Voinko ulkoilla taaperon kanssa tänään, kun eka kuumeeton päivä?
Ollut siis korkeassa kuumeessa 5pv ja tänään eka aamu, että lämpö normaalin rajoissa (37.3). Räkäinen ja tukkoinen on, ei muita oireita.
Uskaltaisiko tuon viedä leikkipuistoon, jonne kovasti hinkuaa? Se ei siellä osaa ottaa kovin rauhallisesti, mutta toisaalta eipä tuo ole kotonakaan juuri lepäillyt kuumeesta huolimatta... ;)
Kannatottoja?!
Kommentit (8)
Jos taapero olisi päiväkodissa, niin menisi sinne huomenna ja ulkoilisi normaalisti. Vaikuttaako yksi päivä tuohon niin ratkaisevasti? Isoja riskejä en tietty lapsen terveydelle halua ottaa, mutta säälittää kun tyyppi vinkunut puistoon lähtöä joka päivä, eikä olla voitu mennä...
Ap.
isompi riski on siinä, että saa jonkun uuden pöpön muista lapsista....Itse veisin ulkoilemaan, lämmintä ylle ja sopivasti vain touhua, jos hiki päässä riehuu niin ei ole välttämättä hyväksi. Mutta jos lapsi jaksaa ulos lähteä vähän leikkimään niin hyvähän se vaan on.
on vanha toimiva ohje.
Mä olen aina pitänyt sen yhden päivän kotona ja lapset ovat parantuneet hyvin.
kuumeeton päivä kannattaa pitää. Eli en veisi vielä ulos, vaan vasta huomenna.
se vanha sääntö: yksi kuumeeton päivä vielä levossa on hyvä
se vanha sääntö: yksi kuumeeton päivä vielä levossa on hyvä
Tosin varsinaista lepoa tämä tyyppi ei ole nähnyt koko sairastamisensa aikana. Korkeassa kuumeessakin vetää menemään kuin aropupu. ;)
Tai kai me voidaan mennä vaikka pienelle kävelylle, jos saan tuon pysymään rattaissa? Esim. kaupassakäyntiähän ei ole kielletty kuumeiseltakaan...
Ap.
Yksi kuumeeton päivä pois hoidosta perustuu siihen, että vaikka lapsella ei aamulla olisi kuumetta, voi se iltaa kohti nousta eli aamulla ei voi olla ihan varma että päivästä tulee kuumeeton.
Näillä säillä meillä on ulkoiltu toipilaiden kanssa ongelmitta. Rauhallisempaa toimintaa vain, esim. keinumista juoksuleikkien sijaan, ongelmitta. Sopivasti vain lapselle päälle. Eri asia tietty pakkasella tai kovalla helteellä.
Jälkitaudin vaara aika suuri ja monesti ovat pahempia kuin itse tauti.
nim. keuhkokuumeen omalle taaperolleen samasta syystä aiheuttanut äiti :(