Oikeustieteellisen valmennuskurssit?
Tyttäreni on tällä hetkellä lukion toisella ja suunnittelee jatkavansa Turun oikeustieteelliseen. Onko kellään kokemusta ko. koulun pääsykokeisiin valmentavista kursseista? Mikä kannattaa, mikä ei kannata?
Kommentit (7)
Oma nuoreni meni Helsinkiin oikeustieteelliseen käymättä ainuttakaan valmennuskurssia, joten olen jäävi sanomaan. Tutkittiin kyllä mahdollisuuksia, mutta meillä oli pitkään valmisteltu matka ulkomailla sukuloimaan samaan aikaan, joten tyttö päätti ottaa riskin ja jätti kurssin väliin.
Oma nuoreni meni Helsinkiin oikeustieteelliseen käymättä ainuttakaan valmennuskurssia, joten olen jäävi sanomaan. Tutkittiin kyllä mahdollisuuksia, mutta meillä oli pitkään valmisteltu matka ulkomailla sukuloimaan samaan aikaan, joten tyttö päätti ottaa riskin ja jätti kurssin väliin.
... jos olisi jäänyt 1-2 pistettä pääsyrajasta, saattaisi harmittaa, jos ei ole kurssia käynyt. Kursseilta moni hakee sitä hyvää lukurytmiä. Ja ennen kaikkea siellä näkee, että muutkin oikikseen pyrkivät lukevat aivan TOSISSAAN. Tiedekuntaan voi päästä hyvin ilman kurssejakin. Ajattelin itse kuitenkin tuollaisesta "vakuutuksen" näkökulmasta.
Millä minimoin sitä henkistä kärsimystä siinä tilanteessa, että jäisin vain vähän pääsyrajasta?
Lexin kursseissa on sekin kiva asia, että kun noin 70% aloittaneista ovat käyneet ko. kurssit, niin opiskeluja aloittaessa on todella hauskaa, kun osa porukasta on tuttuja jo kurssien ajoilta.
... jos olisi jäänyt 1-2 pistettä pääsyrajasta, saattaisi harmittaa, jos ei ole kurssia käynyt. Kursseilta moni hakee sitä hyvää lukurytmiä. Ja ennen kaikkea siellä näkee, että muutkin oikikseen pyrkivät lukevat aivan TOSISSAAN. Tiedekuntaan voi päästä hyvin ilman kurssejakin. Ajattelin itse kuitenkin tuollaisesta "vakuutuksen" näkökulmasta.
Millä minimoin sitä henkistä kärsimystä siinä tilanteessa, että jäisin vain vähän pääsyrajasta?
Lexin kursseissa on sekin kiva asia, että kun noin 70% aloittaneista ovat käyneet ko. kurssit, niin opiskeluja aloittaessa on todella hauskaa, kun osa porukasta on tuttuja jo kurssien ajoilta.
Nuo ainejärjestöjen kurssit tuntuvat vain niin halvoilta Valmennuskeskukseen ym verrattuna; onko ne sitten laadultaan hyviä, vai maksaako VK ym turhasta?
kurssit ovat parhaita! Onneksi ne ovat halvempia kuin nuo VK kurssit.
Pitkä kurssi Hgissä n 6500 eu. Ei oo köyhäpäiväisille. Fiksu pääsee ilman kurssia.
Ehdottomasti suosittelen.
Lex ry on Turun oikeustieteellisen opiskelijayhdistys ja vuodesta toiseen oman yhdistyksen kurssit ovat olleet markkinajohtajia. 70% hyväksytyistä on käynyt Lexin kurssit (prosenttimäärä vaihtelee toki vähän vuosittain, mutta noin suurin piirtein).
Täältä lisätietoa.
http://lexkurssit.fi/
Olen itse ollut kursseilla (ja pääsin ekalla yrittämällä sisään) 90-luvulla. Ja valmistuinkin tavoiteajassa :-)
Onnea ja lukuintoa kevääseen!