Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1½-vuotisneuvolassa tyttö oli 87cm ja 15 kg :)

Vierailija
25.04.2011 |

Minkä kokoisia teidän muiden tytöt on/ovat olleet 1½-vuotiaana? On muutenkin aika raamikas, ei kovin siroluinen, joten voitte uskoa että hauikset on kasvaneet :D Tytöllä tuota energiaa kyllä riittää, paikoillaan on vain syödessään ja nukkuessaan.

Kommentit (124)

Vierailija
21/124 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole

Vierailija - 25.04.11 10:38 (ID 12552842)

eikös 2v oo keskim 92cm? Ainakin vaateet on mitoitettu niin, että 2v 92

eikös 2v oo keskim 92cm? Ainakin vaateet on mitoitettu niin, että 2v 92

Joo, mutta mulla on suuri lapsi ja 1.5v;na 92cm vaatteet pieniä

Vierailija
22/124 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

89 cm ja 13 kg ....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/124 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän pulska varmaankin. Meillä 2v 94cm ja 14kg ja ihan normaalin hoikka on.

Vierailija
24/124 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi kasvaa +2-käyrällä, on koko ajan kasvanut ja terkkari ei kyllä mitenkään valittanut. Syntyessään oli 47cm ja 3200g. Kai huomasitte tuon pituudenkin eli suhteuttakaapa siihen. Päinvastoin, välillä on kausia, ettei syö mitään. Ja me emme ole lihavia, kuten joku epäili (aika pitkiä kylläkin) :D Huvittavaa, kun pieniä lapsiakin jo haukutaan..ei ole ihme, jos koulukiusaaminen kukoistaa (mikä on aika kurjaa). Voihan olla, että 2-vuotiaana ei paina yhtään enempää, 2 kk sitten vasta oppi kävelemään ja virtaa löytyy. Mielestäni kurjempaa olisi ressata, jos koko ajan tulisi kommenttia, ompa pieni, saako lapsi ruokaa jne..

ap

Vierailija
25/124 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
26/124 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienenä muuten lihavat lapset on aina myös pitkiä. muistan, että poikkeuksetta ne pulleat lapset oli munkin lapsuudessa erittäin pitkiä. Se tasaantui sitten jossain vaiheessa. Mun äiti aina muistelee, kun mun kaveri oli puoli päätä pidempi mua ja painoi 10 kiloa enemmän. Nyt minä olen 3cm pidempi.

Katsoin just neuvolakortista ja meidän tyttö oli 2-vuotisneuvolassa 86 ja 12,1kg. Ihan normaali paino tuohon pituuteen.

Mutta ei siitä painosta sen kummempaa stressiä voi ottaa, jos lasta ei herkuilla syötetä. se tasaantuu aikanaan.

Vierailija
27/124 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1v neuvolassa mitat oli 72cm ja 7450g... Melkoinen rimppakinttu on! ;)

Vierailija
28/124 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienenä muuten lihavat lapset on aina myös pitkiä. muistan, että poikkeuksetta ne pulleat lapset oli munkin lapsuudessa erittäin pitkiä. Se tasaantui sitten jossain vaiheessa. Mun äiti aina muistelee, kun mun kaveri oli puoli päätä pidempi mua ja painoi 10 kiloa enemmän. Nyt minä olen 3cm pidempi.

Katsoin just neuvolakortista ja meidän tyttö oli 2-vuotisneuvolassa 86 ja 12,1kg. Ihan normaali paino tuohon pituuteen.

Mutta ei siitä painosta sen kummempaa stressiä voi ottaa, jos lasta ei herkuilla syötetä. se tasaantuu aikanaan.

ap :D

Aika pitkä lapsi meillä, koska monet 2-vuotiaatkaan ei ole noin pitkiä..

Vierailija
29/124 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä tyttö oli samanikäisenä myös 87 cm mutta painoa 11 kg, pitkäraajainen ja sopusuhtainen.

Nyt 5-vuotiaana pituutta 115 cm ja painoa 18 kg, 15 kg painoi vasta lähempänä 4-vuotisneuvolaa...

Vierailija
30/124 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneks ei ole mun lapsi

Vierailija
31/124 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suututtaa aina kun helkatin keskivertomammat pätee siroilla tytöillä. Mulla on sellainen kukkakeppi-eskarilainen joka painoi 10-11kg tuon pituisena. Ja sitten on keskivertokuopus,joka oli painoltaan 0-käyrällä ja sitten iso-esikoinen joka oli puolitoista vuotiaana samankokoinen kuin tyttäresi. Ja vielä nelonenkin siellä keskellä.

Kuopuksen mittoja en enää osaa ulkoa koska niillä ei ole mulle enää merkitystä. Mä olen ehtinyt jo huomaamaan että kaikki lapset kasvavat tavallaan.

Mutta äidit ovat julmia, painosta puhutaan lapsien kuullen ja kokoja vertaillaan, asetetaan järjestykseen ja hymistellään. Kaikki tietysti niin että lapset tietävät mikä on "hyvä" ja mikä on "paha". Kokeilkaa, kysykääpä hiekkiksellä vieraalta lapselta että kuka on hyvässä kunnossa tai nätti/komea. Valitettavasti se jo tiedetään kovin varhain.

Se näkyy eniten juuri täällä, äitien anonyymin ja vapaan käytöksen alueella. Kukaan ei sulle tulisi suoraan sanomaan että onpa tyttösi iso ja lihava (mitä hän ei ole, vaikka kilot siltä kuulostaa) mutta se asenne tarttuu silti lapsiin.

Älä pahoita siis mieltäsi pikkusieluisten ämmien hämmästelystä. Mä tiedän että tyttösi on iso ikäisekseen, mutta ihan passeli sellaisenaan :) Suukkojen arvoinen!

Vierailija
32/124 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneks ei ole mun lapsi

Vierailija
33/124 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö 1½-v 84,5cm ja 10,6kg. 3-v 97,5cm ja 13,3kg.

Vierailija
34/124 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

12,4kg ja 85,6cm.

Samainen 2-vuotiaana 14,7kg ja 91,6cm

Vierailija
35/124 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suututtaa aina kun helkatin keskivertomammat pätee siroilla tytöillä. Mulla on sellainen kukkakeppi-eskarilainen joka painoi 10-11kg tuon pituisena. Ja sitten on keskivertokuopus,joka oli painoltaan 0-käyrällä ja sitten iso-esikoinen joka oli puolitoista vuotiaana samankokoinen kuin tyttäresi. Ja vielä nelonenkin siellä keskellä.

Kuopuksen mittoja en enää osaa ulkoa koska niillä ei ole mulle enää merkitystä. Mä olen ehtinyt jo huomaamaan että kaikki lapset kasvavat tavallaan.

Mutta äidit ovat julmia, painosta puhutaan lapsien kuullen ja kokoja vertaillaan, asetetaan järjestykseen ja hymistellään. Kaikki tietysti niin että lapset tietävät mikä on "hyvä" ja mikä on "paha". Kokeilkaa, kysykääpä hiekkiksellä vieraalta lapselta että kuka on hyvässä kunnossa tai nätti/komea. Valitettavasti se jo tiedetään kovin varhain.

Se näkyy eniten juuri täällä, äitien anonyymin ja vapaan käytöksen alueella. Kukaan ei sulle tulisi suoraan sanomaan että onpa tyttösi iso ja lihava (mitä hän ei ole, vaikka kilot siltä kuulostaa) mutta se asenne tarttuu silti lapsiin.

Älä pahoita siis mieltäsi pikkusieluisten ämmien hämmästelystä. Mä tiedän että tyttösi on iso ikäisekseen, mutta ihan passeli sellaisenaan :) Suukkojen arvoinen!

Juu, lähinnä huvittavaa tämä kommentointi ja haukkuminen. Onhan tyttö isokokoinen, mutta +2-käyrällä menevä on ymmärtääkseni vielä neuvolan mukaan kuitenkin kohtuullisen ok. En minä noista lapsellisista kommenteista mieltäni pahoittanut, hieman ihmeissäni kuitenkin niitä luin. Miten aikuiset ihmiset voi vajota lapsen tasolle..mutta täällä nyt osaa odottaa mitä vaan. Surettaa vaan nämä aikuiset, jotka korostavat ilmeisesti tyttärilleen liiallisen laihuuden ja siron olemuksen ihannetta (ainakin vastauksista päätellen).

ap

Vierailija
36/124 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen äiti vertailee meidän tyttöä ja 3kk nuorempaa serkkutyttöä aina keskenään... Todella ikävää! Hänen mielestään meidän tyttö on niiiin iso ja tukeva, vaikka käyrät kertovat ihan muuta (pituus-paino -15%!). Olen sen myös hänelle ääneen kertonut, vaikken muuten niitä tuijotakkaan. Kai se nyt silti jossain tuntuu, jos serkkutyttö on 12cm lyhyempi ja 3-vuotiaista vasta puhutaan! :)

Vierailija
37/124 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näyttää sitten kuitenkin huolestuttavan tuo pluskäyrällä, kun kerran tulit tänne kyselemään..?

[i Juu, lähinnä huvittavaa tämä kommentointi ja haukkuminen. Onhan tyttö isokokoinen, mutta +2-käyrällä menevä on ymmärtääkseni vielä neuvolan mukaan kuitenkin kohtuullisen ok. En minä noista lapsellisista kommenteista mieltäni pahoittanut, hieman ihmeissäni kuitenkin niitä luin. Miten aikuiset ihmiset voi vajota lapsen tasolle..mutta täällä nyt osaa odottaa mitä vaan. Surettaa vaan nämä aikuiset, jotka korostavat ilmeisesti tyttärilleen liiallisen laihuuden ja siron olemuksen ihannetta (ainakin vastauksista päätellen). ap

[/quote]

Vierailija
38/124 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä nyt kysyä saa..mutta totta puhut, vertailu on aika typerää.

ap

Vierailija
39/124 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihavuus ennakoi merkittävästi myös aikuisiän lihavuuden riskiä. Myöskään "siroluisella" tai "raamikkaalla" ei ole mitään tekemistä painon tai rasvan paljouden kanssa (myöskään aikuisella) joten jättäisin kyllä nuo hymiöt pois ja miettisin, mitä ruokavaliolle kannattaisi tehdä.

Vierailija
40/124 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näyttää sitten kuitenkin huolestuttavan tuo pluskäyrällä, kun kerran tulit tänne kyselemään..?

Täällä on taas urpoja linjoilla. Ihana 1,5-vuotias sulla :) kaikki kasvaa omia aikojaan ja sun pieni on ottanut heti alkuun spurttia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi