1½-vuotisneuvolassa tyttö oli 87cm ja 15 kg :)
Minkä kokoisia teidän muiden tytöt on/ovat olleet 1½-vuotiaana? On muutenkin aika raamikas, ei kovin siroluinen, joten voitte uskoa että hauikset on kasvaneet :D Tytöllä tuota energiaa kyllä riittää, paikoillaan on vain syödessään ja nukkuessaan.
Kommentit (124)
1,5 v. neuvolassa pituutta 91 cm ja nyt 4-vuotiaana pituutta reilut 120 cm.
onneks ei ole mun lapsi
No todellakin onneks. Toivottavasti sulla ei ole (eikä tule) lapsia ollenkaan ;-)
Koulukiusaamistakaan ei olisi varmaan lainkaan jos vanhempien asenteet olisi kunnossa. Aivan törkeetä nimitellä 1,5 -vuotiasta lasta järkäleeksi ja läskiksi jne.
Paino ja olemus yleensä muuttuu iän myötä, suuntaan tai toiseen. Niin teidän anorektikkovauvoista voi vielä kasvaa sipsipussi kainalossa makaileva pulska teini ;-)
Aivan törkeetä nimitellä 1,5 -vuotiasta lasta järkäleeksi ja läskiksi jne. Paino ja olemus yleensä muuttuu iän myötä, suuntaan tai toiseen. Niin teidän anorektikkovauvoista voi vielä kasvaa sipsipussi kainalossa makaileva pulska teini ;-)
erittäin usein lapsen pientä kokoa hämmästellään ja kommentoidaan ilkeäänkin sävyyn. Ja yleensä ne kommentoijat ovat näitä XXXL-kokoisia äitejä ja lapsia. Ilmeisesti se sitten on sallittua tai jopa suotavaa, mutta annas olla jos joku sanoo jotain lapsen "komeista" mitoista niin johan se tuomitaan kiusaamiseksi.
mutta kyllä se mun mielestä on sellaista söpöä ihastelua eikä mitään kauhistelua. Pienikokoinen tyttöni oli 1,5v neuvolassa 73cm ja 8430g.
En todellakaan menisi arvostelemaan pieniä lapsia kokonsa takia, oli ne sitten kuinka isoja tai pieniä tahansa.
Sen mukaan lapseni olisi ikäisiään pienikokoisempi pituuden suhteen, mutta sitten taas keski-suurikokoinen painon suhteen ja kyseisellä lapsella housut tippuu jalasta. Samainen lapsi oli tosi pullukka vauvana, mutta siis nyt tosi pieni ja hoikka.
kuin esikoiseni ekalla luokalla...
Aatella että jollakin vastaajista oli 3v lapsi yhtä pitkä kuin meidän 1.5v lapsi
87cm ja 12kg :)
Tytöt oli 1½ vuotiaana:
75cm ja 10,5kg
76cm ja 11,8kg.
No siis meillä poika vuoden ikäisenä 12kg. Ja hyvin pysyy käyrillä silti. Voisin väittää, että poika 1,5v neukussa painaa varmasti sen 15kg myöskin. :)
Vasta 3 vuotis neuvolassa painoi 16kg ja pituutta oli 106cm. Kyllä se paino siitä lähtee laskemaan kun liikuntaa tulee enemmän. Naapurin lapsikin oli tosi lihava sinne 2v. synttäreihin asti ja sen jälkeen hoikistu ihan silmissä normaalipainoiseksi, kun alkoi kävely ym. sujua kunnolla.
nuorempi poikani oli 1 v 6 kk -neuvolassa 87 cm / 12 kg.
Iso poika oli, ja naapurin mummot räkyttivät hänen painostaan >:(
Samanlaista suhtautumista näyttää tällä palstalla olevan.
En ymmärrä miksi pieni lapsi ei saisi olla pullea. Moni puolivuotiaaksi täysimetetty vauva on kovin pullea, mutta hoikistuu nopeasti viimeistään imetyksen lopettamisen jälkeen. Näin on käynyt myös meillä.
Meilläkin tämä puolituoistavuotiaana 12 kg painanut, painoi puolivuotiaana 10 kg vaikka en hänen painoonsa millään tavalla yrittänyt vaikuttaa. Annoin hänelle ruokaa sen verran mitä lapsi oli halukas syömään.
Nyt tämä valtava jättiläisvauva on 5-vuotias ja mittansa ovat 116 cm / 20 kg.
Minkä kokoisia teidän muiden tytöt on/ovat olleet 1½-vuotiaana? On muutenkin aika raamikas, ei kovin siroluinen, joten voitte uskoa että hauikset on kasvaneet :D Tytöllä tuota energiaa kyllä riittää, paikoillaan on vain syödessään ja nukkuessaan.
Tällaiset ap:n kaltaisten mörssärien mammojen aloitukset. "Voi katsokaa, lapseni on iso, eikös olekin hienoa?" ja sitten jos sanotaan ihan suoraan, että lapsi on aikamoinen polakka, niin kuin noilla mitoilla on, niin sitten suututaan.
Mä en ymmärrä miksi pitää yrittää jollain lapsen reisimakkaroilla päteä? Ja sitten yleensä ap:n kaltaiset jäävät vielä pällistelemään toisten lapsia, että onpas pieniä ja voi sentään ja hellan lettas! Kuten jo tuolla tulikin, että on niin hienoa, kun lapsi on läskipallero, niin ei tarvitse olla huolissaan, että kasvaako se.
siis tiedossa on, että av:lla sairasta porukkaa, mutta miten kukaan aikuinen (ja täällä niitä on ollut jo monia) voi haukkua 1,5v läskiksi, mörssäriksi, yms.
tässä ei ole edes kyse mistään 4d-dokumentista vaan ihan normaalisti kasvavasta lapsesta, joka sattuu olemaan hieman keskivertoa pidempi ja painavampi. Ruotsissahan ei vauvoja mittailla ja laiteta käyrille samallalailla kuin täällä, ja tuntuu että sille on hyvä syynsä.
Ei se ole viattoman lapsen haukkumista jos sanoo sen ääneen.Harmi vaan ettei lihavien lasten äidit näe totuutta.
Luinpas just uudelleen aloituksen ja olin lukenut väärin.Luulin et hän tarkoitti lapsen hauista mut puhuikin tosiaan omista hauiksista.
t: 6
Meillä kohta neljävuotiasa joska painaa 21 kg ja pituutta on 110 cm.
ja poika OIKEASTI hoikka vaikka kai tänne joku tulee läskiksi huutelemaan. Neuvolassakin kehuttu hoikkuutta, vaikka kaikki käyrät ylitetty aikoja sitten. Jalkakin kokoa 30 eli pojasta kasvamassa iso mies.
Mun tyttö nyt 86cm pitkä ja painaa max 11kg :D onkin kyllä siro mut silti on pyllyä ja reittä sekä massua :D
1,5 v neuvola on kuukauden päästä, mutta veikkaan ettei ole yli 10 kiloa ja pituuttakin on ehkä joku 77 cm.
Mua ärsyttää se, että kaikki sanoo juuri tätä "kyllä tytön tuleekin olla pieni" jne kökköä. Eli eikö mun tyttö kelpais sukulaisille ja tuttaville, jos olisi ap:n tytön kaltaisesti isokokoinen? Itse olen kaiken lisäksi pitkä ja raamikas nainen (173 cm, 73 kg) ja se, että joidenkin mielestä vain pieni nainen on kelpaava nainen, ketuttaa mua ankarasti.
Ap:n tyttö on omanlaisensa ja ihana sellaisenaan!
Ap kirjoitti, että sen oma hauis on kasvanut kun kantaa tyttöä!! Luoja mitä idiootteja täällä on.
Kaikki lapset kasvaa omalla käyrällään. Serkkuni oli pienenä juuri samoissa mitoissa, ja nyt on 172cm ja alle 50kg. Saa syödä mitä vaan, eikä lihoa!! Eli ei se vielä tuossa iässä mitään meinaa!!