäs häät ne sellaiset on, etteivät lapset mahdu mukaan? En tajua.

Minua taas naurattaa nämä muka-aikuiset jotka eivät ymmärrä että tapoja ja haluja on monia. Jos on rahaa helvetisti ja haluaa isot prinsessahäät niin mikäs siinä. Meillä pelkästään serkuista olisi tullut yli 50, joten todellakin kutsuttiin vain ne ketä haluttiin. Ei ole oikein meidän tyylistä kerätä paljon porukkaa seurojen talolle, syöttää karjalanpaistia ja kerätä lahjat pois =)

Vierailija
102/108 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä on turha loukkaantua siitä, että joku haluaa laittaa itse lapsensa nukkumaan. Ei sitä väkisin voi pitää toisia ihmisiä häissä viihtymässä.

Mitä erityisruokaa lapset tarvitsevat?

Totta kai teette niin kuin itse haluatte. Ei pidä kuitenkaan olettaa, että muut ovat samaa mieltä teidän ratkaisuista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/108 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittajan toinen lapsi oli imeväisikäinen, ei niin pientä voi jättää vieraalle hoitoon!

Ja ennen kuin joku pullomamma alkaa vonkua korvikkeesta tai vaikka äidinmaidosta pullossa: kaikki lapset eivät suostu juomaan pullosta yhtikäs mitään, eivät vaikka olisi millainen nälkä.

ja palkannut sillä rahalla lapsenvahdin. Läsnäolosi olisi ollut siskollesi tärkeämpää kuin joku esine. Suuttuminen tuollaisesta on kuitenkin lapsellista. Taidatte olla oikea mielensäpahoittajaperhe!

Vierailija
104/108 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme porukkaa, jos juhlitaan aikuisten kesken se ilman muuta tarkoittaa ryyppäjäisiä?!? Alkoholia saattaa ollakkin juhlassa mutta tekeekö se alkoholi juhlista ryyppyjuhlat? On täällä ihme porukkaa...

Ja oikeesti, kyllä ne "holittomat" juhlat aina pitää kummmasti sitä nurkan takana piilonaukkailua, onko sitä lasten kiva olla katsomassa?

Viime kesänäkin naapurin yh ja 2 tyttöä lähti häihin kun oli kutsuttu, puolen yön aikaan yh ei halunnut lähteä kotiin vaikka lapset oli sitä mankunut jo monta tuntia... yh halusi ottaa "pari" juomaa ja lapsia se höiritsi. Äiti kuitenkin selitti että näin häissä tehdään ja eipä tuo ollut ainut humalassa oleva ihminen niissä häissä jolla oli lapset mukana. Lopulta pinempi tyttö nukahti johonkin nurkkaan ja vanhempi häpesi äitiään.

Ai kun olikin mukavat perhehääjuhlat!

Jos lapset kutsutaan häihin niin mun mielestä muutenkin, oli alkoa tai ei, se lapsenhoitaja olis paikallaan, hakisi ne lapset pois sieltä iltajuhlintaa enne. Vaikka ei olis alkoholia niin niitä väsyttää ja ja ei se ohjelma heille ole mitään mielenkiintoista.

Ja onko hääparin mielestä sellaiset juhlat mukavat joihin ihmiset tulee syömään ja juomaan kahvit ja sitten jo lähdetäänkin laittamaan lapset nukkumaan ja kaikki lähtevät kotiin klo.22???

Vois vähän ajatella sitä hääpariakin joka on apnostanut juhlaan ja olettaa että juhlitte heidän kanssa myöhään.

Vierailija
105/108 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme porukkaa, jos juhlitaan aikuisten kesken se ilman muuta tarkoittaa ryyppäjäisiä?!? Alkoholia saattaa ollakkin juhlassa mutta tekeekö se alkoholi juhlista ryyppyjuhlat? On täällä ihme porukkaa...

Ja oikeesti, kyllä ne "holittomat" juhlat aina pitää kummmasti sitä nurkan takana piilonaukkailua, onko sitä lasten kiva olla katsomassa?

Viime kesänäkin naapurin yh ja 2 tyttöä lähti häihin kun oli kutsuttu, puolen yön aikaan yh ei halunnut lähteä kotiin vaikka lapset oli sitä mankunut jo monta tuntia... yh halusi ottaa "pari" juomaa ja lapsia se höiritsi. Äiti kuitenkin selitti että näin häissä tehdään ja eipä tuo ollut ainut humalassa oleva ihminen niissä häissä jolla oli lapset mukana. Lopulta pinempi tyttö nukahti johonkin nurkkaan ja vanhempi häpesi äitiään.

Ai kun olikin mukavat perhehääjuhlat!

Jos lapset kutsutaan häihin niin mun mielestä muutenkin, oli alkoa tai ei, se lapsenhoitaja olis paikallaan, hakisi ne lapset pois sieltä iltajuhlintaa enne. Vaikka ei olis alkoholia niin niitä väsyttää ja ja ei se ohjelma heille ole mitään mielenkiintoista.

Ja onko hääparin mielestä sellaiset juhlat mukavat joihin ihmiset tulee syömään ja juomaan kahvit ja sitten jo lähdetäänkin laittamaan lapset nukkumaan ja kaikki lähtevät kotiin klo.22???

Vois vähän ajatella sitä hääpariakin joka on apnostanut juhlaan ja olettaa että juhlitte heidän kanssa myöhään.

Kuten meillä hääjuhla kestää 13-17 kyllä silloin lapsetkin jaksaa juhlia, ei meille ainakaan tullut mieleenkään että meidän juhlien tarvitsisi jatkua yöhön asti, haluamme itsekkin kotiin ajoissa nukuttamaan omat lapsemme, jotka menevät n.19 aikoihin nukkumaan. Ja kyllä me siitä huolimatta panostamme juhlaan vaikka se ei kestäkään kuin muutaman tunnin. Ja todellakin meillä ei juhlissa ole alkoholitarjoilua ja lapset on kaikilta kutsuttu mukaan. ja meillä ei edes käydä "naukkailemassa nurkantakana" koska olemme uskovainen perhe.......

Vierailija
106/108 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on, ainakin meillä ja meidän tuttavapiirissä. Kaikkien häät ovat loppuneet 22-23 maissa, ja siihen mennessä on ehditty jo juhlia ihan tarpeeksi, lasten kanssa tai ilman.

Vierailija
107/108 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketään toisen puolesta. Nyt sun täytyy ottaa yhteyttä mummoon ja kysyä kenelle on sanonut lapset voi tulla ja sitten soitat perään ja selität tilanteen.

Mun ystävät kun menivät naimisiin, oli kaikki vähän niin ja noin. Osa kutsuttiin suullisesti ja osa ei ikinä ilmoittanut tulosta jne jne. Häissä kävi ilmi että osa porukkaa oli tuonut mukanaan ylimääräisiä , esim yhteisiä tuttuja ja nämä eivät mahtuneet istumaan. En ymmärrä miten joku lähtee häihin jos joku kutsuttu ilmoittaa tule säkin Maijan häihin ja toinen sanoo joo, tulen ja otan mieheni ja meidän 5 lasta vielä mukaan.

Vierailija
108/108 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ELi soitella kutsumilleen lapsiperheille. Sinua on turha sotkea tilanteeseen. Kutsunhan olet selkesti jo laatinut.

Mä en tajua, kenellä oikeasti on pokkaa vaatia oikeutta ottaa lapsensa mukaan kaikkialle. Onhan niillä oiekus tulla firman pikkujouluihin, kaverin polttareihin jne.

Suhteessa alkoholiinon jotain vakavasti pielessä, jos kuvittelee lapsettomia juhlia ryyppyjuhliksi... itse ajattelen, että on ihanaa edes joskus istahtaa aikuisten kesken, jutella rauhassa ja nauttia juhlatunnelmasta. Sellaisiakin juhlia on ;)